Světový šampionát v rally, zkráceně WRC, čeká v příštím roce malá revoluce. Speciály dostanou agresivnější aerodynamiku a silnější motory, díky tomu tak uvidíme několik zajímavých návratů. Jeden velký čeká na Citroën, který na start Rally Monte Carlo nastoupí s upraveným hatchbackem C3. Jeho předobraz uvidíme už v Paříži.
Citroën je po Lancii druhou nejúspěšnější značkou v celé historii šampionátu WRC. Na svém kontě má 96 vítězství a 8 titulů v poháru konstruktérů. Už delší dobu však na rychlostních zkouškách nevídáme tovární tým dvojitého šípu, nýbrž pouze zákaznické týmy. Spolu s novými pravidly se ale Citroën do světového šampionátu vrátí, stejně jako například Toyota. Zpět však k Francouzům, kteří budou o vavříny bojovat s výrazně upravenou C3 třetí generace. Ta bude mít premiéru na pařížském autosalonu a právě po jejím boku bude stát také prototyp C3 WRC. Prototyp s agresivním aerodynamickým bodykitem a především šířkou 1875 milimetrů!
Zmíněný bodykit obsahuje nový přední nárazník s postranními nasávacími otvory a výrazným splitterem. Směrem dozadu zaujmou především zadní vytažené blatníky a nasávací otvory před nimi. Vzadu je pro změnu velký spoiler, větší než doposud, nárazník s difuzorem a dvě koncovky výfuku. Při porovnání se stávající DS3 WRC vynikne i délka 4150 milimetrů, s níž je novinka o 55 milimetrů delší. Zajímavostí je, že ač jde zatím pouze o koncept, karosérie byla navržena v souladu s již zmíněnými novými regulemi, mnoho změn tak v „sériové“ verzi nečekejte. Z běžné C3 dostane závodní speciál třeba přední nebo zadní světlomety.
V útrobách speciálu najdeme přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku o výkonu přes 283 kW (385 k). Kromě toho je nová C3 o 25 kilo lehčí než DS3, která vážila 1200 kilogramů. Další technickou novinkou je instalace elektronické kontroly diferenciálu. Prvním podnikem příští sezony, na jehož start se C3 WRC postaví, bude lednová Rally Monte Carlo. Hlavním pilotem týmu Citroën, podílejícím se i na vývoji vozu, je Brit Kris Meeke, navigátora mu bude dělat Paul Nagle.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?