Letošní ženevský autosalon přinesl smršť novinek Fordu v luxusní výbavě Vignale. S-Max už stihl přejít do sériové výroby, Edge tato procedura čeká ve druhé polovině roku, a tak jediným modelem, u nějž nebyla produkční verze jistá, bylo SUV Kuga. I to ale přijede v luxusní variantě.
Bývalá italská karosárna Vignale zanikla již před mnoha lety, práva na užívání jejího jména se tak postupně dostaly až k Fordu. Ten na označení vybudoval luxusní výbavovou linii, odlišující se vedle výbavy jednotlivých modelů dále například speciálními službami, oddělenými showroomy, Vignale Centrem ve Valencii, kde je každý model ručně dokončován, nebo unikátní kolekcí zavazadel. A i když prodeje údajně trochu váznou, za což bude částečně moct vysoká cena a nulová image luxusního zboží, rozhodl se modrý ovál rozšířit nabídku linie Vignale i na další modelové řady. Po Mondeu, S-Maxu a Edge je tak Kuga v pořadí již čtvrtým luxusním Fordem.
Volba to na druhou stranu nebyla bezúčelná, protože čtyři z pěti prodaných kusů Fordů Kuga v roce 2015 byly v nejvyšší specifikaci Titanium. Z toho zástupci značky usoudili, že je na trhu místo pro ještě dražší verzi SUV, které nedávno prodělalo facelift. Vignale poznáte bezpečně podle specifické masky chladiče, tmavé lesklé barvy na klikách dveří, víku kufru a náraznících či specifického laku Milano Grigio. Kabina je čalouněná kůží Windsdor se šestiúhelníkovým prošíváním ve světlém odstínu Cashmere. Potažená je rovněž přístrojová deska.
Pod kapotou se objeví čtyři nejsilnější motorizace. Benzín spaluje patnáctistovka EcoBoost s výkonem 150 nebo 182 koní, naftu dvoulitr TDCi s výkonem 150 nebo 180 koní. Slabší benzín má šestistupňový manuál a pohon předních kol, silnější šestistupňový automat a pohon všech kol. Turbodiesely lze spárovat se šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol (slabší může být i předokolkou) nebo šestistupňovým dvouspojkovým automatem PowerShift a pohonem všech kol. Prodej luxusní Kugy začne spolu s Edgem ve druhé polovině roku, ceny jistě nebudou nízké.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.