Letošní ženevský autosalon přinesl smršť novinek Fordu v luxusní výbavě Vignale. S-Max už stihl přejít do sériové výroby, Edge tato procedura čeká ve druhé polovině roku, a tak jediným modelem, u nějž nebyla produkční verze jistá, bylo SUV Kuga. I to ale přijede v luxusní variantě.
Bývalá italská karosárna Vignale zanikla již před mnoha lety, práva na užívání jejího jména se tak postupně dostaly až k Fordu. Ten na označení vybudoval luxusní výbavovou linii, odlišující se vedle výbavy jednotlivých modelů dále například speciálními službami, oddělenými showroomy, Vignale Centrem ve Valencii, kde je každý model ručně dokončován, nebo unikátní kolekcí zavazadel. A i když prodeje údajně trochu váznou, za což bude částečně moct vysoká cena a nulová image luxusního zboží, rozhodl se modrý ovál rozšířit nabídku linie Vignale i na další modelové řady. Po Mondeu, S-Maxu a Edge je tak Kuga v pořadí již čtvrtým luxusním Fordem.
Volba to na druhou stranu nebyla bezúčelná, protože čtyři z pěti prodaných kusů Fordů Kuga v roce 2015 byly v nejvyšší specifikaci Titanium. Z toho zástupci značky usoudili, že je na trhu místo pro ještě dražší verzi SUV, které nedávno prodělalo facelift. Vignale poznáte bezpečně podle specifické masky chladiče, tmavé lesklé barvy na klikách dveří, víku kufru a náraznících či specifického laku Milano Grigio. Kabina je čalouněná kůží Windsdor se šestiúhelníkovým prošíváním ve světlém odstínu Cashmere. Potažená je rovněž přístrojová deska.
Pod kapotou se objeví čtyři nejsilnější motorizace. Benzín spaluje patnáctistovka EcoBoost s výkonem 150 nebo 182 koní, naftu dvoulitr TDCi s výkonem 150 nebo 180 koní. Slabší benzín má šestistupňový manuál a pohon předních kol, silnější šestistupňový automat a pohon všech kol. Turbodiesely lze spárovat se šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol (slabší může být i předokolkou) nebo šestistupňovým dvouspojkovým automatem PowerShift a pohonem všech kol. Prodej luxusní Kugy začne spolu s Edgem ve druhé polovině roku, ceny jistě nebudou nízké.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.