S výrobou kupé má Fiat bohaté zkušenosti. Ještě nedávno například nabízel poměrně populární model Coupé, z dávnější historie vypíchněme třeba modely Dino, 850 Coupé nebo 124 Coupé. A právě poslední vůz zřejmě již příští rok dostane duchovního pokračovatele.
Fiat 124 Spider zaznamenal mezi odbornou i laickou veřejností docela slušný úspěch, Italové tak na jeho základech chtějí postavit další karosářskou variantu. Tou je možná trochu překvapivě kupé. A proč překvapivě? Protože sesterská Mazda MX-5 nabídne vůz s pevnou odnímatelnou střechou. Jenomže právě vytvoření většího odlišení mezi oběma modely má za následek to, že Italové preferují klasické kupé. Konec konců, jejich výroba má v historii Fiatu silnou tradici. 124 Coupé tak pravděpodobně spatříme již příští rok.
Jaká bude je zatím otázkou. Nejpravděpodobněji se jeví varianta se splývavou zádí, kterou vidíme například na povedených renderech. Jak ale informuje britský Autocar, existují i náznaky, že by kupé mohlo vypadat podobně jako rallyový koncept z letošní Ženevy, případně mít podobnou zadní část jako někdejší BMW Z3 Coupé. V podstatě by to znamenalo tvarování ve stylu hatchbacku. I kvůli vysokým nákladům s úplnou změnou dispozic vozu je však pravděpodobnější použití splývavé střechy.
Technicky bude vůz stejný jako výchozí roadster. Základ použije přeplňovanou čtrnáctistovku o výkonu 103 kW (140 k) v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol. Vyloučeno není ani uvedení sportovní varianty Abarth, což by znamenalo čtrnáctistovku, posílenou na 125 kW (170 k). V USA potom budou mít základ i Abarth shodně 118 kW (160 k), plusem je možnost připlatit si za šestistupňový automat. Jak už bylo řečeno, 124 Coupé se ukáže již příští rok, teoreticky by to mohlo být už v Ženevě.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?