BMW se postupně mění. Zadokolkovou řadu 1 už v Číně pomalu nahrazuje její sestřička s pohonem předních kol, což s železnou jistotou čeká za pár let i Evropu. Ostatně, jako důkaz tu máme řadu 2 Active Tourer nebo základní X1. A právě nejmenší SUV dostane již brzy sourozence s mnohem dynamičtějším designem a označením X2.
X3 a X4 jsou přímí sourozenci, a zatímco první je klasickým SUV, druhý kombinuje SUV a kupé. Čekáte, že X1 a X2 budou vlastně tím stejným, jen v menším vydání? Podle posledních indicií to úplně platit nebude. BMW Concept X2 sice kupé v některých ohledech připomíná, klasickým produktem křížení těchto dvou segmentů ale není. Z profilu vůz asi ze všeho nejvíc připomíná trochu zvednutý a plasty chráněný hatchback. Do série se to ale nakonec může změnit. Vpředu naštěstí zůstávají charakteristické ledvinky, bez nich si nové auto z Bavorska snad ani neumíme představit. Zajímavostí je, že laserová přední světla se šestiúhelníkovou optikou, která má uprostřed modré X, jsou posazen výše než ledvinky.
Nárazník je tvarován hodně výrazně a podtrhuje (údajný) dynamický charakter vozu. Za povedené se dají označit především boční nasávací otvory. Čelní sklo je hodně zkosené a navazuje přímo na panoramatickou střechu. O profilu vozu již byla částečně řeč, sluší se ale doplnit zajímavý kontrast mezi červeným lakem karosérie a šedým obložením podběhů a prahů. Rozhodně nejvýraznějším prvkem jsou 21palcová kola ve dvoubarevném provedení s terénními pneumatiky. Jako jeden z mála současných konceptů si X2 zachovala klasická zpětná zrcátka, marně byste ale hledali kliky dveří. Naopak zvedající se linie oken s typickým zalomením v zadním bočním segmentu nechybí.
Zadní partie opticky rozšiřují lampy s trojdimenzionálním efektem. Malé sklo plynule předchází ve střešní spoiler, což vypadá docela nezvykle. Stejně jako blatníky je i spodní části nárazníku se dvěma rozměrnými koncovkami výfuku oděna do šedivého odstínu. Sériová verze vozu se objeví nejdříve za dvanáct měsíců, již z výše zmíněné příbuznosti s X1 je tak jasné, že poháněna budou v základních verzích pouze přední kola. Samozřejmostí jsou přeplňované motory. Vnější vzhled by si měl zachovat některé atributy konceptu, na druhou stranu by se linky ještě trochu poevropštit. Na první pohled nám totiž Concept X2 připomíná některé modely například z čínské produkce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?