Zatímco mezi malými crossovery a SUV není o extravaganci nouze, jejich kompaktní sourozenci jsou tak nějak pořád spíše konzervativní. Změnou je v tomto směru Toyota C-HR, poprvé představená na jaře v Ženevě. Tehdy však měla zatmavená okna, nyní se můžeme podívat také do interiéru.
4360 milimetrů dlouhá, 1795 milimetrů široká a 1555 milimetrů vysoká Toyota s rozvorem o délce 2640 milimetrů je i několik měsíců po představení téměř zjevením. Ostře řezaná karosérie vypadá na první pohled jako třídveřová (kliky jsou skryté v C-sloupku), navíc je v reálu mnohem kompaktnější, než napovídají rozměry. Podíl na tom nejspíše mají právě ty ostré rysy, záhyby a zlomy, charakteristické především pro zadní část. Té dominují trojrozměrná LED světla a zkosené okno, určené spíše pro efekt než reálné použití. Také vpředu jsou diodová světla, vizuálně propojená s úzkou maskou chladiče. Oba konce vozu pak mají výrazné nárazníky. Stylovost dodávají 18palcová litá kol a dvoubarevné lakování, oboje dostupné v nejvyšší výbavě.
Hlavní novinkou je ale pro toto představení interiér vozu. Do něj je možné nahlédnout vůbec poprvé a svými tvary si příliš nezadá s karosérií. Pozornost upoutá například modrá lišta po horním obvodu palubní desky, kopírující dokonce vystouplou osmipalcovou obrazovku multimediálního systému a navigace. Samotná středová konzole je mírně natočená směrem k řidiči, ale hlavně obsahuje jen panel klimatizace, ostatní funkce obstarává dotykový displej. Většina dekoračních ploch dostala černý klavírní lak, kontrastující s jinak matnými plasty.
Speciální péči věnovala Toyota sedadlům, takže zatímco jejich horní část je spíše sportovní, ta spodní pro změnu preferuje komfort. Napříč kabinou se střídají tři různé materiály. Umělou kůží jsou čalouněny plochy mimo dosah posádky, které jsou naopak potaženy kůží Nappa. Jednotlivé ovladače, jejichž tvar může připomínat některé vnější detaily, mají specifický povrch. Téměř koncertní zážitek přinese příplatkové audio JBL s devíti reproduktory a osmikanálovým zesilovačem. Zájemce o C-HR bude mít na výběr tři barevné kombinace kabiny, tmavě šedou, černo-modrou a hnědo-modrou.
Konvenčnější ze dvou nabízených jednotek bude přeplňovaná dvanáctistovka o výkonu 116 koní s točivým momentem 185 Nm, která má průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km. Kombinován bude motor se šestistupňovou manuální převodovkou či automatem s plynule měnitelným převodem, ten vedle přední nápravy přenáší výkon i na všechna kola. Hybridní provedení má kombinovaný výkon 122 koní a průměrnou spotřebu 3,7 l/100 km. Na vybraných trzích, mezi nimiž ty evropské nebudou, se pod kapotou objeví i zážehový dvoulitr o výkonu 150 koní s bezestupňovým automatem CVT.
Základní bezpečnostním prvkem je balíček Toyota Safety Sense, který je i v nejnižší výbavě nového modelu. Soustava zahrnuje přednárazový systém, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, automatická dálková světla, detekci chodců a adaptivní tempomat. Výroba Toyoty C-HR bude probíhat v tureckém městě Sakarya a půjde o vůbec první hybridní model značky, produkovaný v této zemi. Předprodej jednotliví prodejci spustí v září, první vozy dostanou zákazníci před koncem roku.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.