Na světové trhy se pomalu ale jistě chystá nový sourozenec před pár dny představené Škody Kodiaq. Ten je z dílny Volkswagenu, nabídne o něco větší rozměry než Kodiaq a oproti ní i jeden velký příjemný bonus.
Novinka z Německa přitom nabídne opravdu velké rozměry. Mezi ně se řadí délka 5 039 mm , šířka 1 989 mm a výška 1 773 mm. Pro srovnání, nejnovější generace Audi Q7 disponuje rozměry 5 069 x 1 968 x 1 716 mm, přičemž právě Q7 nepatří zrovna k nejmenším SUV.
Základem se stanou litá 18" kola, za příplatek (nebo podle výbavy) se Teramont pochlubí o palec až dva většími disky. Podle výbavy pak bude do jisté míry odlišná také čelní maska, oba nárazníky a příď ozdobí Full LED světlomety. Pro čínský trh navíc bude k dispozici verze se sedmi místy k sezení.
Nejpodstatnějí novinkou je však pohonné ústrojí. To bude zahrnovat v základu čtyřválcový benzinový dvoulitr o výkonu 186 a 220 koní. Vrcholem se ovšem stane 3,6litrový atmosférický šestiválec o zatím blíže nepotvrzeném výkonu. V každé verzi se pak objeví automatická převodovka DSG a na výběr bude předokolka a nebo verze s pohonem všech kol.
Co se týče premiéry vozu, ta by se měla odehrát ještě do konce letošního roku. Americká verze se přitom nejspíše představí na autosalonu v Los Angeles. Až tam bude prozrazeno, jakou cenovou politiku výrobce nabídne a kolik koní dostane nejvyšší specifikace s benzinovým šestiválcem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.