Facelift Mazdy3 byl prozrazen již před několika týdny prostřednictvím uniklých snímků japonské specifikace se jménem Axela. Nikoho tak dnešní odhalení příliš nepřekvapilo, přesto si Japonci zachovali pár es v rukávu.
Stávající Mazda3 (Axela japonský trh) patří i po několika letech k designově nejpovedenějším modelům nižší střední třídy. Jazyk Kodo je zkrátka velmi působivý, což svým způsobem dokazuje i modernizace. Pokud totiž nejste zapřísáhlým příznivcem Mazdy, možná si nových prvků ani nevšimnete. Lehce pozměněna byla maska chladiče s o něco níže umístěným logem a také přední nárazník s jinými mlhovkami. Větší zásah představují adaptivní LED světla, dostupná u tohoto modelu vůbec poprvé. Doplněna byla také nabídka laků (u japonské verze), čítající devět odstínů včetně modrého Eternal Mica a stříbrného metalického Sonic.
Více změn lze zaznamenat v interiéru, kam zavítal například čitelnější a především barevný head-up displej. Naftový čtyřválec 2.2 Skyactiv-D přišel o klasickou ruční brzdu, jež byla nahrazena elektronickou. Mazda také slibuje celkově kvalitnější materiály a zpracování, sedačky mají nově elektrické nastavování v deseti směrech s pamětí a přepracovaný volant bude lépe přenášet informace o situaci pod koly vozu. To možná souvisí se zavedením technologie G-Vectoring Control, upravující točivý moment motoru na základě natočení volantem tak, aby řidič nemusel v průběhu zatáčení provádět dodatečné korekce způsobené podélnými i příčnými silami. Celá technologie dále zlepšuje jízdní vlastnosti a dělá jízdu zábavnější.
Pod kapotou Axely najdeme kombinace, které u nás vůbec neznáme. Základem je 1.5 Skyactiv-G, kombinovaná se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Vedle pohonu předních kol je ale možné tuto jednotku zkombinovat i se čtyřkolkou. Následují naftové čtyřválce Skyactiv-D, u nichž se povedlo snížit vibrace i pronikající hluk. Menší patnáctistovka je dostupná jen pro hatchback, který ji kombinuje výhradně s automatem a pohonem předních kol. Větší „dvadvojka“ má manuál či automat a nově vedle pohonu předních také pohon všech kol. V Japonsku je dostupný i sedan s hybridním ústrojím, kombinující dvoulitr Sky-G, elektromotor a převodovku e-CVT. Spotřeba takového ústrojí je jen 3,2 l/100 km. Evropan se i nadále může těšit na 1.5 Sky-G o výkonu 74 kW (101 k), 2.0 Sky-G o výkonu 88 kW (120 k) nebo 121 kW (165 k), 1.5 Sky-D o výkonu 77 kW (105 k) a 2.2 Sky-D o výkonu 110 kW (150 k).
Balíček bezpečnostních asistentů i-Activesense nově zahrnuje čtení dopravnách značek, a to nejen těch s rychlostním omezením, ale i těch s oznámením o zákazu vjezdu nebo zastavení. Další novinkou je přepracovaný systém nouzového brzdění, detekující prostřednictvím nové kamery auta i chodce. Auta jsou rozpoznána v rozmezí 4 až 80 km/h, chodci mají tuto škálu od 10 do 80 km/h. Cenově se obě karosářské varianty na japonském trhu pohybuje v rozmezí od 1 760 400 do 3 310 200 jenů (cca 411 000 až 773 000 korun), prodej tam začal dnešním dnem. Kdy se omlazená Mazda3 ukáže v evropských showroomech není jasné, premiéru si pak určitě neodbude v Paříži, kde se letos Japonci neukáží.
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.