Nové Audi Q2 je veřejnosti celkem známé. Jeho premiéru jsme viděli na posledním ročníku autosalonu v Ženevě a v té spojitosti tady máme zprávu, která se týká jeho ostré verze S.
Ta by měla dostat přeplňovaný benzinový dvoulitr z modelu S3, přičemž tenhle prcek by měl nabídnout výkon minimálně 300 koní. Ten by šel na obě nápravy skrze sedmistupňový automat s pádly pod volantem a v základní výbavě by nejspíše nechyběly silnější brzdy, systém jízdních režimů a sportovní bodykit.
Audi SQ2 je navíc nečím, o čem v Audi přemýšlí již hodně dlouho. „Je to něco, nad čím přemýšlíme,“ uvedl ředitel technického vývoje Stephan Knirsch. Zároveň dodal, že vzhledem k modulární platformě MQB by tahle verze nemusela být nereálná. „Q2 sdílí mnoho věcí s A3, nicméně si nejprve musíme ověřit, jestli je zde poptávka po drahých variantách Q2,“ řekl dále Knirsch.
V překladu to tedy znamená, že Audi si nejdříve počká na to, jak se bude dařit klasické Q2 a až pak se pustí do možné produkce ostré varianty S. Již dnes se přitom počítá s tím, že v případě sériové výroby by se Audi SQ2 prodávala za částku okolo 42 tisíc eur (v přepočtu 1 134 800 korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.