Vlajková loď značky Mercedes-Benz se příští rok konečně dočká faceliftu. Ten zasáhne více útroby vozu, s proměnou designu moc nepočítejte.
Již několikát bylo možné zaregistrovat na silnicích v Německu zamaskované prototypy omlazeného eSka a ne jinak tomu bylo i před pár dny. Vzhledem k hromadě novinek, které Mercedes pro současné S chystá, dá se předpokládat, že premiéra vozu proběhne až příští rok v březnu na autosalonu v Ženevě.
A co bude vše nového? Po stránce designu se vlastně dočkáme pozměněné grafiky předních a zadních světlometů. K tomu přidá lehce upravený přední a zadní nárazník a tím jsme s proměnou zvenčí vlastně u konce. Spekuluje se o novém designu litých kol a možná přibude nový odstín karoserie.
V kabině se toho změní podstatně víc. Podle dostupných informací se střed palubní desky dočká výrazného úbytku tlačítek. Naopak přibude ovládání gesty po vzoru nové generace BMW řady 7. Zlepšit se mají technologie, rychlost a grafika palubního systému. Nejvýraznější novinkou je 48voltový elektrický okruh, jenž má spolupracovat s integrovaným startérem-generátorem.
Právě tento prvek by měl pomoci k lepší akceleraci vozu a současně přispěje ke zlepšení efektivity. Největším lákadlem Mercedesu S po faceliftu ale budou řadové šestiválce, které zde hlásí svůj návrat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.