Pařížský autosalon se nezadržitelně blíží a jednotlivé automobilky začínají odhalovat své trumfy. Jedno z největších lákadel přiveze do francouzské metropole Honda. Ve světové premiéře odhalí desátou generaci Civicu s karosérií hatchback, dočkáme se ale i dalších překvapení.
Deváté vydání Civicu mělo v omlazené podobě premiéru teprve před dvěma lety, shodou okolností právě v Paříži. Konkurence ale nespí (důkazem budiž například nový Hyundai i30), takže i Japonci museli přispěchat s desátým pokračováním svého bestselleru. To se představilo už loni, jako tříprostorový sedan ale zamíří pouze do USA a vybraných světových destinací. Český trh tento typ karosérie nejspíše mine. Hatchback má na starém kontinentu mnohem delší tradici, není se tak co divit, že poprvé bude vůz odhalen právě ve městě nad Seinou.
Možná se divíte, jak můžeme hovořit o světové premiéře, když Honda hatchback odhalila už koncem srpna pro severoamerický trh. Jeho výstavní premiéra nás ale teprve čeká, proto i tisková zpráva Japonců hovoří o vůbec prvním představení. Vzhled zatím naznačuje pouze teaser, oproti severoamerické specifikaci ale dostaneme maximálně jinou optiku světel a nabídku kol, respektive laků. V interiéru se objeví upravený přístrojový štít a jiné menu multimediálního systému. Více změn se dá čekat pod kapotou, kam zamíří například moderní turbodiesel. Společnost na stánku Hondy bude hatchbacku překvapivě dělat i sedan, pro vybrané evropské trhy vyráběný v turecké Gebzé. To pětidvířko bude pro celý svět vyjíždět z britského Swindonu a na trhu se objeví na začátku příštího roku.
Vedle Civicu bude novinkou jaké Jazz Spotlight Edition, což je další vývojový stupeň prototypu Jazz Keenlight z letošní Ženevy. Zajímavá má být tato verze především pro milovníky módy, těšit se tak můžeme na řadu prvků v bronzové barvě. Mezi ně spadají přední mřížka, kryty zrcátek grafika na bocích vozu, dekorační lišta pátých dveří, 15palcová litá kola a dekorační plochy na volantu, respektive středové konzole.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?