Příběh jednoho z nejznámějších malosériově vyráběných supersportů, s názvem Zonda, se začíná zdát již poměrně úsměvný. I přes četná prohlášení o ukončení její výroby se rodí další a další kusy. Ten nejnovější nese název Zonda MD.
Pagani začíná při prohlášeních o Zondách, připomínat vypravěče Nekonečného příběhu. O ukončení její sériové výroby, nás italská společnost informovala již v roce 2011. Přesto její výroba dosud nebyla ukončena a dodnes jsou představovány nové a nové limitované edice. Ty vznikají na objednávku miliardářů z celého světa a po vyprodání Huayry se jedná o jediný příjem Pagani.
Nejnovější Zonda nese za svým jménem přídomek MD. Tato dvojice písmen symbolizuje iniciály boháče, který si vůz objednal. Zonda MD je postavena na základě výkonnější verze Zondy – 760. Její karbonovo-hliníková karoserie je pokryta speciální modrou barvou, měnící odstín, v závislosti na úhlu dopadajícího světla.
Vůz je poháněný atmosférickým vidlicovým dvanáctiválcem o objemu 7,3 litru s výkonem 760 koňských sil, který je na zadní kola přenášen skrze manuální převodovku.
Zonda tedy stále žije, a to i přes svůj pokročilý věk. Přeci jen 17 let od představení prvního modelu, je na supersport již pořádný věk.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?