Jestli se těšíte na příští generaci do sportovna laděného Suzuki Swift Sport, pak pro vás máme novou zprávu. Ta se týká jeho atmosférického čtyřválce.
Ten se totiž odebere do věčných lovišť a místo něj uvidíme turbem dopovanou čtrnáctistovku Boosterjet. V pořádí pátá generace Suzuki Swift tak nabídne zcela nové řidičské zážitky a navíc, světu se před pár dny ukázala taktéž její možná podoba.
Nový čtyřválec 1.4 Boosterjet přitom není tak úplně neznámý motor. Spatřit jej totiž můžeme u modelu Vitara S. Někoho může mrzet fakt, že pod kapotou Swiftu už nenajdeme vysokootáčkovou atmosféru s výkonem 100 kW. Jenže na druhou stranu, novinka s turbem nabídne o 3 kW větší výkon.
Současně s tím má pohotovostní hmotnost vozu padnout pod hranici 1,1 tuny. Nová verze Swiftu Sport se představí před koncem příštího roku, ovšem klasické provedení páté generace malého japonského hatchbacku dorazí do Evropy již příští léto.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?