Zatímco mezi malými crossovery a SUV není o extravaganci nouze, jejich kompaktní sourozenci jsou tak nějak pořád spíše konzervativní. Změnou je v tomto směru Toyota C-HR, poprvé představená na jaře v Ženevě. Tehdy však měla zatmavená okna, nyní se můžeme podívat také do interiéru.
4360 milimetrů dlouhá, 1795 milimetrů široká a 1555 milimetrů vysoká Toyota s rozvorem o délce 2640 milimetrů je i několik měsíců po představení téměř zjevením. Ostře řezaná karosérie vypadá na první pohled jako třídveřová (kliky jsou skryté v C-sloupku), navíc je v reálu mnohem kompaktnější, než napovídají rozměry. Podíl na tom nejspíše mají právě ty ostré rysy, záhyby a zlomy, charakteristické především pro zadní část. Té dominují trojrozměrná LED světla a zkosené okno, určené spíše pro efekt než reálné použití. Také vpředu jsou diodová světla, vizuálně propojená s úzkou maskou chladiče. Oba konce vozu pak mají výrazné nárazníky. Stylovost dodávají 18palcová litá kol a dvoubarevné lakování, oboje dostupné v nejvyšší výbavě.
Hlavní novinkou je ale pro toto představení interiér vozu. Do něj je možné nahlédnout vůbec poprvé a svými tvary si příliš nezadá s karosérií. Pozornost upoutá například modrá lišta po horním obvodu palubní desky, kopírující dokonce vystouplou osmipalcovou obrazovku multimediálního systému a navigace. Samotná středová konzole je mírně natočená směrem k řidiči, ale hlavně obsahuje jen panel klimatizace, ostatní funkce obstarává dotykový displej. Většina dekoračních ploch dostala černý klavírní lak, kontrastující s jinak matnými plasty.
Speciální péči věnovala Toyota sedadlům, takže zatímco jejich horní část je spíše sportovní, ta spodní pro změnu preferuje komfort. Napříč kabinou se střídají tři různé materiály. Umělou kůží jsou čalouněny plochy mimo dosah posádky, které jsou naopak potaženy kůží Nappa. Jednotlivé ovladače, jejichž tvar může připomínat některé vnější detaily, mají specifický povrch. Téměř koncertní zážitek přinese příplatkové audio JBL s devíti reproduktory a osmikanálovým zesilovačem. Zájemce o C-HR bude mít na výběr tři barevné kombinace kabiny, tmavě šedou, černo-modrou a hnědo-modrou.
Konvenčnější ze dvou nabízených jednotek bude přeplňovaná dvanáctistovka o výkonu 116 koní s točivým momentem 185 Nm, která má průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km. Kombinován bude motor se šestistupňovou manuální převodovkou či automatem s plynule měnitelným převodem, ten vedle přední nápravy přenáší výkon i na všechna kola. Hybridní provedení má kombinovaný výkon 122 koní a průměrnou spotřebu 3,7 l/100 km. Na vybraných trzích, mezi nimiž ty evropské nebudou, se pod kapotou objeví i zážehový dvoulitr o výkonu 150 koní s bezestupňovým automatem CVT.
Základní bezpečnostním prvkem je balíček Toyota Safety Sense, který je i v nejnižší výbavě nového modelu. Soustava zahrnuje přednárazový systém, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, automatická dálková světla, detekci chodců a adaptivní tempomat. Výroba Toyoty C-HR bude probíhat v tureckém městě Sakarya a půjde o vůbec první hybridní model značky, produkovaný v této zemi. Předprodej jednotliví prodejci spustí v září, první vozy dostanou zákazníci před koncem roku.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.