Mercedes-Benz třídy G se vrací ke kořenům, verzi Professional nevadí ani těžká dřina

ar6, 1. června 2016, 13:28 Google+

Mercedes třídy G měl premiéru již v roce 1979, kdy se jednalo o off-road s minimem výbavy a maximálními terénními schopnostmi. V průběhu let sice umění projet jakýmkoliv terénem nezmizelo, postupně ale přibývala komfortní výbava a s tím narůstal i strach majitelů o vůz v těžkém terénu. Trojcípá hvězda naštěstí stále myslí i na ty, kteří potřebují především dříče, a tak přichází s modelem G 350 d Professional.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz G 350 d Professional se vrací ke kořenům tohoto off-roadu.

Mercedes-Benz G 350 d Professional se vrací ke kořenům tohoto off-roadu. | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Verze Professional rozhodně není v nabídce třídy G žádným nováčkem. Jeho vlastnosti v průběhu let ocenila nejedna specializovaná firma, lesník nebo těžař. Zkrátka každý, kdo někdy potřeboval stoprocentní terénní výkon, ale nechce vůz prošpikovaný nejmodernějšími multimediálními systémy a elektronikou. K takovému využití vybízí také žebřinový rám, permanentní pohon všech kol nebo trojice elektricky uzamykatelných diferenciálů.

Odlišení pracovní verze od té silniční (dá-li se to tak vůbec nazvat) obstarávají matně černá maska chladiče, černá šestnáctipalcová litá kola nebo světlá výška 245 milimetrů. To je o 10 milimetrů více než u běžného modelu. Potěší také přední nájezdový úhel 36 stupňů, zadní nájezdový úhel 39 stupňů, přejezdový úhel 24 stupňů nebo brodivost až 600 milimetrů. A protože je Professional víceméně pracovním nástrojem, disponuje nosností 592 kilogramů a tažnou silnou 3200 kilogramů.

Dát off-road do pohybu má třílitrový vznětový šestiválec, v hantýrce Mercedesu značený jako 350 d, o výkonu 245 koní při 3600 ot./min s točivým momentem 600 Nm mezi 1600 - 2400 ot./min. O stálém pohonu všech kol již byla řeč, transfer výkonu má na starosti automat 7G-Tronic Plus. Ten uděluje vozu akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy, maximální rychlost je ale jen 160 km/h. Průměrná spotřeba má hodnotu 9,9 l/100 km.

V úvodu byla řeč o tom, že G Professional je přece jen spartánštější než klasické „géčko.“ To platí pořád, ačkoliv jeho nové vydání už nevychází z řady W461, ale právě z té pohodlnější s označením W463. To má za následek více komfortní výbavy, včetně elektricky stavitelného multifunkčního volantu nebo sedaček s částečným elektrickým nastavováním. Jejich potah ale i nadále obstarává odolná látka, koberečky jsou vyrobeny z gumy a podlaha v kufru má protiskluzovou úpravu.

Mezi příplatky nechybí ocelový nárazník s přípravou pro naviják nebo boční nášlapy a zadní žebřík pro snadnější přístup ke střešnímu nosiči ve formě ohrádky. Ten je součástí balíčku Professional Off-Road, stejně jako ochranná mřížka pro bi-xenonová světla a blinkry, zatmavená okna, dřevěná podlaha zavazadlového prostoru nebo příprava pro hands-free. Paket Load Protection pro změnu dbá na bezpečnost nákladu prostřednictvím bezpečnostní sítě nebo dalších prvků v zavazadlovém prostoru. G 350 d Professional bude dostupný ve dvou nemetalických a jedenácti metalických barvách, cena je 79 968 eur (cca 2 161 000 korun). Prodej začíná dnes, do showroomů vůz dorazí v září.

Lehkých úprav se dočkala též více osobní třída G, do jejíhož interiéru byla implementována poslední generace multimediálního systému Comand Online s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, online informacemi o dopravě a konektivitou s chytrými telefony, micro-USB nebo iPody. Modely G 500 a AMG mají volitelně (avšak bez příplatku) antracitové dekorační obložení interiéru, šestnáctipalcová litá kola mohou být nově zbarvena do matné černě a na střeše se může objevit střešní nosič ve formě ohrádky. Prodej inovovaného provedení začne v září za ceny od 90 636,35 eur (cca 2 449 000 korun).

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Mercedes-Benz třídy G se vrací ke kořenům, verzi Professional nevadí ani těžká dřina

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai i30 N Line po faceliftu s novým designem, funkcemi, motory a nově jako mildhybrid

Hyundai i30 po faceliftu: atraktivní, N Line už i pro kombi, mildhybridní pohon

Lexus UX 250h

Test: Lexus UX 250h F-Sport, nad očekávání dobrý crossover

Subaru WRX STi

Nové Subaru Impreza WRX STI by mělo mít 2,4 litrový boxer o výkonu 400 koní

Jehle Saphire

Znáte téměř zapomenutý supersport s podivným jménem, designem a rychlostí přes 400 km/h?

Honda e

Honda předvede „e:TECHNOLOGY“ na Ženevském autosalonu 2020

Hyundai

Hyundai a Kia vyvinuly jako první na světě síťově propojené řízení převodovky

BMW Concept i4 přinese čistě elektrický pohon do značky BMW

BMW UKÁZALO základní podobu svého prvního čistě elektrického Gran Coupé Concept i4

Značka DS představí v Ženevě svůj vlajkový model, velký elegantní sedan DS 9

DS představí v Ženevě vlajkový model, velký elegantní sedan DS 9

Hyundai představí v Ženevě zcela nový i20. Sází na větší rozměry, dravější design a hybridní pohon

Nový Hyundai i20 bude stát za pozornost. Zachová si čtyřválec, nabídne hybrid a ostřejší design

Golf GTI

Osmá generace ikony: Světová premiéra nového modelu Golf GTI se uskuteční v Ženevě

reklama

Doporučujeme

BMW řady 3 Gran Turismo má po faceliftu nové motory, design zůstal skoro stejný.

BMW 3 Gran Turismo má po faceliftu, změny hledejte hlavně v útrobách

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. SUV Suzuki dostaly zcela novou pohonnou jednotku

  2. Osmá generace ikony: Světová premiéra nového modelu Golf GTI se uskuteční v Ženevě

  3. DS představí v Ženevě vlajkový model, velký elegantní sedan DS 9

  4. Nové Subaru Impreza WRX STI by mělo mít 2,4 litrový boxer o výkonu 400 koní

  5. Znáte téměř zapomenutý supersport s podivným jménem, designem a rychlostí přes 400 km/h?

  6. Nový Hyundai i20 bude stát za pozornost. Zachová si čtyřválec, nabídne hybrid a ostřejší design

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud