Initial D je japonská manga, která si i u nás našla velké množství fanoušků. Jednu z hlavních rolí v ní má upravená Toyota Sprinter Trueno AE86 v typickém černobílém zbarvení. To nyní dostalo, díky britskému zastoupení značky, také kupé GT86.
Initial D je kultovní japonská manga, která byla adaptována také jako anime, točící se kolem ilegálních pouličních závodů. Hlavní hrdina Takumi Fujiwara v ní řídí neméně kultovní Toyotu Sprinter Trueno AE86, s níž driftuje po horských silničkách během rozvozu tofu. K tomu také odkazuje nápis na dveřích AE86 i GT86, ale nepředbíhejme. Nástupcem Truena se před čtyřmi lety stalo kupé GT86, které nyní britské oddělení speciálních projektů proměnilo ve vůz z kresleného příběhu. Ze všeho nejvíc to znamená, že GT86 dostala černobílé lakování a komponenty, kterými se pyšní i původní AE86.
Mezi tyto díly se řadí 17palcová litá kola RS Watanabe, podvozek divize TRD, výfuk Fujitsobo, žluté pozadí mlhovek a karbonová kapota. Pod ní je stříbrný kryt motoru. Již zmiňovaný nápis na dveřích znamená „Fujiwara Tofu Shop,“ v závorce jej potom doplňuje slovo „soukromé,“ značící klasifikaci auta podle japonského daňového systému. Na AE86 odkazují i další prvky, karbonové kliky a kryty zrcátek mají například imitovat originální plastové díly, za koly se objevují zástěrky a zadní světla mají tmavší pozadí.
Celkové vzezření GT86 Initial D je fantastické, neméně povedené jsou ale i uvolněné propagační snímky. Za jejich návrhem stojí britská kreslířka mangy Sonia Leong, která do kreslených scenérií s AE86 přidala reálnou GT86. Není náhodou, že si Japonci vybrali právě tuto umělkyni, už dříve totiž vytvořila mangu, v níž hrála hlavní roli Toyota Aygo. A co bude s GT86? Nejspíše zůstane jen u jednoho konceptu, který bude prezentován při různých oficiálních příležitostech. Jsme si ale jistí, že by si i v nějaké malosériové produkci svou klientelu našla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.