Španělský Seat letos představil své první kompaktní SUV. Značka na něm chce postavit budoucnost, a tak pokud se mu povede v prodejích, hodlá vyrobit i něco většího.
Kromě nové Ibizy a omlazeného Leona tak přijde i velké SUV, které bude defacto španělským bratrem české Škody Kodiaq. Inspirací by mohl být koncept 20V20. Jenže podle britského zastoupení značky by pak větší SUV mohlo Seat posunout do sfér, které jsou pro zákazníky Seatu příliš vysoko.
„Dnes s našimi modely zasahujeme zhruba 52 procent tržních segmentů, ale do konce roku 2017 to bude 80 %. To je již skvělá pozice, od které se můžeme odrazit,“ říká zástupce Seatu ve Velké Británii Richard Harrison. Dále řekl, že Seat má k dispozici platformu vhodnou pro řadu nových produktů. „Můžeme dosáhnout zajímavější a jistější budoucnosti mnohými cestami. Můžeme zamířit do zavedených segmentů či stvořit zcela nové.“
První velké SUV by tak mohlo být reálným projektem. Záleží už jen na tom, jak moc dobře se bude prodávat Ateca a do jaké míry bude do Seatu investovat mateřský koncern Volkswagen. Jedinou věcí, co od Seatu nemůžeme čekat, jsou kabriolety.
Podle Harrisona by sice byl kabriolet od Seatu velkým lákadlem, ovšem poptávka po otevřených vozech je stále menší. Značka si proto nemůže dovolit střílet naslepo s otevřenými verzemi svých vozů, stálo by jí to zbytečné peníze navíc, které by mohla použít jinde.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?