Na světové trhy se pomalu ale jistě chystá nový sourozenec před pár dny představené Škody Kodiaq. Ten je z dílny Volkswagenu, nabídne o něco větší rozměry než Kodiaq a oproti ní i jeden velký příjemný bonus.
Novinka z Německa přitom nabídne opravdu velké rozměry. Mezi ně se řadí délka 5 039 mm , šířka 1 989 mm a výška 1 773 mm. Pro srovnání, nejnovější generace Audi Q7 disponuje rozměry 5 069 x 1 968 x 1 716 mm, přičemž právě Q7 nepatří zrovna k nejmenším SUV.
Základem se stanou litá 18" kola, za příplatek (nebo podle výbavy) se Teramont pochlubí o palec až dva většími disky. Podle výbavy pak bude do jisté míry odlišná také čelní maska, oba nárazníky a příď ozdobí Full LED světlomety. Pro čínský trh navíc bude k dispozici verze se sedmi místy k sezení.
Nejpodstatnějí novinkou je však pohonné ústrojí. To bude zahrnovat v základu čtyřválcový benzinový dvoulitr o výkonu 186 a 220 koní. Vrcholem se ovšem stane 3,6litrový atmosférický šestiválec o zatím blíže nepotvrzeném výkonu. V každé verzi se pak objeví automatická převodovka DSG a na výběr bude předokolka a nebo verze s pohonem všech kol.
Co se týče premiéry vozu, ta by se měla odehrát ještě do konce letošního roku. Americká verze se přitom nejspíše představí na autosalonu v Los Angeles. Až tam bude prozrazeno, jakou cenovou politiku výrobce nabídne a kolik koní dostane nejvyšší specifikace s benzinovým šestiválcem.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.