Jméno Cavalier je v Evropě poměrně neznámé, v Americe jej však nosily hned tři generace dostupného sedanu, kombi, hatchbacku, kupé nebo kabrioletu. Do důchodu bylo označení posláno v roce 2005, nyní se ale díky čínskému trhu opět vrací na scénu.
Poprvé se Chevrolet Cavalier představil v roce 1981. Druhá generace následovala o sedm let později, poslední Cavalier s pořadovým číslem tři přišel v roce 1994 a odešel v roce 2005. Vždy se jednalo o dostupný kompaktní model, prodávaný dokonce v Japonsku jako Toyota Cavalier (pouze třetí generace), jehož se v součtu vyrobilo na 7,3 milionu kusů. Nyní se toto označení vrací a asi nebude překvapením, že jej bude nosit sedan pro čínský trh. V hierarchii značky půjde o dostupný, ale zároveň prostorný model, doplňující nedávno představenou druhou generaci Cruze. Podobnou pozici zastává v Latinské Americe u nás rovněž neznámý model Cobalt.
Sedan má na délku 4544 milimetrů, na šířku 1779 milimetrů, na výšku 1467 milimetrů a mezi nápravami 2600 milimetrů. To jsou na rodinný sedan ideální rozměry, odrážející se i na vnitřním prostoru. Poměrně atraktivní je také vnější design, půjčující si mnoho linií s již zmíněného Chevroletu Cruze. Znamená to například velký nasávací otvor v předním nárazníku, hladké boční linie nebo poměrně komplikované víko kufru s rozměrnými světlomety. Kola mají v základu 15 palců, za příplatek ale budou dostupné i šestnáctky.
Interiér se na propagačních fotografiích snaží tvářit luxusně, proto v něm najdeme kožené čalounění nebo multimediální systém MyLink se sedmipalcovou HD obrazovkou. V nižších výbavových liniích však infotainment zastoupí klasické rádio, useň nahradí pro změnu látka. Rozvržení palubní desky ale zůstane zachováno, což znamená třeba na řidiče orientovanou středovou konzoli. Pod kapotou bude zážehová patnáctistovka DVVT o výkonu 80 kW (109 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou. Premiéru si sedan odbude příští týden na autosalonu v Čcheng-tu.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.