Jak myslíte, že dopadne souboj nového BMW M2 a Fordu Mustang s pětilitrovým osmiválcem? Má vůbec německá novinka šanci, nebo skončí v prachu daleko za Američanem?
Odpovědí vám bude přiložené video, v němž se tahle dvojice utkala v souboji na letištní ploše. Šlo o klasický závod na jednu čtvrt míly a na startovní čáru se postavil o něco těžší Mustang s pětilitrem V8 o výkonu 415 koní a točivém momentu 530 Nm.
Proti němu stálo o něco menší a logicky lehčí BMW M2. To má pod kapotou řadový třílitrový šestiválec se dvěma turby. U něj je k dispozici výkon "pouze" 370 koní a točivý moment 500 Nm. Jak může tohle dopadnout? Oba mají pohon zadní nápravy a motor vpředu, ovšem Mustang ukáže na váze skoro o dvě stě kilo víc.
O tom, kdo zvítězil, se musíte přesvědčit sami. Můžeme jen prozradit, že ačkoliv je pětilitrový Mustang hodně silným a dynamickým autem, díky manuální převodovce měl s nováčkem BMW M2 hodně práce. To se nakonec projevilo i na výsledném čase, který rozhodně nepatří k nejhorším. Alespoň, že větší Mustang je s benzinovou "véosmičkou" oproti bavoráku levnější o skoro 300 tisíc korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.