Mysleli jste si, že je BMW M4 Coupe stále žhavou novinkou? Nejste jediní, jenže v Německu se už chystá jeho facelift a první kusy tam lze s trochou štěstí potkat na silnici.
Ten poznáme na první pohled podle některých karosářských doplňků, jenž jsou převzaty z ostré M4 GTS. Těšit se můžeme například na sportovní kola z lehkých slitin a aerodynamický paket. V případě faceliftu M4 se změny podívají také na podvozek, který by měl nabídnout ještě víc jistoty a řidičské zábavnosti.
Nejzajímavější je fakt, že omlazením projde i BMW 4 Gran Coupé a jak se dalo čekat, i tenhle vůz dostane některé prvky z ostré M4. Všemu nasvědčuje nedávno zachycený zamaskovaný prototyp, který byl spatřen při jízdě v Německu. Vůz dostane upravenou přední kapotu, mírně upravenou přední masku chladiče, novou sadu světlometů a výraznou nižší část předního nárazníku.
U modelu M4 Coupe se pro změnu dočkáme nových zadní světel, modifikovaného víka zavazadlového prostoru a integrovaného zadního spoileru. Důležitou informací je fakt, že omlazené M4 Coupe přijde na trh někdy v polovině příštího roku. První kusy se ke svým majitelům dostanou ještě do Vánoc. Současně s tím se dá počítat, že některé změny dostane i odvozené kupé M3.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.