Německá automobilka Mercedes postupně odhaluje silnější verzi sportovního kupé AMG GT s označením R. Světovou premiéru si přitom vůz odbude tento pátek 24. června. Na co vše se můžeme těšit?
Má se to stát během letošního Festivalu rychlosti v Goodwoodu a již dnes se mluví o tom, že jeho motor má být naladěn na 585 koní a poskytne točivý moment 700 Nm. V porovnání se současným vrcholem nabídky AMG GT S to tedy znamená podstatný nárůst.
U něj se totiž výkon pohybuje na hranici 510 koní a 650 Nm točivého momentu. Chystaný AMG GT R díky výše zmíněným hodnotám nabídne zrychlení z nuly na stovku za 3,6 sekundy, jeho nejvyšší rychlost narostla o 8 km/h na výsledných 318 km/h.
Na internet navíc již minulý týden unikly první snímky vozu, které upozorňují na příchod "bestie" z Německa. Sám výrobce vůz nazývá jako „Bestii Zeleného pekla“. To je velmi odvážné pojmenování, ale pro nic za nic tuhle jmenovku asi AMG GT R nedostal.
Provedení R se kromě posíleného motoru chlubí také poladěným podvozkem, přepracovaným ostřejším řízením, silnějšími brzdami a aby to vše dobře vypadalo, vůz je obdařen velmi efektním agresivním bodykitem. Ten dodává lepší aerodynamiku a nabídne napevno instalované zadní křídlo.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?