Příběh jednoho z nejznámějších malosériově vyráběných supersportů, s názvem Zonda, se začíná zdát již poměrně úsměvný. I přes četná prohlášení o ukončení její výroby se rodí další a další kusy. Ten nejnovější nese název Zonda MD.
Pagani začíná při prohlášeních o Zondách, připomínat vypravěče Nekonečného příběhu. O ukončení její sériové výroby, nás italská společnost informovala již v roce 2011. Přesto její výroba dosud nebyla ukončena a dodnes jsou představovány nové a nové limitované edice. Ty vznikají na objednávku miliardářů z celého světa a po vyprodání Huayry se jedná o jediný příjem Pagani.
Nejnovější Zonda nese za svým jménem přídomek MD. Tato dvojice písmen symbolizuje iniciály boháče, který si vůz objednal. Zonda MD je postavena na základě výkonnější verze Zondy – 760. Její karbonovo-hliníková karoserie je pokryta speciální modrou barvou, měnící odstín, v závislosti na úhlu dopadajícího světla.
Vůz je poháněný atmosférickým vidlicovým dvanáctiválcem o objemu 7,3 litru s výkonem 760 koňských sil, který je na zadní kola přenášen skrze manuální převodovku.
Zonda tedy stále žije, a to i přes svůj pokročilý věk. Přeci jen 17 let od představení prvního modelu, je na supersport již pořádný věk.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?