Nové Audi Q2 je veřejnosti celkem známé. Jeho premiéru jsme viděli na posledním ročníku autosalonu v Ženevě a v té spojitosti tady máme zprávu, která se týká jeho ostré verze S.
Ta by měla dostat přeplňovaný benzinový dvoulitr z modelu S3, přičemž tenhle prcek by měl nabídnout výkon minimálně 300 koní. Ten by šel na obě nápravy skrze sedmistupňový automat s pádly pod volantem a v základní výbavě by nejspíše nechyběly silnější brzdy, systém jízdních režimů a sportovní bodykit.
Audi SQ2 je navíc nečím, o čem v Audi přemýšlí již hodně dlouho. „Je to něco, nad čím přemýšlíme,“ uvedl ředitel technického vývoje Stephan Knirsch. Zároveň dodal, že vzhledem k modulární platformě MQB by tahle verze nemusela být nereálná. „Q2 sdílí mnoho věcí s A3, nicméně si nejprve musíme ověřit, jestli je zde poptávka po drahých variantách Q2,“ řekl dále Knirsch.
V překladu to tedy znamená, že Audi si nejdříve počká na to, jak se bude dařit klasické Q2 a až pak se pustí do možné produkce ostré varianty S. Již dnes se přitom počítá s tím, že v případě sériové výroby by se Audi SQ2 prodávala za částku okolo 42 tisíc eur (v přepočtu 1 134 800 korun).
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.