Japonského automobilového designera, jménem Ken Okuyama, pravděpodobně v našich končinách zná jen málokdo. Jeho práci ale obdivují miliony lidí po celém světě a to včetně nás. Tento muž stojí za designem takových vozů jako Ferrari Enzo, Maserati Quattroporte nebo Pininfarina P4/5. V porovnání s posledním vozem, který vzešel z jeho pera, platí ale i Enzo za nudnou škatuli.
Při pohledu na otevřenou japonskou šílenost s názvem Kode57, nebude dlouho trvat a všimnete si mnohých podobností se zmíněným Ferrari Enzo a spektakulárním konceptem Pininfarina P4/5. Ken Okuyama hlavní rysy svých designů jednoduše nezapře. K nim navíc přidává mnoho agresivních a zajímavě vyhlížejících prvků, které z modelu Kode57 činí až extravagantní výstřednost. To platí dvojnásob při pohledu na vůz s otevřenými dveřmi. Ty se otvírají směrem šikmo vzad.
V útrobách tohoto designérského skvostu se nachází šestilitrový motor V12 o výkonu 600 koňských sil. Ten pochází z Ferrari 599 GTB. Nějaký čas si ale pobyl v dílnách společnosti Novitec Rosso a je tak jisté, že se dá v budoucnu očekávat možný nárůst výkonu.
Vůz měl původně vzniknout jen jako designový koncept. Dle dostupných informací ale již Okuyama přijímá první objednávky a vůz skutečně zamíří do malosériové výroby. O ceně se bohužel žádné oficiální zdroje prozatím nezmínili.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!