Terénní Cayman není vtip, Macan Turbo Performance se mu v lecčems vyrovná

Porsche uvádí Macan Turbo s balíčkem Performance.
Porsche uvádí Macan Turbo s balíčkem Performance., foto: Porsche
ar6 1. září 2016 03:00
Sdílej:

Porsche Macan je téměř v jakékoliv verzi velice rychlým SUV střední třídy. Ve verzi Turbo dokonce dost možná nejrychlejším zástupcem své kategorie vůbec. Pořád to jde ale ještě lépe, jak nyní dokazuje právě Macan Turbo s továrním balíčkem Performance.

Cayman s karosérií SUV, chtělo by se skoro říct při pohledu na Macan Turbo Performance. Není to tedy myšleno úplně doslova, jeho dynamické parametry ale i tak celkem solidně berou vítr z plachet konkurenci. Dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 3.6 litru pod kapotou Macanu totiž dostal pořádný upgrade, což jeho výkon posunulo o 30 kW (40 k) na 324 kW (440 k) a točivý moment o 50 Nm na 600 Nm mezi 1500 až 4500 ot./min. S motorem nadále spolupracuje sedmistupňový dvouspojkový automat PDK, jenž má však kratší prodlevy mezi řazením jednotlivých stupňů a vyšší točivý moment při přeřazování.

Výrazně se tak nárůst síly a upravená převodovka podepsaly na dynamice vozu, z 0 na 100 km/h zrychluje za 4,4 sekundy (- 0,4 sekundy) a maximálně dosahuje 272 km/h (+ 6 km/h). Zlepšilo se i pružné zrychlení z 80 na 120 km/h, které v režimu Sport Plus zabere nyní jen 2,9 sekundy (- 0,2 sekundy). Sluší se zmínit i kombinovanou spotřebu mezi 9,4 a 9,7 l/100 km. Měnily se ale i další prvky. Například podvozek PASM byl pro Turbo Performance specificky naladěn a snížen o 15 milimetrů. Brzdové kotouče jsou naopak větší, vpředu o 30 milimetrů, takže mají nyní průměr 390 milimetrů. Kromě toho mají šestipístkové třmeny a červené lakování. Standardem je pak také sportovní výfukový systém a balíček Sport Chrono, za příplatek Porsche nabízí o 10 milimetrů snížené vzduchové odpružení s automatickým nastavováním světlé výšky.

Zvenku se v základu mnoho změn neodehrálo, to ale neznamená, že se Macan Turbo Performance nemůže odlišit. Slouží k tomu například balíček Turbo Exterior s 21palcovými koly v designu 911 Turbo a černém lesklém laku, full-LED přední světla se systémem PDLS Plus a několika detaily v lesklé černé barvě. Balíček Turbo Interior pro změnu obsahuje černé kožené čalounění s prvky z Alcantary, barevné dekorační plochy a několik karbonových doplňků. Objednávky v Německu již běží, ceny startují na 91 142,90 eurech (cca 2 464 000 korun).

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.