Španělský Seat letos představil své první kompaktní SUV. Značka na něm chce postavit budoucnost, a tak pokud se mu povede v prodejích, hodlá vyrobit i něco většího.
Kromě nové Ibizy a omlazeného Leona tak přijde i velké SUV, které bude defacto španělským bratrem české Škody Kodiaq. Inspirací by mohl být koncept 20V20. Jenže podle britského zastoupení značky by pak větší SUV mohlo Seat posunout do sfér, které jsou pro zákazníky Seatu příliš vysoko.
„Dnes s našimi modely zasahujeme zhruba 52 procent tržních segmentů, ale do konce roku 2017 to bude 80 %. To je již skvělá pozice, od které se můžeme odrazit,“ říká zástupce Seatu ve Velké Británii Richard Harrison. Dále řekl, že Seat má k dispozici platformu vhodnou pro řadu nových produktů. „Můžeme dosáhnout zajímavější a jistější budoucnosti mnohými cestami. Můžeme zamířit do zavedených segmentů či stvořit zcela nové.“
První velké SUV by tak mohlo být reálným projektem. Záleží už jen na tom, jak moc dobře se bude prodávat Ateca a do jaké míry bude do Seatu investovat mateřský koncern Volkswagen. Jedinou věcí, co od Seatu nemůžeme čekat, jsou kabriolety.
Podle Harrisona by sice byl kabriolet od Seatu velkým lákadlem, ovšem poptávka po otevřených vozech je stále menší. Značka si proto nemůže dovolit střílet naslepo s otevřenými verzemi svých vozů, stálo by jí to zbytečné peníze navíc, které by mohla použít jinde.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.