Mitsubishi L200, Fiat Fullback a Volkswagen Amarok. Ti všichni se mohou pochlubit motory plnícími emisní normu Euro 6. Nyní je na čase, aby seznam doplnil Nissan Navara.
Právě nová generace se staronovým označením NP300 uvede pro modelový rok 2017 2,3litrový turbodiesel dCi EU6. Inovace v podobě plnění normy Euro 6 nemá vliv na výkon, což znamená, že Navara NP300 bude i nadále k dispozici ve dvou verzích s výkonem 120 a 140 kW.
Co se ale sníží, budou emise CO2. U nich je počítáno s produkcí 159 gramů na kilometr, což představuje snížení o 8 gramů na kilometr ve srovnání s aktuální pohonnou jednotkou plnící Euro 5b+. Díky přidání systému selektivní katalytické redukce (SCR) se sníží také spotřeba paliva. Výrobce počítá s průměrnou spotřebou 6,1 litru na 100 kilometrů u slabší verze.
Systém SCR je spojený s nádrží AdBlue, která pojme až 17 litrů této kapaliny. To by mělo vystačit po dobu až 11 500 kilometrů. Víčko pro nádrž AdBlue se nachází na opačné straně vozidla, to aby náhodou nedošlo k záměně při tankování. Kromě nového motoru přijde Navara 2017 s vylepšeným tempomatem s omezovačem rychlosti, zdokonaleným systémem Bluetooth a s novými ovládacími prvky na volantu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.