Příběh jednoho z nejznámějších malosériově vyráběných supersportů, s názvem Zonda, se začíná zdát již poměrně úsměvný. I přes četná prohlášení o ukončení její výroby se rodí další a další kusy. Ten nejnovější nese název Zonda MD.
Pagani začíná při prohlášeních o Zondách, připomínat vypravěče Nekonečného příběhu. O ukončení její sériové výroby, nás italská společnost informovala již v roce 2011. Přesto její výroba dosud nebyla ukončena a dodnes jsou představovány nové a nové limitované edice. Ty vznikají na objednávku miliardářů z celého světa a po vyprodání Huayry se jedná o jediný příjem Pagani.
Nejnovější Zonda nese za svým jménem přídomek MD. Tato dvojice písmen symbolizuje iniciály boháče, který si vůz objednal. Zonda MD je postavena na základě výkonnější verze Zondy – 760. Její karbonovo-hliníková karoserie je pokryta speciální modrou barvou, měnící odstín, v závislosti na úhlu dopadajícího světla.
Vůz je poháněný atmosférickým vidlicovým dvanáctiválcem o objemu 7,3 litru s výkonem 760 koňských sil, který je na zadní kola přenášen skrze manuální převodovku.
Zonda tedy stále žije, a to i přes svůj pokročilý věk. Přeci jen 17 let od představení prvního modelu, je na supersport již pořádný věk.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.