Během letošní omlazovací kúry přišla Porsche Cayman a Boaxster o plochý šestiválec, místo něhož se pod zadní kapotou objevil přeplňovaný čtyřválec. A ačkoliv se objevilo hodně hlasů, kritizujících toto rozhodnutí, Němci s ním byli spokojení. Byli, ale už nejsou, protože se podle zákulisních informací připravuje příchod řady 718 s atmosférickým šestiválcem.
Řekněme si na rovinu, že přeplňované čtyřválce, ať už jakkoliv silné a naladěné, nejsou jednotkami, které chce vidět pod kapotou sportovního Porsche. Tím spíš, když plochý šestiválec před tím fungoval tak dobře. Podle magazínu Drive nyní všem zájemcům o atmosférický šestiválec svitla naděje. Ředitel produktových řad 911 a 718 August Achleitner totiž naznačil, že se chystá návrat modelů Cayman GT4 a Boxster Spyder, v jejichž útrobách by měl pracovat atmosférický šestiválec! Na druhou stranu nelze očekávat masivní příchod nových verzí řady 718: „Pokud to bude dávat smysl, pak do toho půjdeme. Našim cílem ale není mít, řekněme v roce 2018, 10 verzí řady 718. Musí zkrátka dávat smysl,“ řekl Achleitner.
Varianty GT4 a Spyder tento smysl dávají, protože na poměrně specifickém trhu byly úspěšné. „Zákazníci mají rádi tento typ Caymanu a Boxsteru, sportovní a výkonný. Pravděpodobně tak zvážíme tuto zpětnou vazbu a budeme se jí řídit i v budoucnu,“ dodal Achleitner. Pod kapotou obou staronových verzí řady 718 by se měl objevit atmosférický plochý šestiválec z 911 Carrera S, automobilka však uvažuje nad převrtáním objemu ze 3.8 na 4.0 litru. Chvíli byla ve hře i myšlenka použití přeplňovaného šestiválce řady 911, tato jednotka se však do motorového prostoru jednoduše nevejde. Porsche také zavrhlo možnost zvýšit výkon přeplňovaného čtyřválce. „Chceme udržet atmosférické šestiválce v modelech GT3 a GT3 RS, to stejné pak budeme prosazovat i u GT4,“ uvedl Achleitner.
Kdy se však nová dvojice objeví je zatím ve hvězdách. Důvodem jsou totiž neustále se měnící evropské emisní limity. A možná i proto se plochý šestiválec v žádném jiném modelu řady 718 neobjeví. Také Boxster a Cayman GTS dostanou přeplňovaný čtyřválec, který ale bude muset projít zásadní úpravou. Dnešní 718 Cayman S má totiž výkon 257 kW (350 ) a točivý moment 420 Nm, zatímco poslední Cayman GTS měl 250 kW (340 k) a 380 Nm. Achleitner také potvrdil, že verze GTS bude i nadále řidičským náčiním. Ne tak ultimativním jako GT4, ale i tak půjde o komplexní balíček, jehož součástí se stane přeplňovaný motor. Rovněž úspěšná verze GTS by se na trhu měla objevit o něco dříve než čistě sportovní GT4 a Spyder. Možná se tak stane už letos v Paříži, pravděpodobnější je ale některá z velkých výstav v příštím roce. Tak jako tak se máme ze strany Porsche na co těšit!
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.