Initial D je japonská manga, která si i u nás našla velké množství fanoušků. Jednu z hlavních rolí v ní má upravená Toyota Sprinter Trueno AE86 v typickém černobílém zbarvení. To nyní dostalo, díky britskému zastoupení značky, také kupé GT86.
Initial D je kultovní japonská manga, která byla adaptována také jako anime, točící se kolem ilegálních pouličních závodů. Hlavní hrdina Takumi Fujiwara v ní řídí neméně kultovní Toyotu Sprinter Trueno AE86, s níž driftuje po horských silničkách během rozvozu tofu. K tomu také odkazuje nápis na dveřích AE86 i GT86, ale nepředbíhejme. Nástupcem Truena se před čtyřmi lety stalo kupé GT86, které nyní britské oddělení speciálních projektů proměnilo ve vůz z kresleného příběhu. Ze všeho nejvíc to znamená, že GT86 dostala černobílé lakování a komponenty, kterými se pyšní i původní AE86.
Mezi tyto díly se řadí 17palcová litá kola RS Watanabe, podvozek divize TRD, výfuk Fujitsobo, žluté pozadí mlhovek a karbonová kapota. Pod ní je stříbrný kryt motoru. Již zmiňovaný nápis na dveřích znamená „Fujiwara Tofu Shop,“ v závorce jej potom doplňuje slovo „soukromé,“ značící klasifikaci auta podle japonského daňového systému. Na AE86 odkazují i další prvky, karbonové kliky a kryty zrcátek mají například imitovat originální plastové díly, za koly se objevují zástěrky a zadní světla mají tmavší pozadí.
Celkové vzezření GT86 Initial D je fantastické, neméně povedené jsou ale i uvolněné propagační snímky. Za jejich návrhem stojí britská kreslířka mangy Sonia Leong, která do kreslených scenérií s AE86 přidala reálnou GT86. Není náhodou, že si Japonci vybrali právě tuto umělkyni, už dříve totiž vytvořila mangu, v níž hrála hlavní roli Toyota Aygo. A co bude s GT86? Nejspíše zůstane jen u jednoho konceptu, který bude prezentován při různých oficiálních příležitostech. Jsme si ale jistí, že by si i v nějaké malosériové produkci svou klientelu našla.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?