Mazda6 prošla další modernizací, změnilo se vůbec něco?

ar6, 10. srpna 2016, 12:56 Google+

Mazda nedávno decentně omladila hatchback a sedan s číslovkou 3, podle zákulisních informací navíc už za pár týdnů uvidíme novou generace SUV CX-5. Pozici nejstaršího modelu v nabídce tak převezmou sedan a kombi 6. Do důchodu se zatím nechystá ani jeden, průběžná modernizace je ale nemine.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mazda6 dostala v rámci faceliftu především technologické novinky.

Mazda6 dostala v rámci faceliftu především technologické novinky. | foto: Mazda Europe

Sdílejte článek

Mazda6 se poprvé ukázala v srpnu 2012, tedy nedlouho po CX-5. První modernizace přišla loni, kdy došlo na několik změn designu a kvalitnější interiér. Letošní modernizace se zaměřila především na technologie. Zvenku totiž není nového vůbec nic, pokud nepočítáme zařazení šedého laku Machine. Design modelu střední třídy zdá se funguje na výbornou, proč na něm tedy něco měnit. Více změn už se odehrálo na palubě, kam se nastěhoval volant z SUV CX-9 a především barevný head-up displej s vysokým rozlišením a přizpůsobováním se různým světelným podmínkám. Mezi budíky pak má své místo 4,6palcový barevný TFT LCD displej.

Naftový čtyřválec 2.2 Skyactiv-D o výkonu 110 kW (150 k) nebo 129 kW (175 k) by měl mít nyní lépe utlumené klapání a vibrace, o což se starají systémy Natural Sound Smoother, respektive Natural Sound Frequency Control. Díky zvýšenému plnícímu tlaku pak turbodiesel lépe reaguje na sešlápnutí plynového pedálu. I nadále přitom bude k dispozici se šestistupňovou manuálem nebo automatem a v kombinaci s karosérií kombi i pohonem všech kol. Zbytek nabídky zůstává stejný, to znamená zážehové jednotky 2.0 Skyactiv-G o výkonu 107 kW (145 k) nebo 121 kW (165 k) a 2.5 Skyactiv-G o výkonu 141 kW (192 k).

Důležitou novinkou je zavedení technologie G-Vectoring Control, upravující točivý moment motoru na základě natočení volantem tak, aby řidič nemusel v průběhu zatáčení provádět dodatečné korekce způsobené podélnými i příčnými silami. Celá technologie dále zlepšuje jízdní vlastnosti a dělá jízdu zábavnější, známá je potom už z omlazené Mazdy3. Vylepšena byla rovněž zvuková izolace japonského vozu, to znamená více tlumících materiálů kolem podvozku, v zadní části, na stropě a ve dveřích. Mezi jednotlivými panely karosérie jsou nyní ještě užší spáry, boční okna jsou nově laminovaná.

Balíček bezpečnostních asistentů i-Activesense nově zahrnuje čtení dopravních značek, a to nejen těch s rychlostním omezením, ale i těch s oznámením o zákazu vjezdu nebo zastavení. Další novinkou je přepracovaný systém nouzového brzdění, nahrazující laser kamerou. Širší je také škála rychlostí, v níž asistent operuje. Do prodeje se omlazená Mazda6 dostane letos na podzim, vzhledem k provedeným změnám se nedá očekávat výrazné zvýšení cen.

Vytisknout

Diskuze: Mazda6 prošla další modernizací, změnilo se vůbec něco?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Kuriózní nehoda z americké Virginie.

VIDEO: Je žena za volantem pohromou? V tomto případě určitě

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud