Tříprostorová karosérie k řadě Mégane historicky patří. Pod názvem Classic ji nabídla první generace, ve druhé si říkala prostě jen Sedan a ve třetí byla prodávána jako samostatná modelová řada Fluence. Aktuální vydání modelu nižší střední třídy se vrací k označení Mégane, jeho přídomkem je ale nově Grand Coupé.
S přezdívkou malá limuzína přišel jako první Renault Fluence. Jistě si vzpomenete na kampaň, kde si byznysmen splete francouzský model se svým luxusním modelem některé z německých značek a po usednutí na zadní sedadla zahlásí „Do klubu, Alfréde.“ Tak něco podobného by se mohlo stát i v případě nového Méganu Grand Coupé. Popravdě, Fluence nikdy nebyl vrcholem elegance, nabídl ale moře prostoru za přijatelnou cenu. To Mégane je trochu jiná káva. Stačí se podívat na linii střechy nebo tvarování zadní části. Tady určitě nejde o nějaké násilné roubování. Předpokladem povedeného designu je rovněž lehce avantgardní přední část, doplněná již známými světlomety vzadu. Punc luxusu dodává prosklená střecha.
Základem vozu je platforma CMF C/D, známá i z hatchbacku a kombíku. Sedanu s délkou 4,63 metru a rozvorem o hodnotě 2,71 metru přinesla největší prostor na zadních sedadlech v segmentu a kufr o objemu 508 litrů. Přístup do něj je usnadněn bezdotykovým ovládáním víka. Kabina je stejná jako u sourozenců, nabídne tak multimediální systém R-Link 2 se sedmi- nebo 8,7palcovou obrazovkou, volič Multi-sense nebo barevný head-up displej. Chybět nebude zástup elektronických asistentů, mezi které patří nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, čtení dopravních značek či parkovací asistent.
Novinka se bude vyrábět v turecké Burse a do prodeje se dostane ve více než dvaceti zemích. Mezi ně patří mimo jiné i Česká republika (kde bude dostupná od prosince), Maďarsko, Polsko, Itálie, Ukrajina, Rumunsko, Austrálie, Egypt, Tunisko nebo Saudská Arábie. Tomu byla také přizpůsobena nabídka pohonných jednotek. Základem bude šestnáctistovka SCe o výkonu 85 kW (116 k) s pětistupňovou manuální nebo bezestupňovou automatickou převodovkou. Následuje 1.2 TCe o výkonu 96 kW (130 k) se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Z turbodieselů nabídne Renault 1.5 dCi o výkonu 66 kW (90 k) se šestistupňovým manuálem a 1.6 dCi o výkonu 81 kW (110 k) se šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým dvouspojkovým automatem, respektive 96 kW (130 k) se šestistupňovým manuálem. Není přitom bez zajímavosti, že základní motor s převodovkou CVT v hatchbacku nebo kombíku nekoupíte.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.