První plug-in hybridní supersport od BMW s názvem i8 je hodně zběsilým a zajímavým autem. Jenže roky plynou, a tak se začíná hovořit o jeho nástupci.
Připravovaná nová generace totiž dorazí se změnami, které by čekal jen málokdo. Nástupce dorazí na přelomu let 2022 a 2023, což je sice za dlouho, jenže už dnes Vám můžeme říci, kolik dostane koní. Prozatím se totiž hovoří o cifře 750, což je vážně hodně, co říkáte?
Karoserie příští i8 dostane opět převážnou část dílů vyrobených z karbonu a hliníku, takže je zaručena nízká hmotnost. Ve spojení s výkonným elektromotorem to pak bude znamet divoké řidičské zážitky. Ano čtete správně, přítomen bude výhradně elektromotor, dosud přítomný spalovací motor už totiž u nástupce neuvidíme.
Ve voze by se měly objevit silnější akumulátory a celkem tři elektromotory, nichž dva se objeví na přední nápravě, třetí se pak bude starat o pohon zadních kol. Dojezd má dosáhnout okolo 500 km, ale nechme se překvapit, jaká bude realita. Spekuluje se taktéž o tom, že vůz dostane natáčení zadních kol anebo aktivní odpružení.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?