Eso nebo spodek? BMW ukázalo Concept X2, vypadá snad až příliš čínsky

BMW Concept X2 ukazuje další přírůstek do rodiny SUV.
BMW Concept X2 ukazuje další přírůstek do rodiny SUV., foto: BMW
ar6 29. září 2016 22:20
Sdílej:

BMW se postupně mění. Zadokolkovou řadu 1 už v Číně pomalu nahrazuje její sestřička s pohonem předních kol, což s železnou jistotou čeká za pár let i Evropu. Ostatně, jako důkaz tu máme řadu 2 Active Tourer nebo základní X1. A právě nejmenší SUV dostane již brzy sourozence s mnohem dynamičtějším designem a označením X2.

X3 a X4 jsou přímí sourozenci, a zatímco první je klasickým SUV, druhý kombinuje SUV a kupé. Čekáte, že X1 a X2 budou vlastně tím stejným, jen v menším vydání? Podle posledních indicií to úplně platit nebude. BMW Concept X2 sice kupé v některých ohledech připomíná, klasickým produktem křížení těchto dvou segmentů ale není. Z profilu vůz asi ze všeho nejvíc připomíná trochu zvednutý a plasty chráněný hatchback. Do série se to ale nakonec může změnit. Vpředu naštěstí zůstávají charakteristické ledvinky, bez nich si nové auto z Bavorska snad ani neumíme představit. Zajímavostí je, že laserová přední světla se šestiúhelníkovou optikou, která má uprostřed modré X, jsou posazen výše než ledvinky.

Nárazník je tvarován hodně výrazně a podtrhuje (údajný) dynamický charakter vozu. Za povedené se dají označit především boční nasávací otvory. Čelní sklo je hodně zkosené a navazuje přímo na panoramatickou střechu. O profilu vozu již byla částečně řeč, sluší se ale doplnit zajímavý kontrast mezi červeným lakem karosérie a šedým obložením podběhů a prahů. Rozhodně nejvýraznějším prvkem jsou 21palcová kola ve dvoubarevném provedení s terénními pneumatiky. Jako jeden z mála současných konceptů si X2 zachovala klasická zpětná zrcátka, marně byste ale hledali kliky dveří. Naopak zvedající se linie oken s typickým zalomením v zadním bočním segmentu nechybí.

Zadní partie opticky rozšiřují lampy s trojdimenzionálním efektem. Malé sklo plynule předchází ve střešní spoiler, což vypadá docela nezvykle. Stejně jako blatníky je i spodní části nárazníku se dvěma rozměrnými koncovkami výfuku oděna do šedivého odstínu. Sériová verze vozu se objeví nejdříve za dvanáct měsíců, již z výše zmíněné příbuznosti s X1 je tak jasné, že poháněna budou v základních verzích pouze přední kola. Samozřejmostí jsou přeplňované motory. Vnější vzhled by si měl zachovat některé atributy konceptu, na druhou stranu by se linky ještě trochu poevropštit. Na první pohled nám totiž Concept X2 připomíná některé modely například z čínské produkce.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.