SsangYong Rexton patří mezi poslední mohykány na evropských trzích. Pokud se ptáte v čem, pak vězte, že v terénních schopnostech. Více než SUV je i přes svou zaoblenou a prostornou karosérii stále off-roadem se žebřinovým rámem, v ostatních kritériích mu však začíná malinko docházet dech. Proto je na cestě nástupce, jehož předobrazem je koncept LIV-2.
Rexton, stojící na základech prvního Mercedesu třídy M, se původně představil už v roce 2001 a s několika většími či menšími modernizacemi vydržel na trhu až dodnes. Je tedy jasné, že moderním soupeřům asijských nebo evropských značek nemůže stačit prakticky v ničem, což ale SsangYong hodlá již brzy změnit. Nový Rexton bude totiž dalším z řady modelů, mající za cíl vrátit automobilku stabilně do zisku a výrazně jí zlepšit image nejen v Evropě. Předobrazem novinky se stane koncept LIV-2, jehož premiéru uvidí pařížský autosalon.
Pokud novinky jihokorejské automobilky sledujete trochu podrobněji, jistě víte, že model s označením LIV (Limitless Interface Vehicle) měl poprvé premiéru už před třemi lety v Soulu. Do Francie tak dorazí výrazně upravené a celkově modernější provedení s až překvapivě atraktivním designem. Ten interpretují velká maska chladiče a do boků protažená světla vpředu, respektive reflektory s trojdimenzionální optikou vzadu. Přední i zadní část pak disponuje mohutnými nárazníky, na jedné straně s LED diodami pro denní svícení a na té druhé s výrazně tvarovaným difuzorem. Z modelu Tivoli si LIV-2 půjčuje prolis na boku karosérie, off-roadovou minulost připomínají boční nášlapy a terénní pneumatiky.
Kabina konceptu má čtyři samostatná sedadla (v sérii se objeví samozřejmě sedm míst k sezení) a široký středový tunel s rozhraním pro připojení mobilního telefonu. Palubní desku tvoří mimo jiné velká obrazovka multimediálního systému, na konkrétní detaily si však budeme muset počkat. V útrobách SsangYongu LIV-2 je 2.2litrový turbodiesel, plnící normu Euro 6, případně zážehový přeplňovaný čtyřválec o objemu dva litry. Tyto motory určitě najdeme i v sériovém modelu. Ten se ukáže v příštím roce, mohlo by se tak stát už na březnovém ženevském autosalonu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?