Příchod Mercedesu-AMG GT bez střechy byl plánován dlouho a jen chvíli po ultimativní verzi AMG GT R se stává skutečností. Není to ale jen o chybějící střeše, otevřený supersport přichází hned ve dvou variantách, z nichž ta s označením AMG GT C Roadster slaví dokonce v celé modelové řadě premiéru. Zajímavostí je ale nakonec daleko více.
Rodina AMG GT aktuálně obsahuje tři varianty kupé, vedle základu je to ještě AMG GT S a především AMG GT R. Hned se dvěma variantami roadsteru se tak nabídka rozrůstá na pětici členů, ani toto číslo navíc není do budoucna konečné. Nejzajímavější změnou je oproti kupé použití stahovací střechy. Třívrstvé plátno má ve své konstrukci hliník, ocel a magnézium pro co nejnižší hmotnost, operování s ním probíhá plně elektronicky až do rychlosti 50 km/h. Proces stahování nebo natahování zabere asi jedenáct sekund. Zákazník může vybírat z černé, červené nebo béžové barvy, ladící k jedenácti exteriérovým a deseti interiérovým barvám. Vnější design je pak kromě střechy prakticky stejný jako u kupé, to znamená dlouhou přední kapotu, masku AMG Panamericana s patnácti lamelami, do boků vytažené blatníky s 19- nebo 20palcovými koly a zadní, elektronicky výsuvný spoiler. Provedení AMG GT C je pak oproti standardu o 57 milimetrů širší a má aktivní aerodynamiku.
Protože vůz přišel o střechu, nainstalovali technici Mercedesu výztuhy do oblasti bočních prahů, mezi palubní desku a čelní sklo nebo mezi plátěnou střechu a kufr. Struktura ve tvaru kříže za sedadly chrání posádku při převrácení. Zajímavostí je víko kufru z kompozitních materiálů s příměsí uhlíkových vláken. Kabina je stejná jako u kupé, to znamená palubní desku, zdůrazňující šířku vozu, se čtyřmi centrálními výdechy ventilace a volně stojící obrazovkou multimediálního systému. Široký je rovněž středový tunel mezi dvojicí sedadel, která mohou být za příplatek vyměněna za anatomické sedačky AMG Performance, na přání také s vyhříváním Airscarf v oblasti krku. Toto řešení slaví v sedadlech AMG Performance premiéru. Mezi příplatky rovněž nechybí audiosystém Burmester s prostorovým zvukem. Novinkou u roadsteru je béžový interiér s čalouněním kůží Nappa.
Technické údaje
AMG GT AMG GT C Výkon: 350 kW 410 kW Toč. moment: 630 Nm 680 Nm Převodovka: 7 DCT 7 DCT Zrychlení: 4,0 s 3,7 s Max. rychlost: 302 km/h 316 km/h Spotřeba: 9,4 l/100 km 11,4 l/100 km Pohotovostní hmot.: 1595 kg 1660 kgV útrobách vozu najdeme dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec o výkonu 350 kW (476 k) s točivým momentem 630 Nm, respektive o výkonu 410 kW (557 k) s točivým momentem 680 Nm u AMG GT C Roadster. V obou případech jsou poháněna zadních kola, prostřednictvím sedmistupňového dvouspojkového automatu AMG Speedshift s možností manuálního řazení. Nechybí volič AMG Dynamic Select s režimy Comfort, Sport, Sport Plus a Individual, u AMG GT C okořeněný ještě navíc režimem Race. Ten se hodí především na závodní tratě a umí také výrazně „přitvrdit“ zvuk sportovního výfukového systému, určeného právě pro silnější verzi roadsteru. Z kupé AMG GT R převzaly obě varianty například elektronicky ovládané klapky masky chladiče, zajišťující optimální chlazení i aerodynamiku. AMG GT C dostalo navíc lehčí lithium-iontový akumulátor, přední kotouče s průměrem 390 milimetrů, elektronicky ovládaný uzamykatelný diferenciál na zadní nápravě (AMG GT má mechanický), adaptivní tlumiče AMG Ride Control a natáčení zadních kol. Premiéra obou vozů proběhne v Paříži, prodej začne v příštím roce. Omlazovací kúra v podobě verze GT C a silnějšího provedení GT pak brzy čeká i na kupé.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.