Světový šampionát v rally, zkráceně WRC, čeká v příštím roce malá revoluce. Speciály dostanou agresivnější aerodynamiku a silnější motory, díky tomu tak uvidíme několik zajímavých návratů. Jeden velký čeká na Citroën, který na start Rally Monte Carlo nastoupí s upraveným hatchbackem C3. Jeho předobraz uvidíme už v Paříži.
Citroën je po Lancii druhou nejúspěšnější značkou v celé historii šampionátu WRC. Na svém kontě má 96 vítězství a 8 titulů v poháru konstruktérů. Už delší dobu však na rychlostních zkouškách nevídáme tovární tým dvojitého šípu, nýbrž pouze zákaznické týmy. Spolu s novými pravidly se ale Citroën do světového šampionátu vrátí, stejně jako například Toyota. Zpět však k Francouzům, kteří budou o vavříny bojovat s výrazně upravenou C3 třetí generace. Ta bude mít premiéru na pařížském autosalonu a právě po jejím boku bude stát také prototyp C3 WRC. Prototyp s agresivním aerodynamickým bodykitem a především šířkou 1875 milimetrů!
Zmíněný bodykit obsahuje nový přední nárazník s postranními nasávacími otvory a výrazným splitterem. Směrem dozadu zaujmou především zadní vytažené blatníky a nasávací otvory před nimi. Vzadu je pro změnu velký spoiler, větší než doposud, nárazník s difuzorem a dvě koncovky výfuku. Při porovnání se stávající DS3 WRC vynikne i délka 4150 milimetrů, s níž je novinka o 55 milimetrů delší. Zajímavostí je, že ač jde zatím pouze o koncept, karosérie byla navržena v souladu s již zmíněnými novými regulemi, mnoho změn tak v „sériové“ verzi nečekejte. Z běžné C3 dostane závodní speciál třeba přední nebo zadní světlomety.
V útrobách speciálu najdeme přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku o výkonu přes 283 kW (385 k). Kromě toho je nová C3 o 25 kilo lehčí než DS3, která vážila 1200 kilogramů. Další technickou novinkou je instalace elektronické kontroly diferenciálu. Prvním podnikem příští sezony, na jehož start se C3 WRC postaví, bude lednová Rally Monte Carlo. Hlavním pilotem týmu Citroën, podílejícím se i na vývoji vozu, je Brit Kris Meeke, navigátora mu bude dělat Paul Nagle.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.