Příchod Mercedesu-AMG GT bez střechy byl plánován dlouho a jen chvíli po ultimativní verzi AMG GT R se stává skutečností. Není to ale jen o chybějící střeše, otevřený supersport přichází hned ve dvou variantách, z nichž ta s označením AMG GT C Roadster slaví dokonce v celé modelové řadě premiéru. Zajímavostí je ale nakonec daleko více.
Rodina AMG GT aktuálně obsahuje tři varianty kupé, vedle základu je to ještě AMG GT S a především AMG GT R. Hned se dvěma variantami roadsteru se tak nabídka rozrůstá na pětici členů, ani toto číslo navíc není do budoucna konečné. Nejzajímavější změnou je oproti kupé použití stahovací střechy. Třívrstvé plátno má ve své konstrukci hliník, ocel a magnézium pro co nejnižší hmotnost, operování s ním probíhá plně elektronicky až do rychlosti 50 km/h. Proces stahování nebo natahování zabere asi jedenáct sekund. Zákazník může vybírat z černé, červené nebo béžové barvy, ladící k jedenácti exteriérovým a deseti interiérovým barvám. Vnější design je pak kromě střechy prakticky stejný jako u kupé, to znamená dlouhou přední kapotu, masku AMG Panamericana s patnácti lamelami, do boků vytažené blatníky s 19- nebo 20palcovými koly a zadní, elektronicky výsuvný spoiler. Provedení AMG GT C je pak oproti standardu o 57 milimetrů širší a má aktivní aerodynamiku.
Protože vůz přišel o střechu, nainstalovali technici Mercedesu výztuhy do oblasti bočních prahů, mezi palubní desku a čelní sklo nebo mezi plátěnou střechu a kufr. Struktura ve tvaru kříže za sedadly chrání posádku při převrácení. Zajímavostí je víko kufru z kompozitních materiálů s příměsí uhlíkových vláken. Kabina je stejná jako u kupé, to znamená palubní desku, zdůrazňující šířku vozu, se čtyřmi centrálními výdechy ventilace a volně stojící obrazovkou multimediálního systému. Široký je rovněž středový tunel mezi dvojicí sedadel, která mohou být za příplatek vyměněna za anatomické sedačky AMG Performance, na přání také s vyhříváním Airscarf v oblasti krku. Toto řešení slaví v sedadlech AMG Performance premiéru. Mezi příplatky rovněž nechybí audiosystém Burmester s prostorovým zvukem. Novinkou u roadsteru je béžový interiér s čalouněním kůží Nappa.
Technické údaje
AMG GT AMG GT C Výkon: 350 kW 410 kW Toč. moment: 630 Nm 680 Nm Převodovka: 7 DCT 7 DCT Zrychlení: 4,0 s 3,7 s Max. rychlost: 302 km/h 316 km/h Spotřeba: 9,4 l/100 km 11,4 l/100 km Pohotovostní hmot.: 1595 kg 1660 kgV útrobách vozu najdeme dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec o výkonu 350 kW (476 k) s točivým momentem 630 Nm, respektive o výkonu 410 kW (557 k) s točivým momentem 680 Nm u AMG GT C Roadster. V obou případech jsou poháněna zadních kola, prostřednictvím sedmistupňového dvouspojkového automatu AMG Speedshift s možností manuálního řazení. Nechybí volič AMG Dynamic Select s režimy Comfort, Sport, Sport Plus a Individual, u AMG GT C okořeněný ještě navíc režimem Race. Ten se hodí především na závodní tratě a umí také výrazně „přitvrdit“ zvuk sportovního výfukového systému, určeného právě pro silnější verzi roadsteru. Z kupé AMG GT R převzaly obě varianty například elektronicky ovládané klapky masky chladiče, zajišťující optimální chlazení i aerodynamiku. AMG GT C dostalo navíc lehčí lithium-iontový akumulátor, přední kotouče s průměrem 390 milimetrů, elektronicky ovládaný uzamykatelný diferenciál na zadní nápravě (AMG GT má mechanický), adaptivní tlumiče AMG Ride Control a natáčení zadních kol. Premiéra obou vozů proběhne v Paříži, prodej začne v příštím roce. Omlazovací kúra v podobě verze GT C a silnějšího provedení GT pak brzy čeká i na kupé.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?