Nová Micra míří na vrchol segmentu, porazit chce i Fabii a Polo

Nový Nissan Micra se ukáže již za několik týdnů v Paříži.
Nový Nissan Micra se ukáže již za několik týdnů v Paříži., foto: Theophilus Chin
ar6 14. srpna 2016 15:52
Sdílej:

Kariéra současného Nissanu Micra se pomalu chýlí ke konci. Jedno z nejlevnějších aut na našem trhu se v nabídce japonského výrobce objevuje již od roku 2010, proto se už v Paříži ukáže úplně nová generace. Ta bude designově mnohem atraktivnější a nabídne nejmodernější techniku.

Dá se říct, že dříve představeným modelům segmentu B pomalu ujíždí vlak. Téměř každá novinka totiž do kategorie přinese nějaké zajímavé technické řešení, případně alespoň zaujme po designové stránce. Současná Micra však už nenabízí ani jedno a jejím jediným skutečným trumfem je tak nízká cena v kombinaci s osvědčenými pohonnými jednotkami. Již v Paříži ale dojde k obratu o 180 stupňů a z Micry se podle zdrojů britského Auto Expressu stane dost možná jedno z nejatraktivnějších malých aut.

Leccos napověděl už loňský koncept Sway, z něhož si nováček půjčí třeba masku chladiče ve tvaru písmene V, ostře řezané nárazníky, výrazný prolis na boku karosérie, rychle se snižující linii střechy, páté dveře nebo zadní světla. Vizuální dynamičnost ještě podpoří širší, nižší a delší karosérie s větším rozvorem, těšit se můžeme i na větší možnosti individualizace. Hodně práce mají designéři a technici s interiérem. Současná generace totiž byla podrobena ostré kritice za kvalitu a zpracování plastů. Důvodem je fakt, že jde o globální model, kterým novinka nebude. Ta totiž cílí především na evropské zákazníky, proto dojde na instalaci měkčených plastů, nejnovějšího infotainmentu nebo koženého čalounění.

Pod kabátkem bude modulární platforma CMF-B, jíž dostane také chystaná druhá generace crossoveru Juke. S ním bude Micra konec konců sdílet nabídku pohonných jednotek, zahrnující několik verzí přeplňovaného litrového tříválce a naftové čtyřválcové patnáctistovky. Ve fázi zvažování je sportovnější verze s přeplňovanou šestnáctistovkou, respektive hybrid ve stylu Toyoty Yaris HSD. Vedle moderních motorů dojde i na moderní bezpečnostní asistenty. To znamená například autonomní brzdění, hlídání mrtvého úhlu nebo čtení dopravních značek. Po premiéře ve francouzské metropoli zamíří vůz do prodeje začátkem příštího roku. Cena bude určitě vyšší než u současného modelu, základní výbava by však měla začínat pod 300 000 korunami.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.