Čtyřválec není jedinou volbou, Cayman i Boxster půjdou zpátky ke kořenům

Porsche řady 718 mohou již brzy dostat zpátky šestiválcový motor.
Porsche řady 718 mohou již brzy dostat zpátky šestiválcový motor., foto: Porsche
ar6 25. července 2016 11:00
Sdílej:

Během letošní omlazovací kúry přišla Porsche Cayman a Boaxster o plochý šestiválec, místo něhož se pod zadní kapotou objevil přeplňovaný čtyřválec. A ačkoliv se objevilo hodně hlasů, kritizujících toto rozhodnutí, Němci s ním byli spokojení. Byli, ale už nejsou, protože se podle zákulisních informací připravuje příchod řady 718 s atmosférickým šestiválcem.

Řekněme si na rovinu, že přeplňované čtyřválce, ať už jakkoliv silné a naladěné, nejsou jednotkami, které chce vidět pod kapotou sportovního Porsche. Tím spíš, když plochý šestiválec před tím fungoval tak dobře. Podle magazínu Drive nyní všem zájemcům o atmosférický šestiválec svitla naděje. Ředitel produktových řad 911 a 718 August Achleitner totiž naznačil, že se chystá návrat modelů Cayman GT4 a Boxster Spyder, v jejichž útrobách by měl pracovat atmosférický šestiválec! Na druhou stranu nelze očekávat masivní příchod nových verzí řady 718: „Pokud to bude dávat smysl, pak do toho půjdeme. Našim cílem ale není mít, řekněme v roce 2018, 10 verzí řady 718. Musí zkrátka dávat smysl,“ řekl Achleitner.

Varianty GT4 a Spyder tento smysl dávají, protože na poměrně specifickém trhu byly úspěšné. „Zákazníci mají rádi tento typ Caymanu a Boxsteru, sportovní a výkonný. Pravděpodobně tak zvážíme tuto zpětnou vazbu a budeme se jí řídit i v budoucnu,“ dodal Achleitner. Pod kapotou obou staronových verzí řady 718 by se měl objevit atmosférický plochý šestiválec z 911 Carrera S, automobilka však uvažuje nad převrtáním objemu ze 3.8 na 4.0 litru. Chvíli byla ve hře i myšlenka použití přeplňovaného šestiválce řady 911, tato jednotka se však do motorového prostoru jednoduše nevejde. Porsche také zavrhlo možnost zvýšit výkon přeplňovaného čtyřválce. „Chceme udržet atmosférické šestiválce v modelech GT3 a GT3 RS, to stejné pak budeme prosazovat i u GT4,“ uvedl Achleitner.

Kdy se však nová dvojice objeví je zatím ve hvězdách. Důvodem jsou totiž neustále se měnící evropské emisní limity. A možná i proto se plochý šestiválec v žádném jiném modelu řady 718 neobjeví. Také Boxster a Cayman GTS dostanou přeplňovaný čtyřválec, který ale bude muset projít zásadní úpravou. Dnešní 718 Cayman S má totiž výkon 257 kW (350 ) a točivý moment 420 Nm, zatímco poslední Cayman GTS měl 250 kW (340 k) a 380 Nm. Achleitner také potvrdil, že verze GTS bude i nadále řidičským náčiním. Ne tak ultimativním jako GT4, ale i tak půjde o komplexní balíček, jehož součástí se stane přeplňovaný motor. Rovněž úspěšná verze GTS by se na trhu měla objevit o něco dříve než čistě sportovní GT4 a Spyder. Možná se tak stane už letos v Paříži, pravděpodobnější je ale některá z velkých výstav v příštím roce. Tak jako tak se máme ze strany Porsche na co těšit!

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.