Zájemci o dynamičtěji orientovaný Fiat 500 měli u nedávno zmodernizovaného provedení zatím jen jednu volbu, model se znakem Abarthu na kapotě. Nyní přichází řada také na 500S, kterou známe už od předchůdce. Motoricky sice oproti klasice neposiluje, vzhledem ale dokáže upoutat.
Standardní „pětistovka“ se i po devíti letech ve výrobě a jedné výraznější modernizaci řadí mezi nejpohlednější automobily na trhu. Retro tvary třídveřového hatchbacku nebo kabrioletu se nejspíš nikdy neomrzí. Varianta 500S celek jen lehce přiostřuje, například o výraznější nárazníky (vzadu s chromovanou koncovkou výfuku), nástavce prahů, zatmavená okna a zadní spoiler. Standardní litá kola mají 15 palců a odstín Satin Graphite, který mimochodem najdeme i na dalších částech karosérie, za příplatek jsou dostupné o palec větší ráfky. Paletu laků doplnily modrá Italia a zelená Alpi.
Kabina má sedadla a strop čalouněné černou látkou, kontrast k nim vytváří dveřní panely a části bočnic v bílé, modré nebo červené. Vedle látky je za příplatek dostupná i kůže s bílými nebo modrými detaily. Volant, před nímž může být sedmipalcový TFT displej, je ve spodní části sportovně zploštělý a jeho dekorační plochy barevně ladí se vzorem palubní desky. Středové konzoli dominuje sedmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému Uconnect s hlasovým ovládáním, Bluetooth nebo online službami Uconnect Live. Za příplatek je dostupná navigace, stejně jako příjem digitálního rádia. A když je řeč o hudbě, nesmíme opomenout audio Beats s osmikanálovým zesilovačem a celkovým výkonem 440 wattů.
Jakkoliv vypadá 500S sportovně, technicky se nic nezměnilo. Motorová paleta zahrnuje známé zážehové i naftové jednotky, spárované s pěti- nebo šestistupňovou manuální převodovkou, respektive „robotem“ Dualogic. Základem je dvanáctistovka o výkonu 69 koní, z benzínových motorů je v nabídce ještě čtrnáctistovka o výkonu 100 koní a přeplňovaná 0.9 TwinAir s výkonem 80, 85 nebo 105 koní. Stálicí mezi turbodiesely je 1.3 MultiJet o výkonu 95 koní. Podvozek má vpředu standardně vzpěry MacPherson, vzadu pro změnu úřaduje torzní příčka. Základní cena vozu je 15 290 eur (cca 413 000 korun).
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?