Na světové trhy se pomalu ale jistě chystá nový sourozenec před pár dny představené Škody Kodiaq. Ten je z dílny Volkswagenu, nabídne o něco větší rozměry než Kodiaq a oproti ní i jeden velký příjemný bonus.
Novinka z Německa přitom nabídne opravdu velké rozměry. Mezi ně se řadí délka 5 039 mm , šířka 1 989 mm a výška 1 773 mm. Pro srovnání, nejnovější generace Audi Q7 disponuje rozměry 5 069 x 1 968 x 1 716 mm, přičemž právě Q7 nepatří zrovna k nejmenším SUV.
Základem se stanou litá 18" kola, za příplatek (nebo podle výbavy) se Teramont pochlubí o palec až dva většími disky. Podle výbavy pak bude do jisté míry odlišná také čelní maska, oba nárazníky a příď ozdobí Full LED světlomety. Pro čínský trh navíc bude k dispozici verze se sedmi místy k sezení.
Nejpodstatnějí novinkou je však pohonné ústrojí. To bude zahrnovat v základu čtyřválcový benzinový dvoulitr o výkonu 186 a 220 koní. Vrcholem se ovšem stane 3,6litrový atmosférický šestiválec o zatím blíže nepotvrzeném výkonu. V každé verzi se pak objeví automatická převodovka DSG a na výběr bude předokolka a nebo verze s pohonem všech kol.
Co se týče premiéry vozu, ta by se měla odehrát ještě do konce letošního roku. Americká verze se přitom nejspíše představí na autosalonu v Los Angeles. Až tam bude prozrazeno, jakou cenovou politiku výrobce nabídne a kolik koní dostane nejvyšší specifikace s benzinovým šestiválcem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.