Mobi je nejmenší pětidveřový Fiat, pod kapotou má litrový čtyřválec

ar6, 15. dubna 2016, 03:15 Google+

Mini auta se zvýšenou stavbou karosérie a světlou výškou zatím do Evropy nepronikla, v Indii nebo Jižní Americe ale zažívají nebývalý boom. Pionýrem byl v tomto ohledu Renault Kwid, na nějž si ale brousí zuby přicházející konkurence. Prvním v řadě bude Fiat Mobi, zatím určený výhradně pro brazilský trh.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat Mobi je nejnovějším počinem značky pro brazilský trh.

Fiat Mobi je nejnovějším počinem značky pro brazilský trh. | foto: Fiat

Sdílejte článek

Ač to na první pohled nemusí vypadat, Mobi je kratší než Fiat Panda. 3566 milimetrů jej řadí ke kolínským trojčatům, k nimž má Ital blízko také pojetím zadní části. Víko kufru totiž tvoří zadní okno a bystrému oku jistě neunikne ani vzdálená podobnost grafiky skupinových svítilen. V přední části figurují hexagonální maska chladiče a velké světlomety, příliš invencí se prostě u levného auta čekat nedá.

Krabicovitý tvar karosérie s výškou 1490 milimetrů a šířkou 1633 milimetrů napovídá něco o slabší aerodynamice, hlavy cestujících ale na tento fakt hledět nebudou. Na špatné brazilské cesty se budou hodit verze Way a Way On s rozšířenými blatníky, střešními ližinami, pár plasty kolem karosérie a celkově drsnějším vzezřením. To se projevuje i na mírném nárůstu vnějších rozměrů - délka je 3596 milimetrů, šířka 1685 milimetrů a výška 1550 milimetrů.

img-responsive

Zezadu připomíná Fiat Mobi kolínská trojčata. | foto: Fiat

Říká se, že v jednoduchosti je síla, a tím se Fiat řídil při stavbě interiéru. Ten je v základní výbavě tak strohý, že kromě otočných ovladačů ventilace je středová konzole tvořená už pouze velkou poličkou. Vyšší výbavové stupně tento prostor nahrazují rádiem nebo dokonce multimediálním systémem s obrazovkou o úhlopříčce 6,2 palce. Zajímavé je, že přístrojový panel je vždy tvořen analogovým rychloměrem a otáčkoměrem a palubním počítačem. Místo je uvnitř oficiálně pro pět osob, pohodlně se ale usadí nejvýše čtyři lidé. Zavazadlový prostor pojme 215 až 235 litrů.

Pod kapotou tepe litrový čtyřválec, schopný spalovat benzín nebo etanol. V prvním případě je výkon 75 koní a točivý momente 93 Nm, v tom druhém hodnoty stoupnou na 77 koní a 97 Nm. Navzdory vzezření má Mobi přes pětistupňovou manuální převodovku poháněna pouze přední kola. Stokilometrovou rychlost zvládne hatchback za 13,8 sekundy a rozjede se maximálně na 153 km/h. Pozitivní je tak alespoň nízká hmotnost, pohybující se mezi 907 až 966 kilogramy.

Základní výbava Easy je velice chudá, když nenabídne ani posilovač řízení nebo zadní stěrač, za to má 13palcová ocelová kola s kryty nebo dělená zadní opěradla. O něco výše stojí verze Easy On s klimatizací, posilovačem řízení, výškově stavitelným sedadlem řidiče nebo 14palcovými koly. Provedení Look má centrální zamykání, elektrická přední okna, zadní stěrač, zrcátka v barvě karosérie nebo výškově stavitelné bezpečnostní pásy. Mobi Look On disponuje elektrickými zrcátky, mlhovkami, 14palcovými litými koly, rádiem s ovládáním na volantu nebo parkovacími senzory. Provedení Way má sice střešní ližiny a další doplňky, jinak ale většinou vychází z modelu Look. Linie Way On pak navazuje na model Look On, oproti němuž má třeba střešní úložnou konzoli. Ceny se pohybují mezi 31 900 až 43 800 realy (cca 218 000 až 299 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Mobi je nejmenší pětidveřový Fiat, pod kapotou má litrový čtyřválec

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

reklama

Doporučujeme

Hennessey Venom GT Spyder - nejrychlejší produkční kabriolet světa

Hennessey Venom GT Spyder se stal nejrychlejším kabrioletem světa!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud