Facelift Mazdy3 byl prozrazen již před několika týdny prostřednictvím uniklých snímků japonské specifikace se jménem Axela. Nikoho tak dnešní odhalení příliš nepřekvapilo, přesto si Japonci zachovali pár es v rukávu.
Stávající Mazda3 (Axela japonský trh) patří i po několika letech k designově nejpovedenějším modelům nižší střední třídy. Jazyk Kodo je zkrátka velmi působivý, což svým způsobem dokazuje i modernizace. Pokud totiž nejste zapřísáhlým příznivcem Mazdy, možná si nových prvků ani nevšimnete. Lehce pozměněna byla maska chladiče s o něco níže umístěným logem a také přední nárazník s jinými mlhovkami. Větší zásah představují adaptivní LED světla, dostupná u tohoto modelu vůbec poprvé. Doplněna byla také nabídka laků (u japonské verze), čítající devět odstínů včetně modrého Eternal Mica a stříbrného metalického Sonic.
Více změn lze zaznamenat v interiéru, kam zavítal například čitelnější a především barevný head-up displej. Naftový čtyřválec 2.2 Skyactiv-D přišel o klasickou ruční brzdu, jež byla nahrazena elektronickou. Mazda také slibuje celkově kvalitnější materiály a zpracování, sedačky mají nově elektrické nastavování v deseti směrech s pamětí a přepracovaný volant bude lépe přenášet informace o situaci pod koly vozu. To možná souvisí se zavedením technologie G-Vectoring Control, upravující točivý moment motoru na základě natočení volantem tak, aby řidič nemusel v průběhu zatáčení provádět dodatečné korekce způsobené podélnými i příčnými silami. Celá technologie dále zlepšuje jízdní vlastnosti a dělá jízdu zábavnější.
Pod kapotou Axely najdeme kombinace, které u nás vůbec neznáme. Základem je 1.5 Skyactiv-G, kombinovaná se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Vedle pohonu předních kol je ale možné tuto jednotku zkombinovat i se čtyřkolkou. Následují naftové čtyřválce Skyactiv-D, u nichž se povedlo snížit vibrace i pronikající hluk. Menší patnáctistovka je dostupná jen pro hatchback, který ji kombinuje výhradně s automatem a pohonem předních kol. Větší „dvadvojka“ má manuál či automat a nově vedle pohonu předních také pohon všech kol. V Japonsku je dostupný i sedan s hybridním ústrojím, kombinující dvoulitr Sky-G, elektromotor a převodovku e-CVT. Spotřeba takového ústrojí je jen 3,2 l/100 km. Evropan se i nadále může těšit na 1.5 Sky-G o výkonu 74 kW (101 k), 2.0 Sky-G o výkonu 88 kW (120 k) nebo 121 kW (165 k), 1.5 Sky-D o výkonu 77 kW (105 k) a 2.2 Sky-D o výkonu 110 kW (150 k).
Balíček bezpečnostních asistentů i-Activesense nově zahrnuje čtení dopravnách značek, a to nejen těch s rychlostním omezením, ale i těch s oznámením o zákazu vjezdu nebo zastavení. Další novinkou je přepracovaný systém nouzového brzdění, detekující prostřednictvím nové kamery auta i chodce. Auta jsou rozpoznána v rozmezí 4 až 80 km/h, chodci mají tuto škálu od 10 do 80 km/h. Cenově se obě karosářské varianty na japonském trhu pohybuje v rozmezí od 1 760 400 do 3 310 200 jenů (cca 411 000 až 773 000 korun), prodej tam začal dnešním dnem. Kdy se omlazená Mazda3 ukáže v evropských showroomech není jasné, premiéru si pak určitě neodbude v Paříži, kde se letos Japonci neukáží.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.