Dnešní SUV jsou víceméně stylovou záležitostí do center velkoměst nebo na dálnice. Polní cestu většina z nich sice zdolá, dál už ale nedojede. Pokud chcete tyto vlastnosti trochu vylepšit, můžete u některých modelů sáhnout po „terénní“ verzi. Tu brzy dostane také Seat Ateca.
S označením X-Perience jsme se poprvé setkali u zvýšeného a plasty chráněného provedení Seatu Leon ST. Atraktivitu vozu se tím podařilo zvednout, to stejné platí také o terénních schopnostech. Španělé tak toto provedení nově nabídnou také u SUV Ateca. To se v Paříži ukáže zatím v koncepčním hávu, příští rok ale verzi X-Perience určitě uvidíme v ceníku. A nutno podotknout, že by po ní mohla být docela vysoká poptávka. Spolu s ní totiž dostává kompaktní SUV zvýšenou světlou výšku, praktické střešní ližiny, plastové obložení spodní části karosérie a především robustně vyhlížející nárazníky. Ty mají na obou koncích vozu stříbrně lakované středy, které navíc jakoby vystupují z karosérie.
Hodně povedený design mají 18palcová litá kola, obutá do pneumatik pro všechny typy povrchů. Ty poznáte například podle vyšších bočnic. S tmavou barvou ráfků ladí matný olivový odstín karosérie, jenž je navíc odolný proti poškrábání. Velmi stylové jsou oranžové prvky, zahrnující kryty zrcátek, linie v náraznících nebo třmeny brzd. Kabině dominují sedadla, čalouněná kombinací hnědé kůže a olivového semiše, s oranžovým prošíváním. To dostaly tak volant a hlavice řadicí páky, chybět nebude ani moderní multimediální systém s osmipalcovou obrazovkou, nejrůznějšími aplikacemi a konektivitou s chytrými telefony. Ty lze dobíjet skrze bezdrátovou nabíječku.
V útrobách pracuje naftový čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG, pohonem všech kol 4Drive s mezinápravovou spojkou Haldex a elektronickou uzávěrkou diferenciálů XDS. Jak už bylo řečeno, Ateca X-Perience je zatím pouze koncept, přechod do sériové výroby je však pravděpodobně jen formalitou. V tiskové zprávě také Seat prozradil, že na příští rok chystá tři nové modely.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?