Světový šampionát v rally, zkráceně WRC, čeká v příštím roce malá revoluce. Speciály dostanou agresivnější aerodynamiku a silnější motory, díky tomu tak uvidíme několik zajímavých návratů. Jeden velký čeká na Citroën, který na start Rally Monte Carlo nastoupí s upraveným hatchbackem C3. Jeho předobraz uvidíme už v Paříži.
Citroën je po Lancii druhou nejúspěšnější značkou v celé historii šampionátu WRC. Na svém kontě má 96 vítězství a 8 titulů v poháru konstruktérů. Už delší dobu však na rychlostních zkouškách nevídáme tovární tým dvojitého šípu, nýbrž pouze zákaznické týmy. Spolu s novými pravidly se ale Citroën do světového šampionátu vrátí, stejně jako například Toyota. Zpět však k Francouzům, kteří budou o vavříny bojovat s výrazně upravenou C3 třetí generace. Ta bude mít premiéru na pařížském autosalonu a právě po jejím boku bude stát také prototyp C3 WRC. Prototyp s agresivním aerodynamickým bodykitem a především šířkou 1875 milimetrů!
Zmíněný bodykit obsahuje nový přední nárazník s postranními nasávacími otvory a výrazným splitterem. Směrem dozadu zaujmou především zadní vytažené blatníky a nasávací otvory před nimi. Vzadu je pro změnu velký spoiler, větší než doposud, nárazník s difuzorem a dvě koncovky výfuku. Při porovnání se stávající DS3 WRC vynikne i délka 4150 milimetrů, s níž je novinka o 55 milimetrů delší. Zajímavostí je, že ač jde zatím pouze o koncept, karosérie byla navržena v souladu s již zmíněnými novými regulemi, mnoho změn tak v „sériové“ verzi nečekejte. Z běžné C3 dostane závodní speciál třeba přední nebo zadní světlomety.
V útrobách speciálu najdeme přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku o výkonu přes 283 kW (385 k). Kromě toho je nová C3 o 25 kilo lehčí než DS3, která vážila 1200 kilogramů. Další technickou novinkou je instalace elektronické kontroly diferenciálu. Prvním podnikem příští sezony, na jehož start se C3 WRC postaví, bude lednová Rally Monte Carlo. Hlavním pilotem týmu Citroën, podílejícím se i na vývoji vozu, je Brit Kris Meeke, navigátora mu bude dělat Paul Nagle.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?