Pařížský autosalon se nezadržitelně blíží a jednotlivé automobilky začínají odhalovat své trumfy. Jedno z největších lákadel přiveze do francouzské metropole Honda. Ve světové premiéře odhalí desátou generaci Civicu s karosérií hatchback, dočkáme se ale i dalších překvapení.
Deváté vydání Civicu mělo v omlazené podobě premiéru teprve před dvěma lety, shodou okolností právě v Paříži. Konkurence ale nespí (důkazem budiž například nový Hyundai i30), takže i Japonci museli přispěchat s desátým pokračováním svého bestselleru. To se představilo už loni, jako tříprostorový sedan ale zamíří pouze do USA a vybraných světových destinací. Český trh tento typ karosérie nejspíše mine. Hatchback má na starém kontinentu mnohem delší tradici, není se tak co divit, že poprvé bude vůz odhalen právě ve městě nad Seinou.
Možná se divíte, jak můžeme hovořit o světové premiéře, když Honda hatchback odhalila už koncem srpna pro severoamerický trh. Jeho výstavní premiéra nás ale teprve čeká, proto i tisková zpráva Japonců hovoří o vůbec prvním představení. Vzhled zatím naznačuje pouze teaser, oproti severoamerické specifikaci ale dostaneme maximálně jinou optiku světel a nabídku kol, respektive laků. V interiéru se objeví upravený přístrojový štít a jiné menu multimediálního systému. Více změn se dá čekat pod kapotou, kam zamíří například moderní turbodiesel. Společnost na stánku Hondy bude hatchbacku překvapivě dělat i sedan, pro vybrané evropské trhy vyráběný v turecké Gebzé. To pětidvířko bude pro celý svět vyjíždět z britského Swindonu a na trhu se objeví na začátku příštího roku.
Vedle Civicu bude novinkou jaké Jazz Spotlight Edition, což je další vývojový stupeň prototypu Jazz Keenlight z letošní Ženevy. Zajímavá má být tato verze především pro milovníky módy, těšit se tak můžeme na řadu prvků v bronzové barvě. Mezi ně spadají přední mřížka, kryty zrcátek grafika na bocích vozu, dekorační lišta pátých dveří, 15palcová litá kola a dekorační plochy na volantu, respektive středové konzole.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.