Jméno Cavalier je v Evropě poměrně neznámé, v Americe jej však nosily hned tři generace dostupného sedanu, kombi, hatchbacku, kupé nebo kabrioletu. Do důchodu bylo označení posláno v roce 2005, nyní se ale díky čínskému trhu opět vrací na scénu.
Poprvé se Chevrolet Cavalier představil v roce 1981. Druhá generace následovala o sedm let později, poslední Cavalier s pořadovým číslem tři přišel v roce 1994 a odešel v roce 2005. Vždy se jednalo o dostupný kompaktní model, prodávaný dokonce v Japonsku jako Toyota Cavalier (pouze třetí generace), jehož se v součtu vyrobilo na 7,3 milionu kusů. Nyní se toto označení vrací a asi nebude překvapením, že jej bude nosit sedan pro čínský trh. V hierarchii značky půjde o dostupný, ale zároveň prostorný model, doplňující nedávno představenou druhou generaci Cruze. Podobnou pozici zastává v Latinské Americe u nás rovněž neznámý model Cobalt.
Sedan má na délku 4544 milimetrů, na šířku 1779 milimetrů, na výšku 1467 milimetrů a mezi nápravami 2600 milimetrů. To jsou na rodinný sedan ideální rozměry, odrážející se i na vnitřním prostoru. Poměrně atraktivní je také vnější design, půjčující si mnoho linií s již zmíněného Chevroletu Cruze. Znamená to například velký nasávací otvor v předním nárazníku, hladké boční linie nebo poměrně komplikované víko kufru s rozměrnými světlomety. Kola mají v základu 15 palců, za příplatek ale budou dostupné i šestnáctky.
Interiér se na propagačních fotografiích snaží tvářit luxusně, proto v něm najdeme kožené čalounění nebo multimediální systém MyLink se sedmipalcovou HD obrazovkou. V nižších výbavových liniích však infotainment zastoupí klasické rádio, useň nahradí pro změnu látka. Rozvržení palubní desky ale zůstane zachováno, což znamená třeba na řidiče orientovanou středovou konzoli. Pod kapotou bude zážehová patnáctistovka DVVT o výkonu 80 kW (109 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. Premiéru si sedan odbude příští týden na autosalonu v Čcheng-tu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.