Švédská automobilka Koenigsegg rozhodně nepatří mezi výrobce, kterým z výrobních pásů sjíždí jeden vůz za druhým. Namísto toho se Koenigsegg výžívá ve výrobě několika kusových limitovaných edic. Skvělým příkladem tohoto tvrzení je i nejnovější vůz této malé automobilky.
Ten nese název Koenigsegg Agera RSR. Jak již název napovídá, stále se jedná o člena rodiny Agera. Verze RSR ovšem přejímá několik nových prvků od modelu One:1.
Stejně jako u běžné Agery se v útrobách vozu nachází motor V8 s výkonem 1160 koňských sil. Podle neoficiálních zdrojů si ale mohli zákazníci zvolit i výkonnější variantu s 1360 koňmi. Úpravy ve stylu hypersportu One:1 se dočkal zadní spoiler. Ten má sice stejný tvar jako u běžné Agery, upraveno bylo ale jeho zavěšení. Díky zavěšení na vrchní straně má křídlo dosahovat vyšších hodnot generovaného přítlaku.
Tato nová verze Agery bude rozhodně patřit mezi nejvzácnější, které kdy Koenigsegg postavil. Vzniknou pouze tři exempláře, pro trojici japonských zákazníků. Ti si vybrali barevné pravedení a jemné úpravy v interiéru vozu přesně dle svých představ
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?