Světový šampionát v rally, zkráceně WRC, čeká v příštím roce malá revoluce. Speciály dostanou agresivnější aerodynamiku a silnější motory, díky tomu tak uvidíme několik zajímavých návratů. Jeden velký čeká na Citroën, který na start Rally Monte Carlo nastoupí s upraveným hatchbackem C3. Jeho předobraz uvidíme už v Paříži.
Citroën je po Lancii druhou nejúspěšnější značkou v celé historii šampionátu WRC. Na svém kontě má 96 vítězství a 8 titulů v poháru konstruktérů. Už delší dobu však na rychlostních zkouškách nevídáme tovární tým dvojitého šípu, nýbrž pouze zákaznické týmy. Spolu s novými pravidly se ale Citroën do světového šampionátu vrátí, stejně jako například Toyota. Zpět však k Francouzům, kteří budou o vavříny bojovat s výrazně upravenou C3 třetí generace. Ta bude mít premiéru na pařížském autosalonu a právě po jejím boku bude stát také prototyp C3 WRC. Prototyp s agresivním aerodynamickým bodykitem a především šířkou 1875 milimetrů!
Zmíněný bodykit obsahuje nový přední nárazník s postranními nasávacími otvory a výrazným splitterem. Směrem dozadu zaujmou především zadní vytažené blatníky a nasávací otvory před nimi. Vzadu je pro změnu velký spoiler, větší než doposud, nárazník s difuzorem a dvě koncovky výfuku. Při porovnání se stávající DS3 WRC vynikne i délka 4150 milimetrů, s níž je novinka o 55 milimetrů delší. Zajímavostí je, že ač jde zatím pouze o koncept, karosérie byla navržena v souladu s již zmíněnými novými regulemi, mnoho změn tak v „sériové“ verzi nečekejte. Z běžné C3 dostane závodní speciál třeba přední nebo zadní světlomety.
V útrobách speciálu najdeme přeplňovanou zážehovou šestnáctistovku o výkonu přes 283 kW (385 k). Kromě toho je nová C3 o 25 kilo lehčí než DS3, která vážila 1200 kilogramů. Další technickou novinkou je instalace elektronické kontroly diferenciálu. Prvním podnikem příští sezony, na jehož start se C3 WRC postaví, bude lednová Rally Monte Carlo. Hlavním pilotem týmu Citroën, podílejícím se i na vývoji vozu, je Brit Kris Meeke, navigátora mu bude dělat Paul Nagle.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.