Letos se bude opět konat slavný závod do vrchu Pikes Peak, který se jede už teď v červnu a mezi startujícími bude i tovární tým Hondy.
Výrobce se zúčastní závodu hned s trojicí speciálů, vycházejících z hybridního modelu NSX. Jeden z nich bude startovat v kategorii Time Attack 2 a defacto se jedná (až na rozdílné pneumatiky) o plně sériový automobil. Ten je doplněn o další potřebnou bezpečnostní výbavu, kterou vyžadují přísné předpisy.
Druhý exemplář Hondy NSX odstartuje v kategorii Time Attack 1. Vůz má upravený motor, sportovní výfukovou soustavu a na váze vykazuje výrazně méně, než jeho sériový sourozenec. Honda model NSX odlehčila jak jen mohla, takže zde zůstala jen závodní sedačka řidiče, elektronicky řízený pohon všech kol a hybridní soustava. Ostatní prvky výbavy jsou pryč.
Třetí a poslední kus vůz je čistým elektromobilem inspirovaným modelem NSX. Výrobce přitom stále tají, jak vlastně bude vypadat. Podle něj máme čekat speciál se čtyřmi elektromotory a celkovým výkonem třikrát vyšším, než jakým disponoval loňský elektrický speciál CR-Z AWD. S tím ostatně Honda vyhrála loňský ročník.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?