S výrobou kupé má Fiat bohaté zkušenosti. Ještě nedávno například nabízel poměrně populární model Coupé, z dávnější historie vypíchněme třeba modely Dino, 850 Coupé nebo 124 Coupé. A právě poslední vůz zřejmě již příští rok dostane duchovního pokračovatele.
Fiat 124 Spider zaznamenal mezi odbornou i laickou veřejností docela slušný úspěch, Italové tak na jeho základech chtějí postavit další karosářskou variantu. Tou je možná trochu překvapivě kupé. A proč překvapivě? Protože sesterská Mazda MX-5 nabídne vůz s pevnou odnímatelnou střechou. Jenomže právě vytvoření většího odlišení mezi oběma modely má za následek to, že Italové preferují klasické kupé. Konec konců, jejich výroba má v historii Fiatu silnou tradici. 124 Coupé tak pravděpodobně spatříme již příští rok.
Jaká bude je zatím otázkou. Nejpravděpodobněji se jeví varianta se splývavou zádí, kterou vidíme například na povedených renderech. Jak ale informuje britský Autocar, existují i náznaky, že by kupé mohlo vypadat podobně jako rallyový koncept z letošní Ženevy, případně mít podobnou zadní část jako někdejší BMW Z3 Coupé. V podstatě by to znamenalo tvarování ve stylu hatchbacku. I kvůli vysokým nákladům s úplnou změnou dispozic vozu je však pravděpodobnější použití splývavé střechy.
Technicky bude vůz stejný jako výchozí roadster. Základ použije přeplňovanou čtrnáctistovku o výkonu 103 kW (140 k) v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol. Vyloučeno není ani uvedení sportovní varianty Abarth, což by znamenalo čtrnáctistovku, posílenou na 125 kW (170 k). V USA potom budou mít základ i Abarth shodně 118 kW (160 k), plusem je možnost připlatit si za šestistupňový automat. Jak už bylo řečeno, 124 Coupé se ukáže již příští rok, teoreticky by to mohlo být už v Ženevě.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?