Mitsubishi L200, Fiat Fullback a Volkswagen Amarok. Ti všichni se mohou pochlubit motory plnícími emisní normu Euro 6. Nyní je na čase, aby seznam doplnil Nissan Navara.
Právě nová generace se staronovým označením NP300 uvede pro modelový rok 2017 2,3litrový turbodiesel dCi EU6. Inovace v podobě plnění normy Euro 6 nemá vliv na výkon, což znamená, že Navara NP300 bude i nadále k dispozici ve dvou verzích s výkonem 120 a 140 kW.
Co se ale sníží, budou emise CO2. U nich je počítáno s produkcí 159 gramů na kilometr, což představuje snížení o 8 gramů na kilometr ve srovnání s aktuální pohonnou jednotkou plnící Euro 5b+. Díky přidání systému selektivní katalytické redukce (SCR) se sníží také spotřeba paliva. Výrobce počítá s průměrnou spotřebou 6,1 litru na 100 kilometrů u slabší verze.
Systém SCR je spojený s nádrží AdBlue, která pojme až 17 litrů této kapaliny. To by mělo vystačit po dobu až 11 500 kilometrů. Víčko pro nádrž AdBlue se nachází na opačné straně vozidla, to aby náhodou nedošlo k záměně při tankování. Kromě nového motoru přijde Navara 2017 s vylepšeným tempomatem s omezovačem rychlosti, zdokonaleným systémem Bluetooth a s novými ovládacími prvky na volantu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?