Terénní Cayman není vtip, Macan Turbo Performance se mu v lecčems vyrovná

Porsche uvádí Macan Turbo s balíčkem Performance.
Porsche uvádí Macan Turbo s balíčkem Performance., foto: Porsche
ar6 1. září 2016 03:00
Sdílej:

Porsche Macan je téměř v jakékoliv verzi velice rychlým SUV střední třídy. Ve verzi Turbo dokonce dost možná nejrychlejším zástupcem své kategorie vůbec. Pořád to jde ale ještě lépe, jak nyní dokazuje právě Macan Turbo s továrním balíčkem Performance.

Cayman s karosérií SUV, chtělo by se skoro říct při pohledu na Macan Turbo Performance. Není to tedy myšleno úplně doslova, jeho dynamické parametry ale i tak celkem solidně berou vítr z plachet konkurenci. Dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.6 litru pod kapotou Macanu totiž dostal pořádný upgrade, což jeho výkon posunulo o 30 kW (40 k) na 324 kW (440 k) a točivý moment o 50 Nm na 600 Nm mezi 1500 až 4500 ot./min. S motorem nadále spolupracuje sedmistupňový dvouspojkový automat PDK, jenž má však kratší prodlevy mezi řazením jednotlivých stupňů a vyšší točivý moment při přeřazování.

Výrazně se tak nárůst síly a upravená převodovka podepsaly na dynamice vozu, z 0 na 100 km/h zrychluje za 4,4 sekundy (- 0,4 sekundy) a maximálně dosahuje 272 km/h (+ 6 km/h). Zlepšilo se i pružné zrychlení z 80 na 120 km/h, které v režimu Sport Plus zabere nyní jen 2,9 sekundy (- 0,2 sekundy). Sluší se zmínit i kombinovanou spotřebu mezi 9,4 a 9,7 l/100 km. Měnily se ale i další prvky. Například podvozek PASM byl pro Turbo Performance specificky naladěn a snížen o 15 milimetrů. Brzdové kotouče jsou naopak větší, vpředu o 30 milimetrů, takže mají nyní průměr 390 milimetrů. Kromě toho mají šestipístkové třmeny a červené lakování. Standardem je pak také sportovní výfukový systém a balíček Sport Chrono, za příplatek Porsche nabízí o 10 milimetrů snížené vzduchové odpružení s automatickým nastavováním světlé výšky.

Zvenku se v základu mnoho změn neodehrálo, to ale neznamená, že se Macan Turbo Performance nemůže odlišit. Slouží k tomu například balíček Turbo Exterior s 21palcovými koly v designu 911 Turbo a černém lesklém laku, full-LED přední světla se systémem PDLS Plus a několika detaily v lesklé černé barvě. Balíček Turbo Interior pro změnu obsahuje černé kožené čalounění s prvky z Alcantary, barevné dekorační plochy a několik karbonových doplňků. Objednávky v Německu již běží, ceny startují na 91 142,90 eurech (cca 2 464 000 korun).

Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.