Vlajková loď značky Mercedes-Benz se příští rok konečně dočká faceliftu. Ten zasáhne více útroby vozu, s proměnou designu moc nepočítejte.
Již několikát bylo možné zaregistrovat na silnicích v Německu zamaskované prototypy omlazeného eSka a ne jinak tomu bylo i před pár dny. Vzhledem k hromadě novinek, které Mercedes pro současné S chystá, dá se předpokládat, že premiéra vozu proběhne až příští rok v březnu na autosalonu v Ženevě.
A co bude vše nového? Po stránce designu se vlastně dočkáme pozměněné grafiky předních a zadních světlometů. K tomu přidá lehce upravený přední a zadní nárazník a tím jsme s proměnou zvenčí vlastně u konce. Spekuluje se o novém designu litých kol a možná přibude nový odstín karoserie.
V kabině se toho změní podstatně víc. Podle dostupných informací se střed palubní desky dočká výrazného úbytku tlačítek. Naopak přibude ovládání gesty po vzoru nové generace BMW řady 7. Zlepšit se mají technologie, rychlost a grafika palubního systému. Nejvýraznější novinkou je 48voltový elektrický okruh, jenž má spolupracovat s integrovaným startérem-generátorem.
Právě tento prvek by měl pomoci k lepší akceleraci vozu a současně přispěje ke zlepšení efektivity. Největším lákadlem Mercedesu S po faceliftu ale budou řadové šestiválce, které zde hlásí svůj návrat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.