Celý tento týden Renault pomalu odhaluje své nové velké SUV. Jedná se o nástupce stávajícího modelu Koleos. Svou světovou premiéru prožije automobil 25. dubna na autosalonu v Pekingu.
Nové velké SUV v portfoliu francouzského Renaultu svým designem perfektně zapadá mezi ostatní novinky s novým designovým jazykem. I u Koleosu nalezneme výrazné logo Renaultu, uložené v přední masce chladiče s výrazným horizontálním žebrováním. Světlomety nás zaujmou především nezvykle tvarovaným denním LED svícením, které nalezneme i u nového Talismanu a Méganu.
Silueta karoserie ničím nepřekvapí a navazuje na menší SUV z nabídky Renaultu – Kadjar.
Základ si nový Koleos přebírá od Nissanu X-Trail, díky čemu má vůz dle slov automobilky nabízet komfortní jízdní vlastnosti, stejně jako slušné terénní schopnosti.
Nový Koleos je navržen jako globální model. Bez větších úprav by se tak měl nabízet na většině světových trhů, kde Renault operuje, včetně Číny, kde Renault v loňském roce otevřel továrnu ve Wuhanu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.