Mercedes-Benz třídy G se vrací ke kořenům, verzi Professional nevadí ani těžká dřina

Mercedes-Benz G 350 d Professional se vrací ke kořenům tohoto off-roadu.
Mercedes-Benz G 350 d Professional se vrací ke kořenům tohoto off-roadu., foto: Mercedes-Benz
ar6 1. června 2016 13:28
Sdílej:

Mercedes třídy G měl premiéru již v roce 1979, kdy se jednalo o off-road s minimem výbavy a maximálními terénními schopnostmi. V průběhu let sice umění projet jakýmkoliv terénem nezmizelo, postupně ale přibývala komfortní výbava a s tím narůstal i strach majitelů o vůz v těžkém terénu. Trojcípá hvězda naštěstí stále myslí i na ty, kteří potřebují především dříče, a tak přichází s modelem G 350 d Professional.

Verze Professional rozhodně není v nabídce třídy G žádným nováčkem. Jeho vlastnosti v průběhu let ocenila nejedna specializovaná firma, lesník nebo těžař. Zkrátka každý, kdo někdy potřeboval stoprocentní terénní výkon, ale nechce vůz prošpikovaný nejmodernějšími multimediálními systémy a elektronikou. K takovému využití vybízí také žebřinový rám, permanentní pohon všech kol nebo trojice elektricky uzamykatelných diferenciálů.

Odlišení pracovní verze od té silniční (dá-li se to tak vůbec nazvat) obstarávají matně černá maska chladiče, černá šestnáctipalcová litá kola nebo světlá výška 245 milimetrů. To je o 10 milimetrů více než u běžného modelu. Potěší také přední nájezdový úhel 36 stupňů, zadní nájezdový úhel 39 stupňů, přejezdový úhel 24 stupňů nebo brodivost až 600 milimetrů. A protože je Professional víceméně pracovním nástrojem, disponuje nosností 592 kilogramů a tažnou silnou 3200 kilogramů.

Dát off-road do pohybu má třílitrový vznětový šestiválec, v hantýrce Mercedesu značený jako 350 d, o výkonu 245 koní při 3600 ot./min s točivým momentem 600 Nm mezi 1600 - 2400 ot./min. O stálém pohonu všech kol již byla řeč, transfer výkonu má na starosti automat 7G-Tronic Plus. Ten uděluje vozu akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy, maximální rychlost je ale jen 160 km/h. Průměrná spotřeba má hodnotu 9,9 l/100 km.

V úvodu byla řeč o tom, že G Professional je přece jen spartánštější než klasické „géčko.“ To platí pořád, ačkoliv jeho nové vydání už nevychází z řady W461, ale právě z té pohodlnější s označením W463. To má za následek více komfortní výbavy, včetně elektricky stavitelného multifunkčního volantu nebo sedaček s částečným elektrickým nastavováním. Jejich potah ale i nadále obstarává odolná látka, koberečky jsou vyrobeny z gumy a podlaha v kufru má protiskluzovou úpravu.

Mezi příplatky nechybí ocelový nárazník s přípravou pro naviják nebo boční nášlapy a zadní žebřík pro snadnější přístup ke střešnímu nosiči ve formě ohrádky. Ten je součástí balíčku Professional Off-Road, stejně jako ochranná mřížka pro bi-xenonová světla a blinkry, zatmavená okna, dřevěná podlaha zavazadlového prostoru nebo příprava pro hands-free. Paket Load Protection pro změnu dbá na bezpečnost nákladu prostřednictvím bezpečnostní sítě nebo dalších prvků v zavazadlovém prostoru. G 350 d Professional bude dostupný ve dvou nemetalických a jedenácti metalických barvách, cena je 79 968 eur (cca 2 161 000 korun). Prodej začíná dnes, do showroomů vůz dorazí v září.

Lehkých úprav se dočkala též více osobní třída G, do jejíhož interiéru byla implementována poslední generace multimediálního systému Comand Online s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, rozhraním Apple CarPlay a Android Auto, online informacemi o dopravě a konektivitou s chytrými telefony, micro-USB nebo iPody. Modely G 500 a AMG mají volitelně (avšak bez příplatku) antracitové dekorační obložení interiéru, šestnáctipalcová litá kola mohou být nově zbarvena do matné černě a na střeše se může objevit střešní nosič ve formě ohrádky. Prodej inovovaného provedení začne v září za ceny od 90 636,35 eur (cca 2 449 000 korun).

Témata:
Stalo se
Mezinárodní scéna
Aston Martin Valkyrie

Valkyrie v ikonické britské závodní zelené! Aston Martin odhalil nové barvy a jezdce pro WEC a IMSA

Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.

Novinky ze světa EV
První elektrické Ferrari s interním označením F244

POTVRZENO: První elektrické Ferrari už letos. Upozorní na sebe umělým zvukem motoru

Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Autem na lyže do Itálie? Na co si dát pozor na silnicích, ale i u výbavy vašeho vozu

Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?

Novinky ze světa EV
Toyota vyvíjí rychlé tankování vodíku. Kamion stihne za osm minut

Správný směr pro Toyotu? Vyvíjí rychlé tankování vodíku

Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.