Kariéra současného Nissanu Micra se pomalu chýlí ke konci. Jedno z nejlevnějších aut na našem trhu se v nabídce japonského výrobce objevuje již od roku 2010, proto se už v Paříži ukáže úplně nová generace. Ta bude designově mnohem atraktivnější a nabídne nejmodernější techniku.
Dá se říct, že dříve představeným modelům segmentu B pomalu ujíždí vlak. Téměř každá novinka totiž do kategorie přinese nějaké zajímavé technické řešení, případně alespoň zaujme po designové stránce. Současná Micra však už nenabízí ani jedno a jejím jediným skutečným trumfem je tak nízká cena v kombinaci s osvědčenými pohonnými jednotkami. Již v Paříži ale dojde k obratu o 180 stupňů a z Micry se podle zdrojů britského Auto Expressu stane dost možná jedno z nejatraktivnějších malých aut.
Leccos napověděl už loňský koncept Sway, z něhož si nováček půjčí třeba masku chladiče ve tvaru písmene V, ostře řezané nárazníky, výrazný prolis na boku karosérie, rychle se snižující linii střechy, páté dveře nebo zadní světla. Vizuální dynamičnost ještě podpoří širší, nižší a delší karosérie s větším rozvorem, těšit se můžeme i na větší možnosti individualizace. Hodně práce mají designéři a technici s interiérem. Současná generace totiž byla podrobena ostré kritice za kvalitu a zpracování plastů. Důvodem je fakt, že jde o globální model, kterým novinka nebude. Ta totiž cílí především na evropské zákazníky, proto dojde na instalaci měkčených plastů, nejnovějšího infotainmentu nebo koženého čalounění.
Pod kabátkem bude modulární platforma CMF-B, jíž dostane také chystaná druhá generace crossoveru Juke. S ním bude Micra konec konců sdílet nabídku pohonných jednotek, zahrnující několik verzí přeplňovaného litrového tříválce a naftové čtyřválcové patnáctistovky. Ve fázi zvažování je sportovnější verze s přeplňovanou šestnáctistovkou, respektive hybrid ve stylu Toyoty Yaris HSD. Vedle moderních motorů dojde i na moderní bezpečnostní asistenty. To znamená například autonomní brzdění, hlídání mrtvého úhlu nebo čtení dopravních značek. Po premiéře ve francouzské metropoli zamíří vůz do prodeje začátkem příštího roku. Cena bude určitě vyšší než u současného modelu, základní výbava by však měla začínat pod 300 000 korunami.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.