Máme modely R-Line, ST-Line, GT-Line nebo SportLine. Co mají všechny společné? Jsou falešné, respektive hrají si na něco, čím nejsou, a to sportovními modely. Pár plastů navíc totiž nezakryje fakt relativně sériové techniky. Přesto s podobnými modely přichází stále více značek, nejnověji DS s řadou Performance Line.
Pokud chcete sportovní model francouzské automobilky DS, máte vlastně jen jednu možnost. Zvolit DS 3 Performance s karosérií hatchback nebo kabriolet, jejichž ceny jdou ale ruku v ruce s množstvím úprav a posilněnou šestnáctistovkou THP. Pořád ale existuje spousta lidí, kterým stačí sportovnější vzhled a naprosto sériová technika. A právě pro ty je určena řada Performance Line, zkombinovaná s DS 3 (hatchback i kabrio), 4 i 5. Základem každého modelu je dvoubarevné lakování s černou a jedním z odstínů karosérie. Těch je sedm u DS 3, šest u DS 4 a pět u DS 5.
Každý model dostane také litá kola v černé lesklé barvě s červenými středy a několik prvků s grafikou opravdu sportovních modelů DS Performance. To znamená trikoloru červené, zlaté a bílé na zrcátkách, střešním spoileru nebo několika emblémech různě po karosérii. Kabina je standardně čalouněná látkou, za příplatek jsou ale dostupné dva druhy kůže. Vždy dostanete také kontrastní prošívání červenou nití a vyšitý emblém „DS Performance Line“ na několika místech, včetně opěradel a koberečků. Ve výbavě všech vozů najdeme například poslední generaci multimediálního systému nebo ambientní LED osvětlení. Ceny zatím neznáme, v Británii však prodej začne 1. října. Kdy a jestli vůbec se modely DS Performance Line dostanou i k nám je zatím ve hvězdách.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?