AvtoVAZ letos slaví padesáté narozeniny a veze se na vlně barevných edicí svých modelů. Nejprve s ukázala výroční dvojice Vesta a Xray, kterou následovala Priora Black nebo White Edition. Zatím posledním přírůstkem do této party je Kalina Cross Black Line.
Pseudoterénní verze Lady Kalina se na základech kombíku představila před dvěma roky a zatímco krátce po své premiéře tvořila asi 10 procent prodejů celé modelové řady, dnes už má více než polovina prodaných Kalin ochranné plasty kolem karosérie. Stylovku přitom nekoupíte pouze v Rusku, ale nějakou dobu už i v Německu nebo na Slovensku. Jen český importér tak trochu zaspal dobu.
Novinkou je u Kaliny Cross provedení Black Line, navazující na úspěšné barevné edice svých sourozenců. Recept na tvorbu vozu je přitom poměrně snadný. Ruští designéři prostě vzali standardní model v oranžové nebo bílé barvě, nalakovali mu střechu a zrcátka černou barvou a podběhy osadili dvoubarevnými 15palcovými litými koly. Uvnitř čeká látkové čalounění v oranžové nebo šedé barvě a poměrně slušná porce výbavy. Ta zahrnuje přední airbagy, klimatizaci, rádio s Bluetooth a USB, vyhřívaná sedadla a vyhřívaná zrcítka.
V motorovém prostoru je zážehová šestnáctistovka o výkonu 78 kW (106 k) při 5800 ot./min s točivým momentem 148 Nm při 4200 ot./min. Poháněná jsou standardně přední kola, a to přes pětistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovku.
Ruční řazení znamená akceleraci na 100 km/h za 10,1 sekundy, maximální rychlost 177 km/h a spotřebu 6,5 l/100 km, robot pak zrychluje za 13,1 sekundy, dosahuje 178 km/h a spotřebuje 6,5 l/100 km. Základní cena je 538 000 rublů (cca 205 000 korun), robotizované ústrojí je o 23 000 rublů (cca 8800 korun) dražší.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?