Porsche Macan je téměř v jakékoliv verzi velice rychlým SUV střední třídy. Ve verzi Turbo dokonce dost možná nejrychlejším zástupcem své kategorie vůbec. Pořád to jde ale ještě lépe, jak nyní dokazuje právě Macan Turbo s továrním balíčkem Performance.
Cayman s karosérií SUV, chtělo by se skoro říct při pohledu na Macan Turbo Performance. Není to tedy myšleno úplně doslova, jeho dynamické parametry ale i tak celkem solidně berou vítr z plachet konkurenci. Dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.6 litru pod kapotou Macanu totiž dostal pořádný upgrade, což jeho výkon posunulo o 30 kW (40 k) na 324 kW (440 k) a točivý moment o 50 Nm na 600 Nm mezi 1500 až 4500 ot./min. S motorem nadále spolupracuje sedmistupňový dvouspojkový automat PDK, jenž má však kratší prodlevy mezi řazením jednotlivých stupňů a vyšší točivý moment při přeřazování.
Výrazně se tak nárůst síly a upravená převodovka podepsaly na dynamice vozu, z 0 na 100 km/h zrychluje za 4,4 sekundy (- 0,4 sekundy) a maximálně dosahuje 272 km/h (+ 6 km/h). Zlepšilo se i pružné zrychlení z 80 na 120 km/h, které v režimu Sport Plus zabere nyní jen 2,9 sekundy (- 0,2 sekundy). Sluší se zmínit i kombinovanou spotřebu mezi 9,4 a 9,7 l/100 km. Měnily se ale i další prvky. Například podvozek PASM byl pro Turbo Performance specificky naladěn a snížen o 15 milimetrů. Brzdové kotouče jsou naopak větší, vpředu o 30 milimetrů, takže mají nyní průměr 390 milimetrů. Kromě toho mají šestipístkové třmeny a červené lakování. Standardem je pak také sportovní výfukový systém a balíček Sport Chrono, za příplatek Porsche nabízí o 10 milimetrů snížené vzduchové odpružení s automatickým nastavováním světlé výšky.
Zvenku se v základu mnoho změn neodehrálo, to ale neznamená, že se Macan Turbo Performance nemůže odlišit. Slouží k tomu například balíček Turbo Exterior s 21palcovými koly v designu 911 Turbo a černém lesklém laku, full-LED přední světla se systémem PDLS Plus a několika detaily v lesklé černé barvě. Balíček Turbo Interior pro změnu obsahuje černé kožené čalounění s prvky z Alcantary, barevné dekorační plochy a několik karbonových doplňků. Objednávky v Německu již běží, ceny startují na 91 142,90 eurech (cca 2 464 000 korun).
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?