AvtoVAZ letos slaví padesáté narozeniny a veze se na vlně barevných edicí svých modelů. Nejprve s ukázala výroční dvojice Vesta a Xray, kterou následovala Priora Black nebo White Edition. Zatím posledním přírůstkem do této party je Kalina Cross Black Line.
Pseudoterénní verze Lady Kalina se na základech kombíku představila před dvěma roky a zatímco krátce po své premiéře tvořila asi 10 procent prodejů celé modelové řady, dnes už má více než polovina prodaných Kalin ochranné plasty kolem karosérie. Stylovku přitom nekoupíte pouze v Rusku, ale nějakou dobu už i v Německu nebo na Slovensku. Jen český importér tak trochu zaspal dobu.
Novinkou je u Kaliny Cross provedení Black Line, navazující na úspěšné barevné edice svých sourozenců. Recept na tvorbu vozu je přitom poměrně snadný. Ruští designéři prostě vzali standardní model v oranžové nebo bílé barvě, nalakovali mu střechu a zrcátka černou barvou a podběhy osadili dvoubarevnými 15palcovými litými koly. Uvnitř čeká látkové čalounění v oranžové nebo šedé barvě a poměrně slušná porce výbavy. Ta zahrnuje přední airbagy, klimatizaci, rádio s Bluetooth a USB, vyhřívaná sedadla a vyhřívaná zrcítka.
V motorovém prostoru je zážehová šestnáctistovka o výkonu 78 kW (106 k) při 5800 ot./min s točivým momentem 148 Nm při 4200 ot./min. Poháněná jsou standardně přední kola, a to přes pětistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovku.
Ruční řazení znamená akceleraci na 100 km/h za 10,1 sekundy, maximální rychlost 177 km/h a spotřebu 6,5 l/100 km, robot pak zrychluje za 13,1 sekundy, dosahuje 178 km/h a spotřebuje 6,5 l/100 km. Základní cena je 538 000 rublů (cca 205 000 korun), robotizované ústrojí je o 23 000 rublů (cca 8800 korun) dražší.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.