Pařížský autosalon se nezadržitelně blíží a jednotlivé automobilky začínají odhalovat své trumfy. Jedno z největších lákadel přiveze do francouzské metropole Honda. Ve světové premiéře odhalí desátou generaci Civicu s karosérií hatchback, dočkáme se ale i dalších překvapení.
Deváté vydání Civicu mělo v omlazené podobě premiéru teprve před dvěma lety, shodou okolností právě v Paříži. Konkurence ale nespí (důkazem budiž například nový Hyundai i30), takže i Japonci museli přispěchat s desátým pokračováním svého bestselleru. To se představilo už loni, jako tříprostorový sedan ale zamíří pouze do USA a vybraných světových destinací. Český trh tento typ karosérie nejspíše mine. Hatchback má na starém kontinentu mnohem delší tradici, není se tak co divit, že poprvé bude vůz odhalen právě ve městě nad Seinou.
Možná se divíte, jak můžeme hovořit o světové premiéře, když Honda hatchback odhalila už koncem srpna pro severoamerický trh. Jeho výstavní premiéra nás ale teprve čeká, proto i tisková zpráva Japonců hovoří o vůbec prvním představení. Vzhled zatím naznačuje pouze teaser, oproti severoamerické specifikaci ale dostaneme maximálně jinou optiku světel a nabídku kol, respektive laků. V interiéru se objeví upravený přístrojový štít a jiné menu multimediálního systému. Více změn se dá čekat pod kapotou, kam zamíří například moderní turbodiesel. Společnost na stánku Hondy bude hatchbacku překvapivě dělat i sedan, pro vybrané evropské trhy vyráběný v turecké Gebzé. To pětidvířko bude pro celý svět vyjíždět z britského Swindonu a na trhu se objeví na začátku příštího roku.
Vedle Civicu bude novinkou jaké Jazz Spotlight Edition, což je další vývojový stupeň prototypu Jazz Keenlight z letošní Ženevy. Zajímavá má být tato verze především pro milovníky módy, těšit se tak můžeme na řadu prvků v bronzové barvě. Mezi ně spadají přední mřížka, kryty zrcátek grafika na bocích vozu, dekorační lišta pátých dveří, 15palcová litá kola a dekorační plochy na volantu, respektive středové konzole.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.