Japonského automobilového designera, jménem Ken Okuyama, pravděpodobně v našich končinách zná jen málokdo. Jeho práci ale obdivují miliony lidí po celém světě a to včetně nás. Tento muž stojí za designem takových vozů jako Ferrari Enzo, Maserati Quattroporte nebo Pininfarina P4/5. V porovnání s posledním vozem, který vzešel z jeho pera, platí ale i Enzo za nudnou škatuli.
Při pohledu na otevřenou japonskou šílenost s názvem Kode57, nebude dlouho trvat a všimnete si mnohých podobností se zmíněným Ferrari Enzo a spektakulárním konceptem Pininfarina P4/5. Ken Okuyama hlavní rysy svých designů jednoduše nezapře. K nim navíc přidává mnoho agresivních a zajímavě vyhlížejících prvků, které z modelu Kode57 činí až extravagantní výstřednost. To platí dvojnásob při pohledu na vůz s otevřenými dveřmi. Ty se otvírají směrem šikmo vzad.
V útrobách tohoto designérského skvostu se nachází šestilitrový motor V12 o výkonu 600 koňských sil. Ten pochází z Ferrari 599 GTB. Nějaký čas si ale pobyl v dílnách společnosti Novitec Rosso a je tak jisté, že se dá v budoucnu očekávat možný nárůst výkonu.
Vůz měl původně vzniknout jen jako designový koncept. Dle dostupných informací ale již Okuyama přijímá první objednávky a vůz skutečně zamíří do malosériové výroby. O ceně se bohužel žádné oficiální zdroje prozatím nezmínili.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?