Toyota GT86 (někde prodávaná jen jako 86) rozhodně nepatří k prodejním šlágrům, tím možná posledním důvodem je ale omezená praktičnost. Přesto se při startu značkového šampionátu „osmdesát šestek“ v Austrálii představil shooting brake, odvozený od standardního kupé.
Nápad na shooting brake pochází od designového týmu značky z Austrálie, že by se ale mohly náčrty a hliněné modely „zhmotnit“ ve skutečný model nejspíše v plánu nikdy nebylo. Pak ale návrhy viděl v listopadu 2014 šéfinženýr projektu GT86/86 Tetsuya Tada, kterému se líbily tak moc, že nechal jeden „kombík“ ručně vyrobit v Japonsku.
Hlavní odlišností je oproti standardnímu kupé samozřejmě tvarování zadní části, respektive rovnější linie střechy. Tyto dva prvky tak umožnily nejen zvětšit zavazadlový prostor, ale zároveň i místo pro hlavy zadních cestujících. Navíc je nutné podotknout, že auto nevypadá vůbec špatně, ačkoliv je spojení Toyota 86 s praktickou karosérií na první pohled všelijaké.
Pokud si myslíte, že jde jen o nefunkční maketu, pletete se. V útrobách vozu je dvoulitrový čtyřválec typu Boxer o výkonu 200 koní, pohánějící zadní kola. 86 Shooting Brake byla dokonce testována na tratích japonské automobilky. I přes všechnu funkčnost a pozitivní fanouškovský ohlas se ale praktická 86 do sériové výroby nechystá.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?