Dnešní SUV jsou víceméně stylovou záležitostí do center velkoměst nebo na dálnice. Polní cestu většina z nich sice zdolá, dál už ale nedojede. Pokud chcete tyto vlastnosti trochu vylepšit, můžete u některých modelů sáhnout po „terénní“ verzi. Tu brzy dostane také Seat Ateca.
S označením X-Perience jsme se poprvé setkali u zvýšeného a plasty chráněného provedení Seatu Leon ST. Atraktivitu vozu se tím podařilo zvednout, to stejné platí také o terénních schopnostech. Španělé tak toto provedení nově nabídnou také u SUV Ateca. To se v Paříži ukáže zatím v koncepčním hávu, příští rok ale verzi X-Perience určitě uvidíme v ceníku. A nutno podotknout, že by po ní mohla být docela vysoká poptávka. Spolu s ní totiž dostává kompaktní SUV zvýšenou světlou výšku, praktické střešní ližiny, plastové obložení spodní části karosérie a především robustně vyhlížející nárazníky. Ty mají na obou koncích vozu stříbrně lakované středy, které navíc jakoby vystupují z karosérie.
Hodně povedený design mají 18palcová litá kola, obutá do pneumatik pro všechny typy povrchů. Ty poznáte například podle vyšších bočnic. S tmavou barvou ráfků ladí matný olivový odstín karosérie, jenž je navíc odolný proti poškrábání. Velmi stylové jsou oranžové prvky, zahrnující kryty zrcátek, linie v náraznících nebo třmeny brzd. Kabině dominují sedadla, čalouněná kombinací hnědé kůže a olivového semiše, s oranžovým prošíváním. To dostaly tak volant a hlavice řadicí páky, chybět nebude ani moderní multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, nejrůznějšími aplikacemi a konektivitou s chytrými telefony. Ty lze dobíjet skrze bezdrátovou nabíječku.
V útrobách pracuje naftový čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG, pohonem všech kol 4Drive s mezinápravovou spojkou Haldex a elektronickou uzávěrkou diferenciálů XDS. Jak už bylo řečeno, Ateca X-Perience je zatím pouze koncept, přechod do sériové výroby je však pravděpodobně jen formalitou. V tiskové zprávě také Seat prozradil, že na příští rok chystá tři nové modely.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?