Facelift Mazdy3 byl prozrazen již před několika týdny prostřednictvím uniklých snímků japonské specifikace se jménem Axela. Nikoho tak dnešní odhalení příliš nepřekvapilo, přesto si Japonci zachovali pár es v rukávu.
Stávající Mazda3 (Axela japonský trh) patří i po několika letech k designově nejpovedenějším modelům nižší střední třídy. Jazyk Kodo je zkrátka velmi působivý, což svým způsobem dokazuje i modernizace. Pokud totiž nejste zapřísáhlým příznivcem Mazdy, možná si nových prvků ani nevšimnete. Lehce pozměněna byla maska chladiče s o něco níže umístěným logem a také přední nárazník s jinými mlhovkami. Větší zásah představují adaptivní LED světla, dostupná u tohoto modelu vůbec poprvé. Doplněna byla také nabídka laků (u japonské verze), čítající devět odstínů včetně modrého Eternal Mica a stříbrného metalického Sonic.
Více změn lze zaznamenat v interiéru, kam zavítal například čitelnější a především barevný head-up displej. Naftový čtyřválec 2.2 Skyactiv-D přišel o klasickou ruční brzdu, jež byla nahrazena elektronickou. Mazda také slibuje celkově kvalitnější materiály a zpracování, sedačky mají nově elektrické nastavování v deseti směrech s pamětí a přepracovaný volant bude lépe přenášet informace o situaci pod koly vozu. To možná souvisí se zavedením technologie G-Vectoring Control, upravující točivý moment motoru na základě natočení volantem tak, aby řidič nemusel v průběhu zatáčení provádět dodatečné korekce způsobené podélnými i příčnými silami. Celá technologie dále zlepšuje jízdní vlastnosti a dělá jízdu zábavnější.
Pod kapotou Axely najdeme kombinace, které u nás vůbec neznáme. Základem je 1.5 Skyactiv-G, kombinovaná se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Vedle pohonu předních kol je ale možné tuto jednotku zkombinovat i se čtyřkolkou. Následují naftové čtyřválce Skyactiv-D, u nichž se povedlo snížit vibrace i pronikající hluk. Menší patnáctistovka je dostupná jen pro hatchback, který ji kombinuje výhradně s automatem a pohonem předních kol. Větší „dvadvojka“ má manuál či automat a nově vedle pohonu předních také pohon všech kol. V Japonsku je dostupný i sedan s hybridním ústrojím, kombinující dvoulitr Sky-G, elektromotor a převodovku e-CVT. Spotřeba takového ústrojí je jen 3,2 l/100 km. Evropan se i nadále může těšit na 1.5 Sky-G o výkonu 74 kW (101 k), 2.0 Sky-G o výkonu 88 kW (120 k) nebo 121 kW (165 k), 1.5 Sky-D o výkonu 77 kW (105 k) a 2.2 Sky-D o výkonu 110 kW (150 k).
Balíček bezpečnostních asistentů i-Activesense nově zahrnuje čtení dopravnách značek, a to nejen těch s rychlostním omezením, ale i těch s oznámením o zákazu vjezdu nebo zastavení. Další novinkou je přepracovaný systém nouzového brzdění, detekující prostřednictvím nové kamery auta i chodce. Auta jsou rozpoznána v rozmezí 4 až 80 km/h, chodci mají tuto škálu od 10 do 80 km/h. Cenově se obě karosářské varianty na japonském trhu pohybuje v rozmezí od 1 760 400 do 3 310 200 jenů (cca 411 000 až 773 000 korun), prodej tam začal dnešním dnem. Kdy se omlazená Mazda3 ukáže v evropských showroomech není jasné, premiéru si pak určitě neodbude v Paříži, kde se letos Japonci neukáží.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.