SsangYong Rexton patří mezi poslední mohykány na evropských trzích. Pokud se ptáte v čem, pak vězte, že v terénních schopnostech. Více než SUV je i přes svou zaoblenou a prostornou karosérii stále off-roadem se žebřinovým rámem, v ostatních kritériích mu však začíná malinko docházet dech. Proto je na cestě nástupce, jehož předobrazem je koncept LIV-2.
Rexton, stojící na základech prvního Mercedesu třídy M, se původně představil už v roce 2001 a s několika většími či menšími modernizacemi vydržel na trhu až dodnes. Je tedy jasné, že moderním soupeřům asijských nebo evropských značek nemůže stačit prakticky v ničem, což ale SsangYong hodlá již brzy změnit. Nový Rexton bude totiž dalším z řady modelů, mající za cíl vrátit automobilku stabilně do zisku a výrazně jí zlepšit image nejen v Evropě. Předobrazem novinky se stane koncept LIV-2, jehož premiéru uvidí pařížský autosalon.
Pokud novinky jihokorejské automobilky sledujete trochu podrobněji, jistě víte, že model s označením LIV (Limitless Interface Vehicle) měl poprvé premiéru už před třemi lety v Soulu. Do Francie tak dorazí výrazně upravené a celkově modernější provedení s až překvapivě atraktivním designem. Ten interpretují velká maska chladiče a do boků protažená světla vpředu, respektive reflektory s trojdimenzionální optikou vzadu. Přední i zadní část pak disponuje mohutnými nárazníky, na jedné straně s LED diodami pro denní svícení a na té druhé s výrazně tvarovaným difuzorem. Z modelu Tivoli si LIV-2 půjčuje prolis na boku karosérie, off-roadovou minulost připomínají boční nášlapy a terénní pneumatiky.
Kabina konceptu má čtyři samostatná sedadla (v sérii se objeví samozřejmě sedm míst k sezení) a široký středový tunel s rozhraním pro připojení mobilního telefonu. Palubní desku tvoří mimo jiné velká obrazovka multimediálního systému, na konkrétní detaily si však budeme muset počkat. V útrobách SsangYongu LIV-2 je 2.2litrový turbodiesel, plnící normu Euro 6, případně zážehový přeplňovaný čtyřválec o objemu dva litry. Tyto motory určitě najdeme i v sériovém modelu. Ten se ukáže v příštím roce, mohlo by se tak stát už na březnovém ženevském autosalonu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.