Španělský Seat letos představil své první kompaktní SUV. Značka na něm chce postavit budoucnost, a tak pokud se mu povede v prodejích, hodlá vyrobit i něco většího.
Kromě nové Ibizy a omlazeného Leona tak přijde i velké SUV, které bude defacto španělským bratrem české Škody Kodiaq. Inspirací by mohl být koncept 20V20. Jenže podle britského zastoupení značky by pak větší SUV mohlo Seat posunout do sfér, které jsou pro zákazníky Seatu příliš vysoko.
„Dnes s našimi modely zasahujeme zhruba 52 procent tržních segmentů, ale do konce roku 2017 to bude 80 %. To je již skvělá pozice, od které se můžeme odrazit,“ říká zástupce Seatu ve Velké Británii Richard Harrison. Dále řekl, že Seat má k dispozici platformu vhodnou pro řadu nových produktů. „Můžeme dosáhnout zajímavější a jistější budoucnosti mnohými cestami. Můžeme zamířit do zavedených segmentů či stvořit zcela nové.“
První velké SUV by tak mohlo být reálným projektem. Záleží už jen na tom, jak moc dobře se bude prodávat Ateca a do jaké míry bude do Seatu investovat mateřský koncern Volkswagen. Jedinou věcí, co od Seatu nemůžeme čekat, jsou kabriolety.
Podle Harrisona by sice byl kabriolet od Seatu velkým lákadlem, ovšem poptávka po otevřených vozech je stále menší. Značka si proto nemůže dovolit střílet naslepo s otevřenými verzemi svých vozů, stálo by jí to zbytečné peníze navíc, které by mohla použít jinde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.