Chcete-li koupit malý vůz a hledíte na každou korunu, pak by vás mohl zaujmout nový Hyundai i10. Ten nově prošel modernizací a my vám prozradíme, co vše se u něj změnilo.
Jedná se o modelový rok 2017 a vůz představuje hned několik znatelných změn. Vpředu je to přepracovaná maska chladiče, k níž se přidaly dva kruhové LED světlomety. Nenechte se ale zmást, tohle nejsou mlhová světla, jedná se totiž o LED denní svícení. Klasické mlhovky najdeme v rozích předního nárazníku.
Vzadu se omlazený i10 vyznačuje lehce pozměněným designem nárazníku, drobně retušovanými zadními světly a kulatými mlhovkami. Víc změn zvenčí nehledejme, snad až na nová kola z lehkých slitin o velikosti 14 palců.
I přes modernizaci se v kabině nachází jen nové čalounění sedadel, čímž změny končí. Ani pod kapotou nehledejme novinky, i10 bude v prodeji stále se dvěma benzinovými motory o objemu 1 a 1,25 litru. Naštěstí, facelift se projevil na výbavě vozu, kdy v ní najdeme aktualizovaný informační systém se 7palcovým dotykovým displejem. Systém podporuje funkci Apple CarPlay a Android Auto a dokonce nabídne za příplatek navigaci s bezplatnými aktualizacemi po dobu sedmi let.
Hyundai současně vybavil i10 dvěma aktivními bezpečnostními systémy Front Collision Warning System (varování před hrozící kolizí) a Lane Departure Warning System (hlídání vozu v jízdním pruhu). Jeden používá přední senzory v nárazníku a druhý pro změnu kameru ve zpětném vnitřním zrcátku.
„Nová i10 je vitrínou značky, která nabízí vysokou kvalitu a nadšení pro detail,“ právě tohle řekl Tony Whitehorn, prezident a generální ředitel britského zastoupení společnosti Hyundai Motor. Hyundai i10 je na tamním trhu jedno z nejprodávanějších vozů ve své třídě a je populární mezi zákazníky po celé Velké Británii. Jeho facelift tak pomůže tuhle popularitu nadále udržovat.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?