Tříprostorová karosérie k řadě Mégane historicky patří. Pod názvem Classic ji nabídla první generace, ve druhé si říkala prostě jen Sedan a ve třetí byla prodávána jako samostatná modelová řada Fluence. Aktuální vydání modelu nižší střední třídy se vrací k označení Mégane, jeho přídomkem je ale nově Grand Coupé.
S přezdívkou malá limuzína přišel jako první Renault Fluence. Jistě si vzpomenete na kampaň, kde si byznysmen splete francouzský model se svým luxusním modelem některé z německých značek a po usednutí na zadní sedadla zahlásí „Do klubu, Alfréde.“ Tak něco podobného by se mohlo stát i v případě nového Méganu Grand Coupé. Popravdě, Fluence nikdy nebyl vrcholem elegance, nabídl ale moře prostoru za přijatelnou cenu. To Mégane je trochu jiná káva. Stačí se podívat na linii střechy nebo tvarování zadní části. Tady určitě nejde o nějaké násilné roubování. Předpokladem povedeného designu je rovněž lehce avantgardní přední část, doplněná již známými světlomety vzadu. Punc luxusu dodává prosklená střecha.
Základem vozu je platforma CMF C/D, známá i z hatchbacku a kombíku. Sedanu s délkou 4,63 metru a rozvorem o hodnotě 2,71 metru přinesla největší prostor na zadních sedadlech v segmentu a kufr o objemu 508 litrů. Přístup do něj je usnadněn bezdotykovým ovládáním víka. Kabina je stejná jako u sourozenců, nabídne tak multimediální systém R-Link 2 se sedmi- nebo 8,7palcovou obrazovkou, volič Multi-sense nebo barevný head-up displej. Chybět nebude zástup elektronických asistentů, mezi které patří nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek či parkovací asistent.
Novinka se bude vyrábět v turecké Burse a do prodeje se dostane ve více než dvaceti zemích. Mezi ně patří mimo jiné i Česká republika (kde bude dostupná od prosince), Maďarsko, Polsko, Itálie, Ukrajina, Rumunsko, Austrálie, Egypt, Tunisko nebo Saudská Arábie. Tomu byla také přizpůsobena nabídka pohonných jednotek. Základem bude šestnáctistovka SCe o výkonu 85 kW (116 k) s pětistupňovou manuální nebo bezestupňovou automatickou převodovkou. Následuje 1.2 TCe o výkonu 96 kW (130 k) se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Z turbodieselů nabídne Renault 1.5 dCi o výkonu 66 kW (90 k) se šestistupňovým manuálem a 1.6 dCi o výkonu 81 kW (110 k) se šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým dvouspojkovým automatem, respektive 96 kW (130 k) se šestistupňovým manuálem. Není přitom bez zajímavosti, že základní motor s převodovkou CVT v hatchbacku nebo kombíku nekoupíte.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.