Na internetovém portálu Mapy.cz se v minulém týdnu objevila jedna velká zásadní novinka. Každý návštěvník zde nově najde informace o cenách pohonných hmot a my jsme se rozhodli jako první server v ČR prověřit, do jaké míry ceny na mapách odpovídají reálně udávaným číslům.
Dlouholetý mapový portál díky propracované modernizaci nově přináší denně aktuální ceny za litr benzínu a nafty na 1 663 čerpacích stanic v ČR a 428 na Slovensku. Cena za palivo se zobrazuje online v mobilní aplikaci, ale i na webových stránkách služby. Nechybí ani aktualizované informace, jako jsou otevírací doba nebo telefon.
A jak si vlastně Mapy.cz vedou ve skutečnosti? Tipnete si, zda jsme našli rozdíly v cenách na mapě a ve skutečnosti?
Během našich "jízd" jsme prověřili celkem sedm náhodně vybraných benzinových stanic. Čtyři z nich se nacházejí ve Středních Čechách, zbytek pak v okolí Brna. A výsledek? Pět případů bylo zcela v pořádku, ceny zveřejněné na internetu se shodovaly s reálnými na stojanech. U dvou čerpacích stanic však na internetu chyběly slibované údaje o cenách nejvýznamnějších pohonných hmot.
Na dotaz po důvodu jsme od týmu Mapy.cz obdrželi informaci, že se na aktualizaci databáze stále pilně pracuje. Tento fakt je podpořen vysvětlením: „V České republice jsou ceny aktuálně dostupné zatím pro 1 663 čerpacích stanic. Jejich celkový počet se však blíží jen na území v ČR přibližně ke dvoum a půl tisícům.“
Ty má ve své databázi server Firmy.cz a postupem času by se už nemělo stát, že najdete čerpací stanici, u které by po najetí kurzoru myši (nebo prstu na mobilním telefonu) nebyly uvedeny výše zmíněné informace. Na Slovensku také nemají Mapy.cz zatím kompletní pokrytí. Z 645 stanic jich je ke dnešku vyplněno 428.
Mimochodem, server Seznam.cz ve spolupráci s Mapy.cz čerpá data o cenách pohonných hmot na území ČR a Slovenska od společnosti CCS. Ta je na Mapy.cz zasílá dvakrát denně, proto je možné mluvit o opravdu aktuálních cenách.
K nové funkci ukazatele cen paliva se vyjádřil produktový manažer serveru Mapy.cz, Jan Štěpán. Ten řekl: "Chceme, aby se lidé s Mapy.cz cítili všude jako doma a měli veškeré podstatné informace vždy po ruce. I proto kromě samotných cen doplňuje tým Mapy.cz čerpacím stanicím, telefony, otevírací doby a nabízené služby. Zatím máme takto kompletní informace pro 400 stanic a zbytek dále aktualizujeme".
Prověřené benzínové stanice našeho testu na fotografiích jsou k dispozici níže, včetně polohy a ověřovaných údajů.
Čerpací stanice MOL, 37 kilometr směr Praha-Plzeň
Čerpací stanice OMV, sjezd č.18 - Beroun, ulice Obchodní
Čerpací stanice Globus, Brno, ulice Hradecká
Čerpací stanice Benzina, ulice Královopolská, Brno
Čerpací stanice Benzina, Rudná, směr Plzeň - Praha
Čerpací stanice Slovnaft, Česká, ulice Hradecká
Čerpací stanice OMV, ulice Plzeňská, Beroun
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.