Těšíte se na nový Jeep Grand Cherokee SRT? Obludný rychlý Američan nabídne 475 koní a v edici Trackhawku dokonce 707 koní. Dodnes ale nebylo známo, jak moc se vlastně změní podoba vozu.
Nový Grand Cherokee SRT pro rok 2017 dostal největší novinku v podobě naprosto odlišného předního nárazníku. Nenechte se ale zmást, na obrázku není divoká 707 koňový edice Hellcat, nýbrž jen slabší Grand Cherokee SRT. Ten pod kapotou nabídne atmosféricky plněný 6,4 litru velký osmiválec Hemi.
Všímavý čtenáři jistě zaregistrovali tři podélné nasávací otvory ve spodní části přední masky. Část nárazníku se pak nese ve stylu většího Challengeru SRT Hellcat. Mnohem drsnější Grand Cherokee Trackhawk ovšem přijde o vychytávku v podobě aktivního tempomatu. Jeho radar a také mlhovky musí ustoupit dodatečným otvorům pro přístup vzduchu k motoru.
Zatím se počítá s tím, že oba modely vstoupí na trh do konce roku 2017, takže již za rok budeme zcela jistě vědět vše o cenách, výbavách a neuniknou nám ani technické specifikace. Právě cena je největším tajemstvím, které se okolo omlazeného SRT a chystaného Trackhawku točí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.