Kariéra současného Nissanu Micra se pomalu chýlí ke konci. Jedno z nejlevnějších aut na našem trhu se v nabídce japonského výrobce objevuje již od roku 2010, proto se už v Paříži ukáže úplně nová generace. Ta bude designově mnohem atraktivnější a nabídne nejmodernější techniku.
Dá se říct, že dříve představeným modelům segmentu B pomalu ujíždí vlak. Téměř každá novinka totiž do kategorie přinese nějaké zajímavé technické řešení, případně alespoň zaujme po designové stránce. Současná Micra však už nenabízí ani jedno a jejím jediným skutečným trumfem je tak nízká cena v kombinaci s osvědčenými pohonnými jednotkami. Již v Paříži ale dojde k obratu o 180 stupňů a z Micry se podle zdrojů britského Auto Expressu stane dost možná jedno z nejatraktivnějších malých aut.
Leccos napověděl už loňský koncept Sway, z něhož si nováček půjčí třeba masku chladiče ve tvaru písmene V, ostře řezané nárazníky, výrazný prolis na boku karosérie, rychle se snižující linii střechy, páté dveře nebo zadní světla. Vizuální dynamičnost ještě podpoří širší, nižší a delší karosérie s větším rozvorem, těšit se můžeme i na větší možnosti individualizace. Hodně práce mají designéři a technici s interiérem. Současná generace totiž byla podrobena ostré kritice za kvalitu a zpracování plastů. Důvodem je fakt, že jde o globální model, kterým novinka nebude. Ta totiž cílí především na evropské zákazníky, proto dojde na instalaci měkčených plastů, nejnovějšího infotainmentu nebo koženého čalounění.
Pod kabátkem bude modulární platforma CMF-B, jíž dostane také chystaná druhá generace crossoveru Juke. S ním bude Micra konec konců sdílet nabídku pohonných jednotek, zahrnující několik verzí přeplňovaného litrového tříválce a naftové čtyřválcové patnáctistovky. Ve fázi zvažování je sportovnější verze s přeplňovanou šestnáctistovkou, respektive hybrid ve stylu Toyoty Yaris HSD. Vedle moderních motorů dojde i na moderní bezpečnostní asistenty. To znamená například autonomní brzdění, hlídání mrtvého úhlu nebo čtení dopravních značek. Po premiéře ve francouzské metropoli zamíří vůz do prodeje začátkem příštího roku. Cena bude určitě vyšší než u současného modelu, základní výbava by však měla začínat pod 300 000 korunami.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.