Příchod Mercedesu-AMG GT bez střechy byl plánován dlouho a jen chvíli po ultimativní verzi AMG GT R se stává skutečností. Není to ale jen o chybějící střeše, otevřený supersport přichází hned ve dvou variantách, z nichž ta s označením AMG GT C Roadster slaví dokonce v celé modelové řadě premiéru. Zajímavostí je ale nakonec daleko více.
Rodina AMG GT aktuálně obsahuje tři varianty kupé, vedle základu je to ještě AMG GT S a především AMG GT R. Hned se dvěma variantami roadsteru se tak nabídka rozrůstá na pětici členů, ani toto číslo navíc není do budoucna konečné. Nejzajímavější změnou je oproti kupé použití stahovací střechy. Třívrstvé plátno má ve své konstrukci hliník, ocel a magnézium pro co nejnižší hmotnost, operování s ním probíhá plně elektronicky až do rychlosti 50 km/h. Proces stahování nebo natahování zabere asi jedenáct sekund. Zákazník může vybírat z černé, červené nebo béžové barvy, ladící k jedenácti exteriérovým a deseti interiérovým barvám. Vnější design je pak kromě střechy prakticky stejný jako u kupé, to znamená dlouhou přední kapotu, masku AMG Panamericana s patnácti lamelami, do boků vytažené blatníky s 19- nebo 20palcovými koly a zadní, elektronicky výsuvný spoiler. Provedení AMG GT C je pak oproti standardu o 57 milimetrů širší a má aktivní aerodynamiku.
Protože vůz přišel o střechu, nainstalovali technici Mercedesu výztuhy do oblasti bočních prahů, mezi palubní desku a čelní sklo nebo mezi plátěnou střechu a kufr. Struktura ve tvaru kříže za sedadly chrání posádku při převrácení. Zajímavostí je víko kufru z kompozitních materiálů s příměsí uhlíkových vláken. Kabina je stejná jako u kupé, to znamená palubní desku, zdůrazňující šířku vozu, se čtyřmi centrálními výdechy ventilace a volně stojící obrazovkou multimediálního systému. Široký je rovněž středový tunel mezi dvojicí sedadel, která mohou být za příplatek vyměněna za anatomické sedačky AMG Performance, na přání také s vyhříváním Airscarf v oblasti krku. Toto řešení slaví v sedadlech AMG Performance premiéru. Mezi příplatky rovněž nechybí audiosystém Burmester s prostorovým zvukem. Novinkou u roadsteru je béžový interiér s čalouněním kůží Nappa.
Technické údaje
AMG GT AMG GT C Výkon: 350 kW 410 kW Toč. moment: 630 Nm 680 Nm Převodovka: 7 DCT 7 DCT Zrychlení: 4,0 s 3,7 s Max. rychlost: 302 km/h 316 km/h Spotřeba: 9,4 l/100 km 11,4 l/100 km Pohotovostní hmot.: 1595 kg 1660 kgV útrobách vozu najdeme dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec o výkonu 350 kW (476 k) s točivým momentem 630 Nm, respektive o výkonu 410 kW (557 k) s točivým momentem 680 Nm u AMG GT C Roadster. V obou případech jsou poháněna zadních kola, prostřednictvím sedmistupňového dvouspojkového automatu AMG Speedshift s možností manuálního řazení. Nechybí volič AMG Dynamic Select s režimy Comfort, Sport, Sport Plus a Individual, u AMG GT C okořeněný ještě navíc režimem Race. Ten se hodí především na závodní tratě a umí také výrazně „přitvrdit“ zvuk sportovního výfukového systému, určeného právě pro silnější verzi roadsteru. Z kupé AMG GT R převzaly obě varianty například elektronicky ovládané klapky masky chladiče, zajišťující optimální chlazení i aerodynamiku. AMG GT C dostalo navíc lehčí lithium-iontový akumulátor, přední kotouče s průměrem 390 milimetrů, elektronicky ovládaný uzamykatelný diferenciál na zadní nápravě (AMG GT má mechanický), adaptivní tlumiče AMG Ride Control a natáčení zadních kol. Premiéra obou vozů proběhne v Paříži, prodej začne v příštím roce. Omlazovací kúra v podobě verze GT C a silnějšího provedení GT pak brzy čeká i na kupé.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.