Máme modely R-Line, ST-Line, GT-Line nebo SportLine. Co mají všechny společné? Jsou falešné, respektive hrají si na něco, čím nejsou, a to sportovními modely. Pár plastů navíc totiž nezakryje fakt relativně sériové techniky. Přesto s podobnými modely přichází stále více značek, nejnověji DS s řadou Performance Line.
Pokud chcete sportovní model francouzské automobilky DS, máte vlastně jen jednu možnost. Zvolit DS 3 Performance s karosérií hatchback nebo kabriolet, jejichž ceny jdou ale ruku v ruce s množstvím úprav a posilněnou šestnáctistovkou THP. Pořád ale existuje spousta lidí, kterým stačí sportovnější vzhled a naprosto sériová technika. A právě pro ty je určena řada Performance Line, zkombinovaná s DS 3 (hatchback i kabrio), 4 i 5. Základem každého modelu je dvoubarevné lakování s černou a jedním z odstínů karosérie. Těch je sedm u DS 3, šest u DS 4 a pět u DS 5.
Každý model dostane také litá kola v černé lesklé barvě s červenými středy a několik prvků s grafikou opravdu sportovních modelů DS Performance. To znamená trikoloru červené, zlaté a bílé na zrcátkách, střešním spoileru nebo několika emblémech různě po karosérii. Kabina je standardně čalouněná látkou, za příplatek jsou ale dostupné dva druhy kůže. Vždy dostanete také kontrastní prošívání červenou nití a vyšitý emblém „DS Performance Line“ na několika místech, včetně opěradel a koberečků. Ve výbavě všech vozů najdeme například poslední generaci multimediálního systému nebo ambientní LED osvětlení. Ceny zatím neznáme, v Británii však prodej začne 1. října. Kdy a jestli vůbec se modely DS Performance Line dostanou i k nám je zatím ve hvězdách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.