SsangYong se vrací na vrchol, terčem nového Rextonu se může stát i Volkswagen

SsangYong LIV-2 je předobrazem nové generace SUV Rexton.
SsangYong LIV-2 je předobrazem nové generace SUV Rexton., foto: SsangYong
ar6 12. září 2016 13:32
Sdílej:

SsangYong Rexton patří mezi poslední mohykány na evropských trzích. Pokud se ptáte v čem, pak vězte, že v terénních schopnostech. Více než SUV je i přes svou zaoblenou a prostornou karosérii stále off-roadem se žebřinovým rámem, v ostatních kritériích mu však začíná malinko docházet dech. Proto je na cestě nástupce, jehož předobrazem je koncept LIV-2.

Rexton, stojící na základech prvního Mercedesu třídy M, se původně představil už v roce 2001 a s několika většími či menšími modernizacemi vydržel na trhu až dodnes. Je tedy jasné, že moderním soupeřům asijských nebo evropských značek nemůže stačit prakticky v ničem, což ale SsangYong hodlá již brzy změnit. Nový Rexton bude totiž dalším z řady modelů, mající za cíl vrátit automobilku stabilně do zisku a výrazně jí zlepšit image nejen v Evropě. Předobrazem novinky se stane koncept LIV-2, jehož premiéru uvidí pařížský autosalon.

Pokud novinky jihokorejské automobilky sledujete trochu podrobněji, jistě víte, že model s označením LIV (Limitless Interface Vehicle) měl poprvé premiéru už před třemi lety v Soulu. Do Francie tak dorazí výrazně upravené a celkově modernější provedení s až překvapivě atraktivním designem. Ten interpretují velká maska chladiče a do boků protažená světla vpředu, respektive reflektory s trojdimenzionální optikou vzadu. Přední i zadní část pak disponuje mohutnými nárazníky, na jedné straně s LED diodami pro denní svícení a na té druhé s výrazně tvarovaným difuzorem. Z modelu Tivoli si LIV-2 půjčuje prolis na boku karosérie, off-roadovou minulost připomínají boční nášlapy a terénní pneumatiky.

Kabina konceptu má čtyři samostatná sedadla (v sérii se objeví samozřejmě sedm míst k sezení) a široký středový tunel s rozhraním pro připojení mobilního telefonu. Palubní desku tvoří mimo jiné velká obrazovka multimediálního systému, na konkrétní detaily si však budeme muset počkat. V útrobách SsangYongu LIV-2 je 2.2litrový turbodiesel, plnící normu Euro 6, případně zážehový přeplňovaný čtyřválec o objemu dva litry. Tyto motory určitě najdeme i v sériovém modelu. Ten se ukáže v příštím roce, mohlo by se tak stát už na březnovém ženevském autosalonu.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.