Těšíte se na nový Jeep Grand Cherokee SRT? Obludný rychlý Američan nabídne 475 koní a v edici Trackhawku dokonce 707 koní. Dodnes ale nebylo známo, jak moc se vlastně změní podoba vozu.
Nový Grand Cherokee SRT pro rok 2017 dostal největší novinku v podobě naprosto odlišného předního nárazníku. Nenechte se ale zmást, na obrázku není divoká 707 koňový edice Hellcat, nýbrž jen slabší Grand Cherokee SRT. Ten pod kapotou nabídne atmosféricky plněný 6,4 litru velký osmiválec Hemi.
Všímavý čtenáři jistě zaregistrovali tři podélné nasávací otvory ve spodní části přední masky. Část nárazníku se pak nese ve stylu většího Challengeru SRT Hellcat. Mnohem drsnější Grand Cherokee Trackhawk ovšem přijde o vychytávku v podobě aktivního tempomatu. Jeho radar a také mlhovky musí ustoupit dodatečným otvorům pro přístup vzduchu k motoru.
Zatím se počítá s tím, že oba modely vstoupí na trh do konce roku 2017, takže již za rok budeme zcela jistě vědět vše o cenách, výbavách a neuniknou nám ani technické specifikace. Právě cena je největším tajemstvím, které se okolo omlazeného SRT a chystaného Trackhawku točí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?