Letošní ženevský autosalon přinesl smršť novinek Fordu v luxusní výbavě Vignale. S-Max už stihl přejít do sériové výroby, Edge tato procedura čeká ve druhé polovině roku, a tak jediným modelem, u nějž nebyla produkční verze jistá, bylo SUV Kuga. I to ale přijede v luxusní variantě.
Bývalá italská karosárna Vignale zanikla již před mnoha lety, práva na užívání jejího jména se tak postupně dostaly až k Fordu. Ten na označení vybudoval luxusní výbavovou linii, odlišující se vedle výbavy jednotlivých modelů dále například speciálními službami, oddělenými showroomy, Vignale Centrem ve Valencii, kde je každý model ručně dokončován, nebo unikátní kolekcí zavazadel. A i když prodeje údajně trochu váznou, za což bude částečně moct vysoká cena a nulová image luxusního zboží, rozhodl se modrý ovál rozšířit nabídku linie Vignale i na další modelové řady. Po Mondeu, S-Maxu a Edge je tak Kuga v pořadí již čtvrtým luxusním Fordem.
Volba to na druhou stranu nebyla bezúčelná, protože čtyři z pěti prodaných kusů Fordů Kuga v roce 2015 byly v nejvyšší specifikaci Titanium. Z toho zástupci značky usoudili, že je na trhu místo pro ještě dražší verzi SUV, které nedávno prodělalo facelift. Vignale poznáte bezpečně podle specifické masky chladiče, tmavé lesklé barvy na klikách dveří, víku kufru a náraznících či specifického laku Milano Grigio. Kabina je čalouněná kůží Windsdor se šestiúhelníkovým prošíváním ve světlém odstínu Cashmere. Potažená je rovněž přístrojová deska.
Pod kapotou se objeví čtyři nejsilnější motorizace. Benzín spaluje patnáctistovka EcoBoost s výkonem 150 nebo 182 koní, naftu dvoulitr TDCi s výkonem 150 nebo 180 koní. Slabší benzín má šestistupňový manuál a pohon předních kol, silnější šestistupňový automat a pohon všech kol. Turbodiesely lze spárovat se šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol (slabší může být i předokolkou) nebo šestistupňovým dvouspojkovým automatem PowerShift a pohonem všech kol. Prodej luxusní Kugy začne spolu s Edgem ve druhé polovině roku, ceny jistě nebudou nízké.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?