Španělský Seat letos představil své první kompaktní SUV. Značka na něm chce postavit budoucnost, a tak pokud se mu povede v prodejích, hodlá vyrobit i něco většího.
Kromě nové Ibizy a omlazeného Leona tak přijde i velké SUV, které bude defacto španělským bratrem české Škody Kodiaq. Inspirací by mohl být koncept 20V20. Jenže podle britského zastoupení značky by pak větší SUV mohlo Seat posunout do sfér, které jsou pro zákazníky Seatu příliš vysoko.
„Dnes s našimi modely zasahujeme zhruba 52 procent tržních segmentů, ale do konce roku 2017 to bude 80 %. To je již skvělá pozice, od které se můžeme odrazit,“ říká zástupce Seatu ve Velké Británii Richard Harrison. Dále řekl, že Seat má k dispozici platformu vhodnou pro řadu nových produktů. „Můžeme dosáhnout zajímavější a jistější budoucnosti mnohými cestami. Můžeme zamířit do zavedených segmentů či stvořit zcela nové.“
První velké SUV by tak mohlo být reálným projektem. Záleží už jen na tom, jak moc dobře se bude prodávat Ateca a do jaké míry bude do Seatu investovat mateřský koncern Volkswagen. Jedinou věcí, co od Seatu nemůžeme čekat, jsou kabriolety.
Podle Harrisona by sice byl kabriolet od Seatu velkým lákadlem, ovšem poptávka po otevřených vozech je stále menší. Značka si proto nemůže dovolit střílet naslepo s otevřenými verzemi svých vozů, stálo by jí to zbytečné peníze navíc, které by mohla použít jinde.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?