Letošní ženevský autosalon přinesl smršť novinek Fordu v luxusní výbavě Vignale. S-Max už stihl přejít do sériové výroby, Edge tato procedura čeká ve druhé polovině roku, a tak jediným modelem, u nějž nebyla produkční verze jistá, bylo SUV Kuga. I to ale přijede v luxusní variantě.
Bývalá italská karosárna Vignale zanikla již před mnoha lety, práva na užívání jejího jména se tak postupně dostaly až k Fordu. Ten na označení vybudoval luxusní výbavovou linii, odlišující se vedle výbavy jednotlivých modelů dále například speciálními službami, oddělenými showroomy, Vignale Centrem ve Valencii, kde je každý model ručně dokončován, nebo unikátní kolekcí zavazadel. A i když prodeje údajně trochu váznou, za což bude částečně moct vysoká cena a nulová image luxusního zboží, rozhodl se modrý ovál rozšířit nabídku linie Vignale i na další modelové řady. Po Mondeu, S-Maxu a Edge je tak Kuga v pořadí již čtvrtým luxusním Fordem.
Volba to na druhou stranu nebyla bezúčelná, protože čtyři z pěti prodaných kusů Fordů Kuga v roce 2015 byly v nejvyšší specifikaci Titanium. Z toho zástupci značky usoudili, že je na trhu místo pro ještě dražší verzi SUV, které nedávno prodělalo facelift. Vignale poznáte bezpečně podle specifické masky chladiče, tmavé lesklé barvy na klikách dveří, víku kufru a náraznících či specifického laku Milano Grigio. Kabina je čalouněná kůží Windsdor se šestiúhelníkovým prošíváním ve světlém odstínu Cashmere. Potažená je rovněž přístrojová deska.
Pod kapotou se objeví čtyři nejsilnější motorizace. Benzín spaluje patnáctistovka EcoBoost s výkonem 150 nebo 182 koní, naftu dvoulitr TDCi s výkonem 150 nebo 180 koní. Slabší benzín má šestistupňový manuál a pohon předních kol, silnější šestistupňový automat a pohon všech kol. Turbodiesely lze spárovat se šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol (slabší může být i předokolkou) nebo šestistupňovým dvouspojkovým automatem PowerShift a pohonem všech kol. Prodej luxusní Kugy začne spolu s Edgem ve druhé polovině roku, ceny jistě nebudou nízké.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.