Zájemci o dynamičtěji orientovaný Fiat 500 měli u nedávno zmodernizovaného provedení zatím jen jednu volbu, model se znakem Abarthu na kapotě. Nyní přichází řada také na 500S, kterou známe už od předchůdce. Motoricky sice oproti klasice neposiluje, vzhledem ale dokáže upoutat.
Standardní „pětistovka“ se i po devíti letech ve výrobě a jedné výraznější modernizaci řadí mezi nejpohlednější automobily na trhu. Retro tvary třídveřového hatchbacku nebo kabrioletu se nejspíš nikdy neomrzí. Varianta 500S celek jen lehce přiostřuje, například o výraznější nárazníky (vzadu s chromovanou koncovkou výfuku), nástavce prahů, zatmavená okna a zadní spoiler. Standardní litá kola mají 15 palců a odstín Satin Graphite, který mimochodem najdeme i na dalších částech karosérie, za příplatek jsou dostupné o palec větší ráfky. Paletu laků doplnily modrá Italia a zelená Alpi.
Kabina má sedadla a strop čalouněné černou látkou, kontrast k nim vytváří dveřní panely a části bočnic v bílé, modré nebo červené. Vedle látky je za příplatek dostupná i kůže s bílými nebo modrými detaily. Volant, před nímž může být sedmipalcový TFT displej, je ve spodní části sportovně zploštělý a jeho dekorační plochy barevně ladí se vzorem palubní desky. Středové konzoli dominuje sedmipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému Uconnect s hlasovým ovládáním, Bluetooth nebo online službami Uconnect Live. Za příplatek je dostupná navigace, stejně jako příjem digitálního rádia. A když je řeč o hudbě, nesmíme opomenout audio Beats s osmikanálovým zesilovačem a celkovým výkonem 440 wattů.
Jakkoliv vypadá 500S sportovně, technicky se nic nezměnilo. Motorová paleta zahrnuje známé zážehové i naftové jednotky, spárované s pěti- nebo šestistupňovou manuální převodovkou, respektive „robotem“ Dualogic. Základem je dvanáctistovka o výkonu 69 koní, z benzínových motorů je v nabídce ještě čtrnáctistovka o výkonu 100 koní a přeplňovaná 0.9 TwinAir s výkonem 80, 85 nebo 105 koní. Stálicí mezi turbodiesely je 1.3 MultiJet o výkonu 95 koní. Podvozek má vpředu standardně vzpěry MacPherson, vzadu pro změnu úřaduje torzní příčka. Základní cena vozu je 15 290 eur (cca 413 000 korun).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?