Japonského automobilového designera, jménem Ken Okuyama, pravděpodobně v našich končinách zná jen málokdo. Jeho práci ale obdivují miliony lidí po celém světě a to včetně nás. Tento muž stojí za designem takových vozů jako Ferrari Enzo, Maserati Quattroporte nebo Pininfarina P4/5. V porovnání s posledním vozem, který vzešel z jeho pera, platí ale i Enzo za nudnou škatuli.
Při pohledu na otevřenou japonskou šílenost s názvem Kode57, nebude dlouho trvat a všimnete si mnohých podobností se zmíněným Ferrari Enzo a spektakulárním konceptem Pininfarina P4/5. Ken Okuyama hlavní rysy svých designů jednoduše nezapře. K nim navíc přidává mnoho agresivních a zajímavě vyhlížejících prvků, které z modelu Kode57 činí až extravagantní výstřednost. To platí dvojnásob při pohledu na vůz s otevřenými dveřmi. Ty se otvírají směrem šikmo vzad.
V útrobách tohoto designérského skvostu se nachází šestilitrový motor V12 o výkonu 600 koňských sil. Ten pochází z Ferrari 599 GTB. Nějaký čas si ale pobyl v dílnách společnosti Novitec Rosso a je tak jisté, že se dá v budoucnu očekávat možný nárůst výkonu.
Vůz měl původně vzniknout jen jako designový koncept. Dle dostupných informací ale již Okuyama přijímá první objednávky a vůz skutečně zamíří do malosériové výroby. O ceně se bohužel žádné oficiální zdroje prozatím nezmínili.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.