Zatímco mezi malými crossovery a SUV není o extravaganci nouze, jejich kompaktní sourozenci jsou tak nějak pořád spíše konzervativní. Změnou je v tomto směru Toyota C-HR, poprvé představená na jaře v Ženevě. Tehdy však měla zatmavená okna, nyní se můžeme podívat také do interiéru.
4360 milimetrů dlouhá, 1795 milimetrů široká a 1555 milimetrů vysoká Toyota s rozvorem o délce 2640 milimetrů je i několik měsíců po představení téměř zjevením. Ostře řezaná karosérie vypadá na první pohled jako třídveřová (kliky jsou skryté v C-sloupku), navíc je v reálu mnohem kompaktnější, než napovídají rozměry. Podíl na tom nejspíše mají právě ty ostré rysy, záhyby a zlomy, charakteristické především pro zadní část. Té dominují trojrozměrná LED světla a zkosené okno, určené spíše pro efekt než reálné použití. Také vpředu jsou diodová světla, vizuálně propojená s úzkou maskou chladiče. Oba konce vozu pak mají výrazné nárazníky. Stylovost dodávají 18palcová litá kol a dvoubarevné lakování, oboje dostupné v nejvyšší výbavě.
Hlavní novinkou je ale pro toto představení interiér vozu. Do něj je možné nahlédnout vůbec poprvé a svými tvary si příliš nezadá s karosérií. Pozornost upoutá například modrá lišta po horním obvodu palubní desky, kopírující dokonce vystouplou osmipalcovou obrazovku multimediálního systému a navigace. Samotná středová konzole je mírně natočená směrem k řidiči, ale hlavně obsahuje jen panel klimatizace, ostatní funkce obstarává dotykový displej. Většina dekoračních ploch dostala černý klavírní lak, kontrastující s jinak matnými plasty.
Speciální péči věnovala Toyota sedadlům, takže zatímco jejich horní část je spíše sportovní, ta spodní pro změnu preferuje komfort. Napříč kabinou se střídají tři různé materiály. Umělou kůží jsou čalouněny plochy mimo dosah posádky, které jsou naopak potaženy kůží Nappa. Jednotlivé ovladače, jejichž tvar může připomínat některé vnější detaily, mají specifický povrch. Téměř koncertní zážitek přinese příplatkové audio JBL s devíti reproduktory a osmikanálovým zesilovačem. Zájemce o C-HR bude mít na výběr tři barevné kombinace kabiny, tmavě šedou, černo-modrou a hnědo-modrou.
Konvenčnější ze dvou nabízených jednotek bude přeplňovaná dvanáctistovka o výkonu 116 koní s točivým momentem 185 Nm, která má průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km. Kombinován bude motor se šestistupňovou manuální převodovkou či automatem s plynule měnitelným převodem, ten vedle přední nápravy přenáší výkon i na všechna kola. Hybridní provedení má kombinovaný výkon 122 koní a průměrnou spotřebu 3,7 l/100 km. Na vybraných trzích, mezi nimiž ty evropské nebudou, se pod kapotou objeví i zážehový dvoulitr o výkonu 150 koní s bezestupňovým automatem CVT.
Základní bezpečnostním prvkem je balíček Toyota Safety Sense, který je i v nejnižší výbavě nového modelu. Soustava zahrnuje přednárazový systém, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, automatická dálková světla, detekci chodců a adaptivní tempomat. Výroba Toyoty C-HR bude probíhat v tureckém městě Sakarya a půjde o vůbec první hybridní model značky, produkovaný v této zemi. Předprodej jednotliví prodejci spustí v září, první vozy dostanou zákazníci před koncem roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.