Tradiční britská automobilka Aston Martin nedávno uzavřela pakt se závodním týmem Red Bull Racing. Jeho inženýři pomohou těm z Aston Martinu se stavbou moderního hypersportu. Na veřejnost nyní vyplavala i cena vozu, která vás zaručeně ohromí.
Porsche 918 – 18 590 000 Kč, McLaren P1 – 28 750 000 Kč, Ferrari LaFerrari – 38 000 000 Kč. To je výpis svaté trojice současných hypersportů včetně jejich cen. Do této exklusivní rodiny se již velice brzy přidá i Aston Martin se svým hypersportem, vyvíjeným ve spolupráci se závodní stájí Red Bull Racing.
Ten byl již ve formě makety představen v průběhu Velké ceny Monaka úzkému kruhu zákazníků značky. Okamžitě po této prezentaci zaznamenal Aston Martin více než 200 objednávek. V rámci zachování exklusivity ale Aston Martin trvá na tom, že vznikne pouze 100 kusů tohoto hypersportu. Automobilku tak čeká zdlouhavá procedura, při které bude vybírat, komu svůj vůz prodá a komu nikoli.
Nejdražšími vozy, které kdy Aston Martin vytvořil, jsou supersporty 177 a Vulcan. Přesto, že Vulcan přišel své majitele na více jak 50 milionů korun, strčí jej připravovaný hypersport hravě do kapsy, alespoň co se ceny týče. Za novinku, jejíž podobu hodlá Aston Martin představit na konci června, zaplatí zájemce 2,5 milionu liber (zhruba 90 000 000 Kč).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?