S výrobou kupé má Fiat bohaté zkušenosti. Ještě nedávno například nabízel poměrně populární model Coupé, z dávnější historie vypíchněme třeba modely Dino, 850 Coupé nebo 124 Coupé. A právě poslední vůz zřejmě již příští rok dostane duchovního pokračovatele.
Fiat 124 Spider zaznamenal mezi odbornou i laickou veřejností docela slušný úspěch, Italové tak na jeho základech chtějí postavit další karosářskou variantu. Tou je možná trochu překvapivě kupé. A proč překvapivě? Protože sesterská Mazda MX-5 nabídne vůz s pevnou odnímatelnou střechou. Jenomže právě vytvoření většího odlišení mezi oběma modely má za následek to, že Italové preferují klasické kupé. Konec konců, jejich výroba má v historii Fiatu silnou tradici. 124 Coupé tak pravděpodobně spatříme již příští rok.
Jaká bude je zatím otázkou. Nejpravděpodobněji se jeví varianta se splývavou zádí, kterou vidíme například na povedených renderech. Jak ale informuje britský Autocar, existují i náznaky, že by kupé mohlo vypadat podobně jako rallyový koncept z letošní Ženevy, případně mít podobnou zadní část jako někdejší BMW Z3 Coupé. V podstatě by to znamenalo tvarování ve stylu hatchbacku. I kvůli vysokým nákladům s úplnou změnou dispozic vozu je však pravděpodobnější použití splývavé střechy.
Technicky bude vůz stejný jako výchozí roadster. Základ použije přeplňovanou čtrnáctistovku o výkonu 103 kW (140 k) v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol. Vyloučeno není ani uvedení sportovní varianty Abarth, což by znamenalo čtrnáctistovku, posílenou na 125 kW (170 k). V USA potom budou mít základ i Abarth shodně 118 kW (160 k), plusem je možnost připlatit si za šestistupňový automat. Jak už bylo řečeno, 124 Coupé se ukáže již příští rok, teoreticky by to mohlo být už v Ženevě.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?