Dnešní SUV jsou víceméně stylovou záležitostí do center velkoměst nebo na dálnice. Polní cestu většina z nich sice zdolá, dál už ale nedojede. Pokud chcete tyto vlastnosti trochu vylepšit, můžete u některých modelů sáhnout po „terénní“ verzi. Tu brzy dostane také Seat Ateca.
S označením X-Perience jsme se poprvé setkali u zvýšeného a plasty chráněného provedení Seatu Leon ST. Atraktivitu vozu se tím podařilo zvednout, to stejné platí také o terénních schopnostech. Španělé tak toto provedení nově nabídnou také u SUV Ateca. To se v Paříži ukáže zatím v koncepčním hávu, příští rok ale verzi X-Perience určitě uvidíme v ceníku. A nutno podotknout, že by po ní mohla být docela vysoká poptávka. Spolu s ní totiž dostává kompaktní SUV zvýšenou světlou výšku, praktické střešní ližiny, plastové obložení spodní části karosérie a především robustně vyhlížející nárazníky. Ty mají na obou koncích vozu stříbrně lakované středy, které navíc jakoby vystupují z karosérie.
Hodně povedený design mají 18palcová litá kola, obutá do pneumatik pro všechny typy povrchů. Ty poznáte například podle vyšších bočnic. S tmavou barvou ráfků ladí matný olivový odstín karosérie, jenž je navíc odolný proti poškrábání. Velmi stylové jsou oranžové prvky, zahrnující kryty zrcátek, linie v náraznících nebo třmeny brzd. Kabině dominují sedadla, čalouněná kombinací hnědé kůže a olivového semiše, s oranžovým prošíváním. To dostaly tak volant a hlavice řadicí páky, chybět nebude ani moderní multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, nejrůznějšími aplikacemi a konektivitou s chytrými telefony. Ty lze dobíjet skrze bezdrátovou nabíječku.
V útrobách pracuje naftový čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG, pohonem všech kol 4Drive s mezinápravovou spojkou Haldex a elektronickou uzávěrkou diferenciálů XDS. Jak už bylo řečeno, Ateca X-Perience je zatím pouze koncept, přechod do sériové výroby je však pravděpodobně jen formalitou. V tiskové zprávě také Seat prozradil, že na příští rok chystá tři nové modely.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.