Initial D je japonská manga, která si i u nás našla velké množství fanoušků. Jednu z hlavních rolí v ní má upravená Toyota Sprinter Trueno AE86 v typickém černobílém zbarvení. To nyní dostalo, díky britskému zastoupení značky, také kupé GT86.
Initial D je kultovní japonská manga, která byla adaptována také jako anime, točící se kolem ilegálních pouličních závodů. Hlavní hrdina Takumi Fujiwara v ní řídí neméně kultovní Toyotu Sprinter Trueno AE86, s níž driftuje po horských silničkách během rozvozu tofu. K tomu také odkazuje nápis na dveřích AE86 i GT86, ale nepředbíhejme. Nástupcem Truena se před čtyřmi lety stalo kupé GT86, které nyní britské oddělení speciálních projektů proměnilo ve vůz z kresleného příběhu. Ze všeho nejvíc to znamená, že GT86 dostala černobílé lakování a komponenty, kterými se pyšní i původní AE86.
Mezi tyto díly se řadí 17palcová litá kola RS Watanabe, podvozek divize TRD, výfuk Fujitsobo, žluté pozadí mlhovek a karbonová kapota. Pod ní je stříbrný kryt motoru. Již zmiňovaný nápis na dveřích znamená „Fujiwara Tofu Shop,“ v závorce jej potom doplňuje slovo „soukromé,“ značící klasifikaci auta podle japonského daňového systému. Na AE86 odkazují i další prvky, karbonové kliky a kryty zrcátek mají například imitovat originální plastové díly, za koly se objevují zástěrky a zadní světla mají tmavší pozadí.
Celkové vzezření GT86 Initial D je fantastické, neméně povedené jsou ale i uvolněné propagační snímky. Za jejich návrhem stojí britská kreslířka mangy Sonia Leong, která do kreslených scenérií s AE86 přidala reálnou GT86. Není náhodou, že si Japonci vybrali právě tuto umělkyni, už dříve totiž vytvořila mangu, v níž hrála hlavní roli Toyota Aygo. A co bude s GT86? Nejspíše zůstane jen u jednoho konceptu, který bude prezentován při různých oficiálních příležitostech. Jsme si ale jistí, že by si i v nějaké malosériové produkci svou klientelu našla.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.