Dnešní SUV jsou víceméně stylovou záležitostí do center velkoměst nebo na dálnice. Polní cestu většina z nich sice zdolá, dál už ale nedojede. Pokud chcete tyto vlastnosti trochu vylepšit, můžete u některých modelů sáhnout po „terénní“ verzi. Tu brzy dostane také Seat Ateca.
S označením X-Perience jsme se poprvé setkali u zvýšeného a plasty chráněného provedení Seatu Leon ST. Atraktivitu vozu se tím podařilo zvednout, to stejné platí také o terénních schopnostech. Španělé tak toto provedení nově nabídnou také u SUV Ateca. To se v Paříži ukáže zatím v koncepčním hávu, příští rok ale verzi X-Perience určitě uvidíme v ceníku. A nutno podotknout, že by po ní mohla být docela vysoká poptávka. Spolu s ní totiž dostává kompaktní SUV zvýšenou světlou výšku, praktické střešní ližiny, plastové obložení spodní části karosérie a především robustně vyhlížející nárazníky. Ty mají na obou koncích vozu stříbrně lakované středy, které navíc jakoby vystupují z karosérie.
Hodně povedený design mají 18palcová litá kola, obutá do pneumatik pro všechny typy povrchů. Ty poznáte například podle vyšších bočnic. S tmavou barvou ráfků ladí matný olivový odstín karosérie, jenž je navíc odolný proti poškrábání. Velmi stylové jsou oranžové prvky, zahrnující kryty zrcátek, linie v náraznících nebo třmeny brzd. Kabině dominují sedadla, čalouněná kombinací hnědé kůže a olivového semiše, s oranžovým prošíváním. To dostaly tak volant a hlavice řadicí páky, chybět nebude ani moderní multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, nejrůznějšími aplikacemi a konektivitou s chytrými telefony. Ty lze dobíjet skrze bezdrátovou nabíječku.
V útrobách pracuje naftový čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG, pohonem všech kol 4Drive s mezinápravovou spojkou Haldex a elektronickou uzávěrkou diferenciálů XDS. Jak už bylo řečeno, Ateca X-Perience je zatím pouze koncept, přechod do sériové výroby je však pravděpodobně jen formalitou. V tiskové zprávě také Seat prozradil, že na příští rok chystá tři nové modely.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.