Světový šampionát v rally, zkráceně WRC, čeká v příštím roce malá revoluce. Speciály dostanou agresivnější aerodynamiku a silnější motory, díky tomu tak uvidíme několik zajímavých návratů. Jeden velký čeká na Citroën, který na start Rally Monte Carlo nastoupí s upraveným hatchbackem C3. Jeho předobraz uvidíme už v Paříži.
Citroën je po Lancii druhou nejúspěšnější značkou v celé historii šampionátu WRC. Na svém kontě má 96 vítězství a 8 titulů v poháru konstruktérů. Už delší dobu však na rychlostních zkouškách nevídáme tovární tým dvojitého šípu, nýbrž pouze zákaznické týmy. Spolu s novými pravidly se ale Citroën do světového šampionátu vrátí, stejně jako například Toyota. Zpět však k Francouzům, kteří budou o vavříny bojovat s výrazně upravenou C3 třetí generace. Ta bude mít premiéru na pařížském autosalonu a právě po jejím boku bude stát také prototyp C3 WRC. Prototyp s agresivním aerodynamickým bodykitem a především šířkou 1875 milimetrů!
Zmíněný bodykit obsahuje nový přední nárazník s postranními nasávacími otvory a výrazným splitterem. Směrem dozadu zaujmou především zadní vytažené blatníky a nasávací otvory před nimi. Vzadu je pro změnu velký spoiler, větší než doposud, nárazník s difuzorem a dvě koncovky výfuku. Při porovnání se stávající DS3 WRC vynikne i délka 4150 milimetrů, s níž je novinka o 55 milimetrů delší. Zajímavostí je, že ač jde zatím pouze o koncept, karosérie byla navržena v souladu s již zmíněnými novými regulemi, mnoho změn tak v „sériové“ verzi nečekejte. Z běžné C3 dostane závodní speciál třeba přední nebo zadní světlomety.
V útrobách speciálu najdeme přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku o výkonu přes 283 kW (385 k). Kromě toho je nová C3 o 25 kilo lehčí než DS3, která vážila 1200 kilogramů. Další technickou novinkou je instalace elektronické kontroly diferenciálu. Prvním podnikem příští sezony, na jehož start se C3 WRC postaví, bude lednová Rally Monte Carlo. Hlavním pilotem týmu Citroën, podílejícím se i na vývoji vozu, je Brit Kris Meeke, navigátora mu bude dělat Paul Nagle.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.