Nový Mégane Grand Coupé bude opravdovou limuzínou, dostane se i k nám

ar6, 12. července 2016, 10:43 Aktualizováno 14.7.2016, 14:33 Google+

Tříprostorová karosérie k řadě Mégane historicky patří. Pod názvem Classic ji nabídla první generace, ve druhé si říkala prostě jen Sedan a ve třetí byla prodávána jako samostatná modelová řada Fluence. Aktuální vydání modelu nižší střední třídy se vrací k označení Mégane, jeho přídomkem je ale nově Grand Coupé.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Mégane přichází také s karosérií sedan, mohl by si klidně říkat malý Talisman.

Renault Mégane přichází také s karosérií sedan, mohl by si klidně říkat malý Talisman. | foto: Renault

Sdílejte článek

S přezdívkou malá limuzína přišel jako první Renault Fluence. Jistě si vzpomenete na kampaň, kde si byznysmen splete francouzský model se svým luxusním modelem některé z německých značek a po usednutí na zadní sedadla zahlásí „Do klubu, Alfréde.“ Tak něco podobného by se mohlo stát i v případě nového Méganu Grand Coupé. Popravdě, Fluence nikdy nebyl vrcholem elegance, nabídl ale moře prostoru za přijatelnou cenu. To Mégane je trochu jiná káva. Stačí se podívat na linii střechy nebo tvarování zadní části. Tady určitě nejde o nějaké násilné roubování. Předpokladem povedeného designu je rovněž lehce avantgardní přední část, doplněná již známými světlomety vzadu. Punc luxusu dodává prosklená střecha.

Základem vozu je platforma CMF C/D, známá i z hatchbacku a kombíku. Sedanu s délkou 4,63 metru a rozvorem o hodnotě 2,71 metru přinesla největší prostor na zadních sedadlech v segmentu a kufr o objemu 508 litrů. Přístup do něj je usnadněn bezdotykovým ovládáním víka. Kabina je stejná jako u sourozenců, nabídne tak multimediální systém R-Link 2 se sedmi- nebo 8,7palcovou obrazovkou, volič Multi-sense nebo barevný head-up displej. Chybět nebude zástup elektronických asistentů, mezi které patří nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek či parkovací asistent.

Novinka se bude vyrábět v turecké Burse a do prodeje se dostane ve více než dvaceti zemích. Mezi ně patří mimo jiné i Česká republika (kde bude dostupná od prosince), Maďarsko, Polsko, Itálie, Ukrajina, Rumunsko, Austrálie, Egypt, Tunisko nebo Saudská Arábie. Tomu byla také přizpůsobena nabídka pohonných jednotek. Základem bude šestnáctistovka SCe o výkonu 85 kW (116 k) s pětistupňovou manuální nebo bezestupňovou automatickou převodovkou. Následuje 1.2 TCe o výkonu 96 kW (130 k) se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Z turbodieselů nabídne Renault 1.5 dCi o výkonu 66 kW (90 k) se šestistupňovým manuálem a 1.6 dCi o výkonu 81 kW (110 k) se šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým dvouspojkovým automatem, respektive 96 kW (130 k) se šestistupňovým manuálem. Není přitom bez zajímavosti, že základní motor s převodovkou CVT v hatchbacku nebo kombíku nekoupíte.

Vytisknout

Diskuze: Nový Mégane Grand Coupé bude opravdovou limuzínou, dostane se i k nám

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Omlazená Mazda3 nabídne především technické změny.

Mazda3 prošla faceliftem, v Japonsku má i nadále hybrid nebo pohon všech kol

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud