První plug-in hybridní supersport od BMW s názvem i8 je hodně zběsilým a zajímavým autem. Jenže roky plynou, a tak se začíná hovořit o jeho nástupci.
Připravovaná nová generace totiž dorazí se změnami, které by čekal jen málokdo. Nástupce dorazí na přelomu let 2022 a 2023, což je sice za dlouho, jenže už dnes Vám můžeme říci, kolik dostane koní. Prozatím se totiž hovoří o cifře 750, což je vážně hodně, co říkáte?
Karoserie příští i8 dostane opět převážnou část dílů vyrobených z karbonu a hliníku, takže je zaručena nízká hmotnost. Ve spojení s výkonným elektromotorem to pak bude znamet divoké řidičské zážitky. Ano čtete správně, přítomen bude výhradně elektromotor, dosud přítomný spalovací motor už totiž u nástupce neuvidíme.
Ve voze by se měly objevit silnější akumulátory a celkem tři elektromotory, nichž dva se objeví na přední nápravě, třetí se pak bude starat o pohon zadních kol. Dojezd má dosáhnout okolo 500 km, ale nechme se překvapit, jaká bude realita. Spekuluje se taktéž o tom, že vůz dostane natáčení zadních kol anebo aktivní odpružení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.