BMW chystá zběsilou závodní verzi současné M4. Ta navazuje na úspěch M3 (E92) GT4 a na tratě se postaví už za dva roky.
Na internet unikly nejnovější fotografie z Nürburgringu, kde se testuje lehce maskované BMW M4 GTS. To má však oproti základu více aerodynamických komponent. Mezi ně patří větší pevné zadní křídlo, větší přední spoiler a nižší boční prahy. Nový je také zadní difuzor, který má složitější tvar a pravděpodobně pracuje v kombinaci s podvozkovými prvky pro zvýšení přítlaku. Odkaz na fotografie zde.
Vše je v souladu s předpisy třídy GT4 a ve výsledku bude ostrá M4 GT4 třikrát dražší než běžná verze. Nejrychlejší M4 by si měla ponechat 3litrový twin-turbo motor, přičemž výkon vyroste na 500 koní. Edice GT4 si zachová kapotu a dveře z uhlíkových vláken, nicméně v kabině přibude i závodní klec.
Nová M4 GT4 tak doplní řadu závodních vozů, kam se řadí třeba BMW M6 GT3 či BMW M235i Racing. M4 by se pak měla svými dovednostmi a výkonem pohybovat přesně mezi dvěma výše zmíněnými modely. Ve výsledu by pak bylo zajímavé, kdyby se proti sobě postavil nový bavorák a Porsche Cayman GT4 Clubsport.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?