Mercedes-Benz třídy G se vrací ke kořenům, verzi Professional nevadí ani těžká dřina

Mercedes-Benz G 350 d Professional se vrací ke kořenům tohoto off-roadu.
Mercedes-Benz G 350 d Professional se vrací ke kořenům tohoto off-roadu., foto: Mercedes-Benz
ar6 1. června 2016 13:28
Sdílej:

Mercedes třídy G měl premiéru již v roce 1979, kdy se jednalo o off-road s minimem výbavy a maximálními terénními schopnostmi. V průběhu let sice umění projet jakýmkoliv terénem nezmizelo, postupně ale přibývala komfortní výbava a s tím narůstal i strach majitelů o vůz v těžkém terénu. Trojcípá hvězda naštěstí stále myslí i na ty, kteří potřebují především dříče, a tak přichází s modelem G 350 d Professional.

Verze Professional rozhodně není v nabídce třídy G žádným nováčkem. Jeho vlastnosti v průběhu let ocenila nejedna specializovaná firma, lesník nebo těžař. Zkrátka každý, kdo někdy potřeboval stoprocentní terénní výkon, ale nechce vůz prošpikovaný nejmodernějšími multimediálními systémy a elektronikou. K takovému využití vybízí také žebřinový rám, permanentní pohon všech kol nebo trojice elektricky uzamykatelných diferenciálů.

Odlišení pracovní verze od té silniční (dá-li se to tak vůbec nazvat) obstarávají matně černá maska chladiče, černá šestnáctipalcová litá kola nebo světlá výška 245 milimetrů. To je o 10 milimetrů více než u běžného modelu. Potěší také přední nájezdový úhel 36 stupňů, zadní nájezdový úhel 39 stupňů, přejezdový úhel 24 stupňů nebo brodivost až 600 milimetrů. A protože je Professional víceméně pracovním nástrojem, disponuje nosností 592 kilogramů a tažnou silnou 3200 kilogramů.

Dát off-road do pohybu má třílitrový vznětový šestiválec, v hantýrce Mercedesu značený jako 350 d, o výkonu 245 koní při 3600 ot./min s točivým momentem 600 Nm mezi 1600 - 2400 ot./min. O stálém pohonu všech kol již byla řeč, transfer výkonu má na starosti automat 7G-Tronic Plus. Ten uděluje vozu akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy, maximální rychlost je ale jen 160 km/h. Průměrná spotřeba má hodnotu 9,9 l/100 km.

V úvodu byla řeč o tom, že G Professional je přece jen spartánštější než klasické „géčko.“ To platí pořád, ačkoliv jeho nové vydání už nevychází z řady W461, ale právě z té pohodlnější s označením W463. To má za následek více komfortní výbavy, včetně elektricky stavitelného multifunkčního volantu nebo sedaček s částečným elektrickým nastavováním. Jejich potah ale i nadále obstarává odolná látka, koberečky jsou vyrobeny z gumy a podlaha v kufru má protiskluzovou úpravu.

Mezi příplatky nechybí ocelový nárazník s přípravou pro naviják nebo boční nášlapy a zadní žebřík pro snadnější přístup ke střešnímu nosiči ve formě ohrádky. Ten je součástí balíčku Professional Off-Road, stejně jako ochranná mřížka pro bi-xenonová světla a blinkry, zatmavená okna, dřevěná podlaha zavazadlového prostoru nebo příprava pro hands-free. Paket Load Protection pro změnu dbá na bezpečnost nákladu prostřednictvím bezpečnostní sítě nebo dalších prvků v zavazadlovém prostoru. G 350 d Professional bude dostupný ve dvou nemetalických a jedenácti metalických barvách, cena je 79 968 eur (cca 2 161 000 korun). Prodej začíná dnes, do showroomů vůz dorazí v září.

Lehkých úprav se dočkala též více osobní třída G, do jejíhož interiéru byla implementována poslední generace multimediálního systému Comand Online s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, online informacemi o dopravě a konektivitou s chytrými telefony, micro-USB nebo iPody. Modely G 500 a AMG mají volitelně (avšak bez příplatku) antracitové dekorační obložení interiéru, šestnáctipalcová litá kola mohou být nově zbarvena do matné černě a na střeše se může objevit střešní nosič ve formě ohrádky. Prodej inovovaného provedení začne v září za ceny od 90 636,35 eur (cca 2 449 000 korun).

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.