Fiat se snaží udělat díru do světa s novou generací modelu Tipo. Ten je sice naprosto odlišný od svého předchůdce z 90.let, ale i přes to se zatím veřejnosti líbí.
Současná generace vozu se slavným jménem se prodává jako sedan, v nabídce je však i praktičtější kombík a taktéž hatchback. Co byste ale řekli na to, kdyby se začalo prodávat Tipo Cabriolet? Libilo by se vám? Právě jeho návrh vytvořil slavný automobilový designér Theophilus Chin.
Už dlouho chybí v nabídce značek pořádné velké kabrio. Pryč je doba, kdy po silnici jezdila skvadra Aster Cabrio nebo Peugeotů 306 a 307 Cabrio. Dnešním trendem jsou především crossovery a oplastované zvýšené kombíky, takže mezi zástupci malých kabrioletů najdeme snad jen DS 3 Cabrio anebo Fiatu 500 C.
Nový Fiat Tipo chce být masově vyráběným autem, a tak by nebylo od věci, vytvořit nějakou další verzi. Tou by se mohl stát právě kabriolet a podle návrhu Theophiluse China by nemusel konečný výsledek vypadat vůbec špatně. Stačilo mu odříznout střechu, prodloužit přední dveře a upravit lehce zadek. Výsledkem je pak pohledné otevřené Tipo, jenž by si mohlo v případě sériové výroby najít svoje zájemce.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?