Nová Micra míří na vrchol segmentu, porazit chce i Fabii a Polo

Nový Nissan Micra se ukáže již za několik týdnů v Paříži.
Nový Nissan Micra se ukáže již za několik týdnů v Paříži., foto: Theophilus Chin
ar6 14. srpna 2016 15:52
Sdílej:

Kariéra současného Nissanu Micra se pomalu chýlí ke konci. Jedno z nejlevnějších aut na našem trhu se v nabídce japonského výrobce objevuje již od roku 2010, proto se už v Paříži ukáže úplně nová generace. Ta bude designově mnohem atraktivnější a nabídne nejmodernější techniku.

Dá se říct, že dříve představeným modelům segmentu B pomalu ujíždí vlak. Téměř každá novinka totiž do kategorie přinese nějaké zajímavé technické řešení, případně alespoň zaujme po designové stránce. Současná Micra však už nenabízí ani jedno a jejím jediným skutečným trumfem je tak nízká cena v kombinaci s osvědčenými pohonnými jednotkami. Již v Paříži ale dojde k obratu o 180 stupňů a z Micry se podle zdrojů britského Auto Expressu stane dost možná jedno z nejatraktivnějších malých aut.

Leccos napověděl už loňský koncept Sway, z něhož si nováček půjčí třeba masku chladiče ve tvaru písmene V, ostře řezané nárazníky, výrazný prolis na boku karosérie, rychle se snižující linii střechy, páté dveře nebo zadní světla. Vizuální dynamičnost ještě podpoří širší, nižší a delší karosérie s větším rozvorem, těšit se můžeme i na větší možnosti individualizace. Hodně práce mají designéři a technici s interiérem. Současná generace totiž byla podrobena ostré kritice za kvalitu a zpracování plastů. Důvodem je fakt, že jde o globální model, kterým novinka nebude. Ta totiž cílí především na evropské zákazníky, proto dojde na instalaci měkčených plastů, nejnovějšího infotainmentu nebo koženého čalounění.

Pod kabátkem bude modulární platforma CMF-B, jíž dostane také chystaná druhá generace crossoveru Juke. S ním bude Micra konec konců sdílet nabídku pohonných jednotek, zahrnující několik verzí přeplňovaného litrového tříválce a naftové čtyřválcové patnáctistovky. Ve fázi zvažování je sportovnější verze s přeplňovanou šestnáctistovkou, respektive hybrid ve stylu Toyoty Yaris HSD. Vedle moderních motorů dojde i na moderní bezpečnostní asistenty. To znamená například autonomní brzdění, hlídání mrtvého úhlu nebo čtení dopravních značek. Po premiéře ve francouzské metropoli zamíří vůz do prodeje začátkem příštího roku. Cena bude určitě vyšší než u současného modelu, základní výbava by však měla začínat pod 300 000 korunami.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.