Švédská automobilka Koenigsegg rozhodně nepatří mezi výrobce, kterým z výrobních pásů sjíždí jeden vůz za druhým. Namísto toho se Koenigsegg výžívá ve výrobě několika kusových limitovaných edic. Skvělým příkladem tohoto tvrzení je i nejnovější vůz této malé automobilky.
Ten nese název Koenigsegg Agera RSR. Jak již název napovídá, stále se jedná o člena rodiny Agera. Verze RSR ovšem přejímá několik nových prvků od modelu One:1.
Stejně jako u běžné Agery se v útrobách vozu nachází motor V8 s výkonem 1160 koňských sil. Podle neoficiálních zdrojů si ale mohli zákazníci zvolit i výkonnější variantu s 1360 koňmi. Úpravy ve stylu hypersportu One:1 se dočkal zadní spoiler. Ten má sice stejný tvar jako u běžné Agery, upraveno bylo ale jeho zavěšení. Díky zavěšení na vrchní straně má křídlo dosahovat vyšších hodnot generovaného přítlaku.
Tato nová verze Agery bude rozhodně patřit mezi nejvzácnější, které kdy Koenigsegg postavil. Vzniknou pouze tři exempláře, pro trojici japonských zákazníků. Ti si vybrali barevné pravedení a jemné úpravy v interiéru vozu přesně dle svých představ
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.