Dá se říct, že dříve představeným modelům segmentu B pomalu ujíždí vlak. Téměř každá novinka totiž do kategorie přinese nějaké zajímavé technické řešení, případně alespoň zaujme po designové stránce. Současná Micra však už nenabízí ani jedno a jejím jediným skutečným trumfem je tak nízká cena v kombinaci s osvědčenými pohonnými jednotkami. Již v Paříži ale dojde k obratu o 180 stupňů a z Micry se podle zdrojů britského Auto Expressu stane dost možná jedno z nejatraktivnějších malých aut.
Leccos napověděl už loňský koncept Sway, z něhož si nováček půjčí třeba masku chladiče ve tvaru písmene V, ostře řezané nárazníky, výrazný prolis na boku karosérie, rychle se snižující linii střechy, páté dveře nebo zadní světla. Vizuální dynamičnost ještě podpoří širší, nižší a delší karosérie s větším rozvorem, těšit se můžeme i na větší možnosti individualizace. Hodně práce mají designéři a technici s interiérem. Současná generace totiž byla podrobena ostré kritice za kvalitu a zpracování plastů. Důvodem je fakt, že jde o globální model, kterým novinka nebude. Ta totiž cílí především na evropské zákazníky, proto dojde na instalaci měkčených plastů, nejnovějšího infotainmentu nebo koženého čalounění.
Pod kabátkem bude modulární platforma CMF-B, jíž dostane také chystaná druhá generace crossoveru Juke. S ním bude Micra konec konců sdílet nabídku pohonných jednotek, zahrnující několik verzí přeplňovaného litrového tříválce a naftové čtyřválcové patnáctistovky. Ve fázi zvažování je sportovnější verze s přeplňovanou šestnáctistovkou, respektive hybrid ve stylu Toyoty Yaris HSD. Vedle moderních motorů dojde i na moderní bezpečnostní asistenty. To znamená například autonomní brzdění, hlídání mrtvého úhlu nebo čtení dopravních značek. Po premiéře ve francouzské metropoli zamíří vůz do prodeje začátkem příštího roku. Cena bude určitě vyšší než u současného modelu, základní výbava by však měla začínat pod 300 000 korunami.