Hozená rukavice Jaguaru F-Type, Mercedes-AMG GT Roadster je rychlý a stylový

Mercedes-AMG GT Roadster
Mercedes-AMG GT Roadster, foto: Mercedes-AMG
ar6 15. září 2016 10:21
Sdílej:

Příchod Mercedesu-AMG GT bez střechy byl plánován dlouho a jen chvíli po ultimativní verzi AMG GT R se stává skutečností. Není to ale jen o chybějící střeše, otevřený supersport přichází hned ve dvou variantách, z nichž ta s označením AMG GT C Roadster slaví dokonce v celé modelové řadě premiéru. Zajímavostí je ale nakonec daleko více.

Rodina AMG GT aktuálně obsahuje tři varianty kupé, vedle základu je to ještě AMG GT S a především AMG GT R. Hned se dvěma variantami roadsteru se tak nabídka rozrůstá na pětici členů, ani toto číslo navíc není do budoucna konečné. Nejzajímavější změnou je oproti kupé použití stahovací střechy. Třívrstvé plátno má ve své konstrukci hliník, ocel a magnézium pro co nejnižší hmotnost, operování s ním probíhá plně elektronicky až do rychlosti 50 km/h. Proces stahování nebo natahování zabere asi jedenáct sekund. Zákazník může vybírat z černé, červené nebo béžové barvy, ladící k jedenácti exteriérovým a deseti interiérovým barvám. Vnější design je pak kromě střechy prakticky stejný jako u kupé, to znamená dlouhou přední kapotu, masku AMG Panamericana s patnácti lamelami, do boků vytažené blatníky s 19- nebo 20palcovými koly a zadní, elektronicky výsuvný spoiler. Provedení AMG GT C je pak oproti standardu o 57 milimetrů širší a má aktivní aerodynamiku.

Protože vůz přišel o střechu, nainstalovali technici Mercedesu výztuhy do oblasti bočních prahů, mezi palubní desku a čelní sklo nebo mezi plátěnou střechu a kufr. Struktura ve tvaru kříže za sedadly chrání posádku při převrácení. Zajímavostí je víko kufru z kompozitních materiálů s příměsí uhlíkových vláken. Kabina je stejná jako u kupé, to znamená palubní desku, zdůrazňující šířku vozu, se čtyřmi centrálními výdechy ventilace a volně stojící obrazovkou multimediálního systému. Široký je rovněž středový tunel mezi dvojicí sedadel, která mohou být za příplatek vyměněna za anatomické sedačky AMG Performance, na přání také s vyhříváním Airscarf v oblasti krku. Toto řešení slaví v sedadlech AMG Performance premiéru. Mezi příplatky rovněž nechybí audiosystém Burmester s prostorovým zvukem. Novinkou u roadsteru je béžový interiér s čalouněním kůží Nappa.

Technické údaje

  AMG GT AMG GT C Výkon: 350 kW 410 kW Toč. moment: 630 Nm 680 Nm Převodovka: 7 DCT 7 DCT Zrychlení: 4,0 s 3,7 s Max. rychlost: 302 km/h 316 km/h Spotřeba: 9,4 l/100 km 11,4 l/100 km Pohotovostní hmot.: 1595 kg 1660 kg

V útrobách vozu najdeme dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec o výkonu 350 kW (476 k) s točivým momentem 630 Nm, respektive o výkonu 410 kW (557 k) s točivým momentem 680 Nm u AMG GT C Roadster. V obou případech jsou poháněna zadních kola, prostřednictvím sedmistupňového dvouspojkového automatu AMG Speedshift s možností manuálního řazení. Nechybí volič AMG Dynamic Select s režimy Comfort, Sport, Sport Plus a Individual, u AMG GT C okořeněný ještě navíc režimem Race. Ten se hodí především na závodní tratě a umí také výrazně „přitvrdit“ zvuk sportovního výfukového systému, určeného právě pro silnější verzi roadsteru. Z kupé AMG GT R převzaly obě varianty například elektronicky ovládané klapky masky chladiče, zajišťující optimální chlazení i aerodynamiku. AMG GT C dostalo navíc lehčí lithium-iontový akumulátor, přední kotouče s průměrem 390 milimetrů, elektronicky ovládaný uzamykatelný diferenciál na zadní nápravě (AMG GT má mechanický), adaptivní tlumiče AMG Ride Control a natáčení zadních kol. Premiéra obou vozů proběhne v Paříži, prodej začne v příštím roce. Omlazovací kúra v podobě verze GT C a silnějšího provedení GT pak brzy čeká i na kupé.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.