Pařížský autosalon se nezadržitelně blíží a jednotlivé automobilky začínají odhalovat své trumfy. Jedno z největších lákadel přiveze do francouzské metropole Honda. Ve světové premiéře odhalí desátou generaci Civicu s karosérií hatchback, dočkáme se ale i dalších překvapení.
Deváté vydání Civicu mělo v omlazené podobě premiéru teprve před dvěma lety, shodou okolností právě v Paříži. Konkurence ale nespí (důkazem budiž například nový Hyundai i30), takže i Japonci museli přispěchat s desátým pokračováním svého bestselleru. To se představilo už loni, jako tříprostorový sedan ale zamíří pouze do USA a vybraných světových destinací. Český trh tento typ karosérie nejspíše mine. Hatchback má na starém kontinentu mnohem delší tradici, není se tak co divit, že poprvé bude vůz odhalen právě ve městě nad Seinou.
Možná se divíte, jak můžeme hovořit o světové premiéře, když Honda hatchback odhalila už koncem srpna pro severoamerický trh. Jeho výstavní premiéra nás ale teprve čeká, proto i tisková zpráva Japonců hovoří o vůbec prvním představení. Vzhled zatím naznačuje pouze teaser, oproti severoamerické specifikaci ale dostaneme maximálně jinou optiku světel a nabídku kol, respektive laků. V interiéru se objeví upravený přístrojový štít a jiné menu multimediálního systému. Více změn se dá čekat pod kapotou, kam zamíří například moderní turbodiesel. Společnost na stánku Hondy bude hatchbacku překvapivě dělat i sedan, pro vybrané evropské trhy vyráběný v turecké Gebzé. To pětidvířko bude pro celý svět vyjíždět z britského Swindonu a na trhu se objeví na začátku příštího roku.
Vedle Civicu bude novinkou jaké Jazz Spotlight Edition, což je další vývojový stupeň prototypu Jazz Keenlight z letošní Ženevy. Zajímavá má být tato verze především pro milovníky módy, těšit se tak můžeme na řadu prvků v bronzové barvě. Mezi ně spadají přední mřížka, kryty zrcátek grafika na bocích vozu, dekorační lišta pátých dveří, 15palcová litá kola a dekorační plochy na volantu, respektive středové konzole.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?