Vlajková loď značky Mercedes-Benz se příští rok konečně dočká faceliftu. Ten zasáhne více útroby vozu, s proměnou designu moc nepočítejte.
Již několikát bylo možné zaregistrovat na silnicích v Německu zamaskované prototypy omlazeného eSka a ne jinak tomu bylo i před pár dny. Vzhledem k hromadě novinek, které Mercedes pro současné S chystá, dá se předpokládat, že premiéra vozu proběhne až příští rok v březnu na autosalonu v Ženevě.
A co bude vše nového? Po stránce designu se vlastně dočkáme pozměněné grafiky předních a zadních světlometů. K tomu přidá lehce upravený přední a zadní nárazník a tím jsme s proměnou zvenčí vlastně u konce. Spekuluje se o novém designu litých kol a možná přibude nový odstín karoserie.
V kabině se toho změní podstatně víc. Podle dostupných informací se střed palubní desky dočká výrazného úbytku tlačítek. Naopak přibude ovládání gesty po vzoru nové generace BMW řady 7. Zlepšit se mají technologie, rychlost a grafika palubního systému. Nejvýraznější novinkou je 48voltový elektrický okruh, jenž má spolupracovat s integrovaným startérem-generátorem.
Právě tento prvek by měl pomoci k lepší akceleraci vozu a současně přispěje ke zlepšení efektivity. Největším lákadlem Mercedesu S po faceliftu ale budou řadové šestiválce, které zde hlásí svůj návrat.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?