Letošní ženevský autosalon přinesl smršť novinek Fordu v luxusní výbavě Vignale. S-Max už stihl přejít do sériové výroby, Edge tato procedura čeká ve druhé polovině roku, a tak jediným modelem, u nějž nebyla produkční verze jistá, bylo SUV Kuga. I to ale přijede v luxusní variantě.
Bývalá italská karosárna Vignale zanikla již před mnoha lety, práva na užívání jejího jména se tak postupně dostaly až k Fordu. Ten na označení vybudoval luxusní výbavovou linii, odlišující se vedle výbavy jednotlivých modelů dále například speciálními službami, oddělenými showroomy, Vignale Centrem ve Valencii, kde je každý model ručně dokončován, nebo unikátní kolekcí zavazadel. A i když prodeje údajně trochu váznou, za což bude částečně moct vysoká cena a nulová image luxusního zboží, rozhodl se modrý ovál rozšířit nabídku linie Vignale i na další modelové řady. Po Mondeu, S-Maxu a Edge je tak Kuga v pořadí již čtvrtým luxusním Fordem.
Volba to na druhou stranu nebyla bezúčelná, protože čtyři z pěti prodaných kusů Fordů Kuga v roce 2015 byly v nejvyšší specifikaci Titanium. Z toho zástupci značky usoudili, že je na trhu místo pro ještě dražší verzi SUV, které nedávno prodělalo facelift. Vignale poznáte bezpečně podle specifické masky chladiče, tmavé lesklé barvy na klikách dveří, víku kufru a náraznících či specifického laku Milano Grigio. Kabina je čalouněná kůží Windsdor se šestiúhelníkovým prošíváním ve světlém odstínu Cashmere. Potažená je rovněž přístrojová deska.
Pod kapotou se objeví čtyři nejsilnější motorizace. Benzín spaluje patnáctistovka EcoBoost s výkonem 150 nebo 182 koní, naftu dvoulitr TDCi s výkonem 150 nebo 180 koní. Slabší benzín má šestistupňový manuál a pohon předních kol, silnější šestistupňový automat a pohon všech kol. Turbodiesely lze spárovat se šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol (slabší může být i předokolkou) nebo šestistupňovým dvouspojkovým automatem PowerShift a pohonem všech kol. Prodej luxusní Kugy začne spolu s Edgem ve druhé polovině roku, ceny jistě nebudou nízké.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?