Během letošní omlazovací kúry přišla Porsche Cayman a Boaxster o plochý šestiválec, místo něhož se pod zadní kapotou objevil přeplňovaný čtyřválec. A ačkoliv se objevilo hodně hlasů, kritizujících toto rozhodnutí, Němci s ním byli spokojení. Byli, ale už nejsou, protože se podle zákulisních informací připravuje příchod řady 718 s atmosférickým šestiválcem.
Řekněme si na rovinu, že přeplňované čtyřválce, ať už jakkoliv silné a naladěné, nejsou jednotkami, které chce vidět pod kapotou sportovního Porsche. Tím spíš, když plochý šestiválec před tím fungoval tak dobře. Podle magazínu Drive nyní všem zájemcům o atmosférický šestiválec svitla naděje. Ředitel produktových řad 911 a 718 August Achleitner totiž naznačil, že se chystá návrat modelů Cayman GT4 a Boxster Spyder, v jejichž útrobách by měl pracovat atmosférický šestiválec! Na druhou stranu nelze očekávat masivní příchod nových verzí řady 718: „Pokud to bude dávat smysl, pak do toho půjdeme. Našim cílem ale není mít, řekněme v roce 2018, 10 verzí řady 718. Musí zkrátka dávat smysl,“ řekl Achleitner.
Varianty GT4 a Spyder tento smysl dávají, protože na poměrně specifickém trhu byly úspěšné. „Zákazníci mají rádi tento typ Caymanu a Boxsteru, sportovní a výkonný. Pravděpodobně tak zvážíme tuto zpětnou vazbu a budeme se jí řídit i v budoucnu,“ dodal Achleitner. Pod kapotou obou staronových verzí řady 718 by se měl objevit atmosférický plochý šestiválec z 911 Carrera S, automobilka však uvažuje nad převrtáním objemu ze 3.8 na 4.0 litru. Chvíli byla ve hře i myšlenka použití přeplňovaného šestiválce řady 911, tato jednotka se však do motorového prostoru jednoduše nevejde. Porsche také zavrhlo možnost zvýšit výkon přeplňovaného čtyřválce. „Chceme udržet atmosférické šestiválce v modelech GT3 a GT3 RS, to stejné pak budeme prosazovat i u GT4,“ uvedl Achleitner.
Kdy se však nová dvojice objeví je zatím ve hvězdách. Důvodem jsou totiž neustále se měnící evropské emisní limity. A možná i proto se plochý šestiválec v žádném jiném modelu řady 718 neobjeví. Také Boxster a Cayman GTS dostanou přeplňovaný čtyřválec, který ale bude muset projít zásadní úpravou. Dnešní 718 Cayman S má totiž výkon 257 kW (350 ) a točivý moment 420 Nm, zatímco poslední Cayman GTS měl 250 kW (340 k) a 380 Nm. Achleitner také potvrdil, že verze GTS bude i nadále řidičským náčiním. Ne tak ultimativním jako GT4, ale i tak půjde o komplexní balíček, jehož součástí se stane přeplňovaný motor. Rovněž úspěšná verze GTS by se na trhu měla objevit o něco dříve než čistě sportovní GT4 a Spyder. Možná se tak stane už letos v Paříži, pravděpodobnější je ale některá z velkých výstav v příštím roce. Tak jako tak se máme ze strany Porsche na co těšit!
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.