Chcete-li koupit malý vůz a hledíte na každou korunu, pak by vás mohl zaujmout nový Hyundai i10. Ten nově prošel modernizací a my vám prozradíme, co vše se u něj změnilo.
Jedná se o modelový rok 2017 a vůz představuje hned několik znatelných změn. Vpředu je to přepracovaná maska chladiče, k níž se přidaly dva kruhové LED světlomety. Nenechte se ale zmást, tohle nejsou mlhová světla, jedná se totiž o LED denní svícení. Klasické mlhovky najdeme v rozích předního nárazníku.
Vzadu se omlazený i10 vyznačuje lehce pozměněným designem nárazníku, drobně retušovanými zadními světly a kulatými mlhovkami. Víc změn zvenčí nehledejme, snad až na nová kola z lehkých slitin o velikosti 14 palců.
I přes modernizaci se v kabině nachází jen nové čalounění sedadel, čímž změny končí. Ani pod kapotou nehledejme novinky, i10 bude v prodeji stále se dvěma benzinovými motory o objemu 1 a 1,25 litru. Naštěstí, facelift se projevil na výbavě vozu, kdy v ní najdeme aktualizovaný informační systém se 7palcovým dotykovým displejem. Systém podporuje funkci Apple CarPlay a Android Auto a dokonce nabídne za příplatek navigaci s bezplatnými aktualizacemi po dobu sedmi let.
Hyundai současně vybavil i10 dvěma aktivními bezpečnostními systémy Front Collision Warning System (varování před hrozící kolizí) a Lane Departure Warning System (hlídání vozu v jízdním pruhu). Jeden používá přední senzory v nárazníku a druhý pro změnu kameru ve zpětném vnitřním zrcátku.
„Nová i10 je vitrínou značky, která nabízí vysokou kvalitu a nadšení pro detail,“ právě tohle řekl Tony Whitehorn, prezident a generální ředitel britského zastoupení společnosti Hyundai Motor. Hyundai i10 je na tamním trhu jedno z nejprodávanějších vozů ve své třídě a je populární mezi zákazníky po celé Velké Británii. Jeho facelift tak pomůže tuhle popularitu nadále udržovat.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.