Fiat se snaží udělat díru do světa s novou generací modelu Tipo. Ten je sice naprosto odlišný od svého předchůdce z 90.let, ale i přes to se zatím veřejnosti líbí.
Současná generace vozu se slavným jménem se prodává jako sedan, v nabídce je však i praktičtější kombík a taktéž hatchback. Co byste ale řekli na to, kdyby se začalo prodávat Tipo Cabriolet? Libilo by se vám? Právě jeho návrh vytvořil slavný automobilový designér Theophilus Chin.
Už dlouho chybí v nabídce značek pořádné velké kabrio. Pryč je doba, kdy po silnici jezdila skvadra Aster Cabrio nebo Peugeotů 306 a 307 Cabrio. Dnešním trendem jsou především crossovery a oplastované zvýšené kombíky, takže mezi zástupci malých kabrioletů najdeme snad jen DS 3 Cabrio anebo Fiatu 500 C.
Nový Fiat Tipo chce být masově vyráběným autem, a tak by nebylo od věci, vytvořit nějakou další verzi. Tou by se mohl stát právě kabriolet a podle návrhu Theophiluse China by nemusel konečný výsledek vypadat vůbec špatně. Stačilo mu odříznout střechu, prodloužit přední dveře a upravit lehce zadek. Výsledkem je pak pohledné otevřené Tipo, jenž by si mohlo v případě sériové výroby najít svoje zájemce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?