Dnešní SUV jsou víceméně stylovou záležitostí do center velkoměst nebo na dálnice. Polní cestu většina z nich sice zdolá, dál už ale nedojede. Pokud chcete tyto vlastnosti trochu vylepšit, můžete u některých modelů sáhnout po „terénní“ verzi. Tu brzy dostane také Seat Ateca.
S označením X-Perience jsme se poprvé setkali u zvýšeného a plasty chráněného provedení Seatu Leon ST. Atraktivitu vozu se tím podařilo zvednout, to stejné platí také o terénních schopnostech. Španělé tak toto provedení nově nabídnou také u SUV Ateca. To se v Paříži ukáže zatím v koncepčním hávu, příští rok ale verzi X-Perience určitě uvidíme v ceníku. A nutno podotknout, že by po ní mohla být docela vysoká poptávka. Spolu s ní totiž dostává kompaktní SUV zvýšenou světlou výšku, praktické střešní ližiny, plastové obložení spodní části karosérie a především robustně vyhlížející nárazníky. Ty mají na obou koncích vozu stříbrně lakované středy, které navíc jakoby vystupují z karosérie.
Hodně povedený design mají 18palcová litá kola, obutá do pneumatik pro všechny typy povrchů. Ty poznáte například podle vyšších bočnic. S tmavou barvou ráfků ladí matný olivový odstín karosérie, jenž je navíc odolný proti poškrábání. Velmi stylové jsou oranžové prvky, zahrnující kryty zrcátek, linie v náraznících nebo třmeny brzd. Kabině dominují sedadla, čalouněná kombinací hnědé kůže a olivového semiše, s oranžovým prošíváním. To dostaly tak volant a hlavice řadicí páky, chybět nebude ani moderní multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, nejrůznějšími aplikacemi a konektivitou s chytrými telefony. Ty lze dobíjet skrze bezdrátovou nabíječku.
V útrobách pracuje naftový čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG, pohonem všech kol 4Drive s mezinápravovou spojkou Haldex a elektronickou uzávěrkou diferenciálů XDS. Jak už bylo řečeno, Ateca X-Perience je zatím pouze koncept, přechod do sériové výroby je však pravděpodobně jen formalitou. V tiskové zprávě také Seat prozradil, že na příští rok chystá tři nové modely.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.