I Lada umí rychlý sedan a hodila rukavici všem sportovním modelům

Lada Vesta Sport by se ráda měřila s v Evropě prodávanými ostrými modely.
Lada Vesta Sport by se ráda měřila s v Evropě prodávanými ostrými modely., foto: AvtoVAZ
ar6 24. srpna 2016 11:24
Sdílej:

Pokud dnes chcete dynamičtější Ladu, půjdete pravděpodobně pro Kalinu nebo Grantu Sport. Ještě je tu tedy Kalina NFR s výkonem 100 kW (136 k), která je aktuálně nejrychlejším modelem značky, ta se ale dostane do rukou jen několik vyvolených. Nejzajímavějším příslibem tak pro sportovní nadšence nová dvojice Vesta a XRAY Sport, zatím prezentovaná v koncepční podobě.

V útrobách Kaliny i Granty Sport najdete zážehovou šestnáctistovku o výkonu 87 kW (118 k), což jsou hodnoty prakticky každého průměrného evropského, korejského nebo japonského vozu srovnatelné velikosti. I přes poladěný podvozek, zajímavý vzhled a silnější brzdy tak o sportování nemůže být příliš řeč. Nové koncepty Vesta a XRAY Sport jsou na tom o hodně lépe. V jejich útrobách pracuje zážehová osmnáctistovka o výkonu až 110 kW (150 k), především ale Lada při jejich vývoji využila know-how ze závodů WTCC. Oba modely se tak chlubí výrazně přepracovaným podvozkem, silnějšími brzdami (i vzadu najdeme kotouče) a specifickými 18palcovými koly. Ano, hodnot v Evropě běžně nabízených ostrých modelů nižší střední třídy ani jeden nedosahuje, oproti minulosti je to ale i tak zásadní pokrok.

Tím spíše, když obě auta vypadají opravdu velice dobře. Svůj podíl na tom jistě má šedý lak karosérie v kombinaci s červenými detaily, zdůrazňující třeba boční prolisy (styl podobným závodním vozům WTCC) nebo oba nárazníky. A právě nárazníky jsou také jednou z největších vizuálních změn obou vozů. Vpředu je do něj zakomponován decentní splitter, vzadu potom difuzor se dvěma koncovkami výfuku. Víko kufru u obou aut zdobí malý spoiler, o litých kolech s hodně zajímavým designem již byla řeč.

Kabina je typická anatomickými sedadly, potaženými kombinaci látky, kůže a červené Alcantary. Červený odstín je v interiéru přítomen i na prošívání volantu, řadící páky či sedaček, v kapličce přístrojů nebo je do něj zabarveno podsvícení v oblasti nohou řidiče i spolujezdce. Strop je naopak čalouněn výhradně černou tkaninou, sportovní styl dotvářejí nové prahové lišty. Ve výrobě se oba sportovně laděné modely objeví pravděpodobně příští rok, přijít by mohly i do Evropy.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.