Po dlouhých letech se zdá, že se Alfa Romeo konečně hnula z místa a začala se opět probouzet k životu. Její model 4C však zaujímá opačné stanovisko.
Jeho prodeje se totiž moc nedaří a tak výrobce uvažuje o tom, že jeho nástupce vůbec nebude vyvíjet. Ačkoliv se totiž jedná o superlehké auto s váhou pod jednu tunu a motorem uprostřed, prodeje v USA nejsou takové, jak by si výrobce představoval.
Společně s vysokou cenou jsou problémy s odbytem taktéž v Evropě, přičemž konkurence typu Porsche Cayman je v testech mnohem lepší. Co na tom, že stojí o něco víc. Prodeje lehké sportovní Alfy navíc za letošních sedm měsíců jen v USA činili 309 kusů.
To je přitom zoufale málo a automobilce se sotva proplácí vývoj a marketing auta. Díky tomu je vývoj další generace 4C ohrožen a je otázkou, zda k němu někdy vůbec dojde. Zatím se počítá s tím, že obě verze kupé a Spider vydrží ve výrobě do roku 2020.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.