V segmentu terénních automobilů má dnes Lada kultovní model 4x4 nebo novinku XRAY. Ani v jednom případě se nedá hovořit o dobrém kompromisu mezi jízdními vlastnostmi na a mimo silnici. Zatímco 4x4 je v terénu výborná, na silnici se s ní raději příliš nevydávejte. To XRAY je určen výhradně na silnici, v terénu zvládne maximálně polní cestu. Mezi tyto dva modely nyní přichází koncept XCODE. Zamíří do sériové výroby?
Před pár dny jsme docela detailně rozebrali budoucí plány ruského AvtoVAZu. V uniklém plánu figuroval mimo jiné model s označením 4x4 NG, tedy nástupce off-roadu, ještě nedávno známého jako Niva. Může být XCODE předobraz tohoto nástupce? Těžko říct, předpoklady k tomu ale rozhodně má. Základní křivky z pera Steva Mattina vychází z modelů XRAY a Vesta. To znamená výraznou inspiraci písmenem X prakticky všude, kam jen oko dohlédne. Klasikou už jsou výrazné prolisy na bocích karosérie, ty se konec konců dostaly i do výroby. To stejné se dá říct o přední části, lakované černou lesklou barvou s výrazným chromovaným ohraničením.
Novinkou je však struktura mřížky chladiče v duchu stejného písmene a především použití LED diodových světlometů s grafikou ve tvaru X, pronikajících v uzoučkém pásu až do kapoty. Kde X nenajdete, to jsou skupinové svítilny, částečně připomínající pro změnu žraločí ploutev a svým tvarem v podstatě kopírující vyboulení blatníku (hádejte v jakém tvaru). To jsou prvky, minimálně podobné loni představenému crossoveru. Co ale nemá, to je například vyšší světlá výška. Ta dává příslib trochu větších terénních hrátek, což ještě podporují nárazníky s hliníkovými ochrannými pláty. Atraktivní je černé lakování lemů blatníků a spodní části prahů, vytvářející kontrast ke žluté barvě karosérie a bílým sloupkům podél černého středu střechy.
Ta se hodně rychle svažuje a končí poměrně výrazným spoilerem, mezi nímž a střechou je úzký otvor pro proudění vzduchu. Údajně to vylepšuje aerodynamiku. Mimochodem, všimli jste si zadních klik, ukrytých v C-sloupku? Interiér známe jen z ilustrací, podle Lady je v něm nejen digitální přístrojový panel, ale také infotainment s desetipalcovou dotykovou obrazovkou a službami Lada Cloud. Kromě nich je vůz možné díky rozhraní Lada Connect ovládat i na dálku pomocí chytrého telefonu. To všechno jsou prvky, pro největšího ruského výrobce téměř zapovězené. O technice pod kapotou víme jen to, že jezdí na benzín, má turbo, spolupracuje s pohonem všech kol a pravděpodobně automatickou převodovkou. Součástí vozu je také nová sada elektronických asistentů, zahrnující automatické nouzové brzdění před překážkou, parkovací asistent pro kolmé a rovnoběžné parkování, aktivní tempomat s udržování vzdálenosti a dálkové ovládání vozu. Jo, i z Lady se už stává moderní značka. Pokud se XCODE objeví ve výrobě, nebude to dříve jak za rok. Úspěch by ale mohl mít poměrně oslnivý.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.