Německá automobilka Mercedes postupně odhaluje silnější verzi sportovního kupé AMG GT s označením R. Světovou premiéru si přitom vůz odbude tento pátek 24. června. Na co vše se můžeme těšit?
Má se to stát během letošního Festivalu rychlosti v Goodwoodu a již dnes se mluví o tom, že jeho motor má být naladěn na 585 koní a poskytne točivý moment 700 Nm. V porovnání se současným vrcholem nabídky AMG GT S to tedy znamená podstatný nárůst.
U něj se totiž výkon pohybuje na hranici 510 koní a 650 Nm točivého momentu. Chystaný AMG GT R díky výše zmíněným hodnotám nabídne zrychlení z nuly na stovku za 3,6 sekundy, jeho nejvyšší rychlost narostla o 8 km/h na výsledných 318 km/h.
Na internet navíc již minulý týden unikly první snímky vozu, které upozorňují na příchod "bestie" z Německa. Sám výrobce vůz nazývá jako „Bestii Zeleného pekla“. To je velmi odvážné pojmenování, ale pro nic za nic tuhle jmenovku asi AMG GT R nedostal.
Provedení R se kromě posíleného motoru chlubí také poladěným podvozkem, přepracovaným ostřejším řízením, silnějšími brzdami a aby to vše dobře vypadalo, vůz je obdařen velmi efektním agresivním bodykitem. Ten dodává lepší aerodynamiku a nabídne napevno instalované zadní křídlo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.