Zatímco mezi malými crossovery a SUV není o extravaganci nouze, jejich kompaktní sourozenci jsou tak nějak pořád spíše konzervativní. Změnou je v tomto směru Toyota C-HR, poprvé představená na jaře v Ženevě. Tehdy však měla zatmavená okna, nyní se můžeme podívat také do interiéru.
4360 milimetrů dlouhá, 1795 milimetrů široká a 1555 milimetrů vysoká Toyota s rozvorem o délce 2640 milimetrů je i několik měsíců po představení téměř zjevením. Ostře řezaná karosérie vypadá na první pohled jako třídveřová (kliky jsou skryté v C-sloupku), navíc je v reálu mnohem kompaktnější, než napovídají rozměry. Podíl na tom nejspíše mají právě ty ostré rysy, záhyby a zlomy, charakteristické především pro zadní část. Té dominují trojrozměrná LED světla a zkosené okno, určené spíše pro efekt než reálné použití. Také vpředu jsou diodová světla, vizuálně propojená s úzkou maskou chladiče. Oba konce vozu pak mají výrazné nárazníky. Stylovost dodávají 18palcová litá kol a dvoubarevné lakování, oboje dostupné v nejvyšší výbavě.
Hlavní novinkou je ale pro toto představení interiér vozu. Do něj je možné nahlédnout vůbec poprvé a svými tvary si příliš nezadá s karosérií. Pozornost upoutá například modrá lišta po horním obvodu palubní desky, kopírující dokonce vystouplou osmipalcovou obrazovku multimediálního systému a navigace. Samotná středová konzole je mírně natočená směrem k řidiči, ale hlavně obsahuje jen panel klimatizace, ostatní funkce obstarává dotykový displej. Většina dekoračních ploch dostala černý klavírní lak, kontrastující s jinak matnými plasty.
Speciální péči věnovala Toyota sedadlům, takže zatímco jejich horní část je spíše sportovní, ta spodní pro změnu preferuje komfort. Napříč kabinou se střídají tři různé materiály. Umělou kůží jsou čalouněny plochy mimo dosah posádky, které jsou naopak potaženy kůží Nappa. Jednotlivé ovladače, jejichž tvar může připomínat některé vnější detaily, mají specifický povrch. Téměř koncertní zážitek přinese příplatkové audio JBL s devíti reproduktory a osmikanálovým zesilovačem. Zájemce o C-HR bude mít na výběr tři barevné kombinace kabiny, tmavě šedou, černo-modrou a hnědo-modrou.
Konvenčnější ze dvou nabízených jednotek bude přeplňovaná dvanáctistovka o výkonu 116 koní s točivým momentem 185 Nm, která má průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km. Kombinován bude motor se šestistupňovou manuální převodovkou či automatem s plynule měnitelným převodem, ten vedle přední nápravy přenáší výkon i na všechna kola. Hybridní provedení má kombinovaný výkon 122 koní a průměrnou spotřebu 3,7 l/100 km. Na vybraných trzích, mezi nimiž ty evropské nebudou, se pod kapotou objeví i zážehový dvoulitr o výkonu 150 koní s bezestupňovým automatem CVT.
Základní bezpečnostním prvkem je balíček Toyota Safety Sense, který je i v nejnižší výbavě nového modelu. Soustava zahrnuje přednárazový systém, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, automatická dálková světla, detekci chodců a adaptivní tempomat. Výroba Toyoty C-HR bude probíhat v tureckém městě Sakarya a půjde o vůbec první hybridní model značky, produkovaný v této zemi. Předprodej jednotliví prodejci spustí v září, první vozy dostanou zákazníci před koncem roku.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?