Rozporuplná Toyota C-HR odhaluje interiér, je divoký jako karosérie

ar6, 29. června 2016, 03:15 Google+

Zatímco mezi malými crossovery a SUV není o extravaganci nouze, jejich kompaktní sourozenci jsou tak nějak pořád spíše konzervativní. Změnou je v tomto směru Toyota C-HR, poprvé představená na jaře v Ženevě. Tehdy však měla zatmavená okna, nyní se můžeme podívat také do interiéru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota C-HR se po ženevské premiéře představuje detailněji, a to včetně interiéru.

Toyota C-HR se po ženevské premiéře představuje detailněji, a to včetně interiéru. | foto: Toyota

Sdílejte článek

4360 milimetrů dlouhá, 1795 milimetrů široká a 1555 milimetrů vysoká Toyota s rozvorem o délce 2640 milimetrů je i několik měsíců po představení téměř zjevením. Ostře řezaná karosérie vypadá na první pohled jako třídveřová (kliky jsou skryté v C-sloupku), navíc je v reálu mnohem kompaktnější, než napovídají rozměry. Podíl na tom nejspíše mají právě ty ostré rysy, záhyby a zlomy, charakteristické především pro zadní část. Té dominují trojrozměrná LED světla a zkosené okno, určené spíše pro efekt než reálné použití. Také vpředu jsou diodová světla, vizuálně propojená s úzkou maskou chladiče. Oba konce vozu pak mají výrazné nárazníky. Stylovost dodávají 18palcová litá kol a dvoubarevné lakování, oboje dostupné v nejvyšší výbavě.

Hlavní novinkou je ale pro toto představení interiér vozu. Do něj je možné nahlédnout vůbec poprvé a svými tvary si příliš nezadá s karosérií. Pozornost upoutá například modrá lišta po horním obvodu palubní desky, kopírující dokonce vystouplou osmipalcovou obrazovku multimediálního systému a navigace. Samotná středová konzole je mírně natočená směrem k řidiči, ale hlavně obsahuje jen panel klimatizace, ostatní funkce obstarává dotykový displej. Většina dekoračních ploch dostala černý klavírní lak, kontrastující s jinak matnými plasty.

Speciální péči věnovala Toyota sedadlům, takže zatímco jejich horní část je spíše sportovní, ta spodní pro změnu preferuje komfort. Napříč kabinou se střídají tři různé materiály. Umělou kůží jsou čalouněny plochy mimo dosah posádky, které jsou naopak potaženy kůží Nappa. Jednotlivé ovladače, jejichž tvar může připomínat některé vnější detaily, mají specifický povrch. Téměř koncertní zážitek přinese příplatkové audio JBL s devíti reproduktory a osmikanálovým zesilovačem. Zájemce o C-HR bude mít na výběr tři barevné kombinace kabiny, tmavě šedou, černo-modrou a hnědo-modrou.

Konvenčnější ze dvou nabízených jednotek bude přeplňovaná dvanáctistovka o výkonu 116 koní s točivým momentem 185 Nm, která má průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km. Kombinován bude motor se šestistupňovou manuální převodovkou či automatem s plynule měnitelným převodem, ten vedle přední nápravy přenáší výkon i na všechna kola. Hybridní provedení má kombinovaný výkon 122 koní a průměrnou spotřebu 3,7 l/100 km. Na vybraných trzích, mezi nimiž ty evropské nebudou, se pod kapotou objeví i zážehový dvoulitr o výkonu 150 koní s bezestupňovým automatem CVT.

Základní bezpečnostním prvkem je balíček Toyota Safety Sense, který je i v nejnižší výbavě nového modelu. Soustava zahrnuje přednárazový systém, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, automatická dálková světla, detekci chodců a adaptivní tempomat. Výroba Toyoty C-HR bude probíhat v tureckém městě Sakarya a půjde o vůbec první hybridní model značky, produkovaný v této zemi. Předprodej jednotliví prodejci spustí v září, první vozy dostanou zákazníci před koncem roku.

Vytisknout

Diskuze: Rozporuplná Toyota C-HR odhaluje interiér, je divoký jako karosérie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Druhá generace Porsche Panamera vyrostla a už není vzhledově tak kontroverzní.

Kontroverzní vzhled je pryč, nová Panamera napodobuje 911

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud