Toyota GT86 (někde prodávaná jen jako 86) rozhodně nepatří k prodejním šlágrům, tím možná posledním důvodem je ale omezená praktičnost. Přesto se při startu značkového šampionátu „osmdesát šestek“ v Austrálii představil shooting brake, odvozený od standardního kupé.
Nápad na shooting brake pochází od designového týmu značky z Austrálie, že by se ale mohly náčrty a hliněné modely „zhmotnit“ ve skutečný model nejspíše v plánu nikdy nebylo. Pak ale návrhy viděl v listopadu 2014 šéfinženýr projektu GT86/86 Tetsuya Tada, kterému se líbily tak moc, že nechal jeden „kombík“ ručně vyrobit v Japonsku.
Hlavní odlišností je oproti standardnímu kupé samozřejmě tvarování zadní části, respektive rovnější linie střechy. Tyto dva prvky tak umožnily nejen zvětšit zavazadlový prostor, ale zároveň i místo pro hlavy zadních cestujících. Navíc je nutné podotknout, že auto nevypadá vůbec špatně, ačkoliv je spojení Toyota 86 s praktickou karosérií na první pohled všelijaké.
Pokud si myslíte, že jde jen o nefunkční maketu, pletete se. V útrobách vozu je dvoulitrový čtyřválec typu Boxer o výkonu 200 koní, pohánějící zadní kola. 86 Shooting Brake byla dokonce testována na tratích japonské automobilky. I přes všechnu funkčnost a pozitivní fanouškovský ohlas se ale praktická 86 do sériové výroby nechystá.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?