Mini auta se zvýšenou stavbou karosérie a světlou výškou zatím do Evropy nepronikla, v Indii nebo Jižní Americe ale zažívají nebývalý boom. Pionýrem byl v tomto ohledu Renault Kwid, na nějž si ale brousí zuby přicházející konkurence. Prvním v řadě bude Fiat Mobi, zatím určený výhradně pro brazilský trh.
Ač to na první pohled nemusí vypadat, Mobi je kratší než Fiat Panda. 3566 milimetrů jej řadí ke kolínským trojčatům, k nimž má Ital blízko také pojetím zadní části. Víko kufru totiž tvoří zadní okno a bystrému oku jistě neunikne ani vzdálená podobnost grafiky skupinových svítilen. V přední části figurují hexagonální maska chladiče a velké světlomety, příliš invencí se prostě u levného auta čekat nedá.
Krabicovitý tvar karosérie s výškou 1490 milimetrů a šířkou 1633 milimetrů napovídá něco o slabší aerodynamice, hlavy cestujících ale na tento fakt hledět nebudou. Na špatné brazilské cesty se budou hodit verze Way a Way On s rozšířenými blatníky, střešními ližinami, pár plasty kolem karosérie a celkově drsnějším vzezřením. To se projevuje i na mírném nárůstu vnějších rozměrů - délka je 3596 milimetrů, šířka 1685 milimetrů a výška 1550 milimetrů.
Říká se, že v jednoduchosti je síla, a tím se Fiat řídil při stavbě interiéru. Ten je v základní výbavě tak strohý, že kromě otočných ovladačů ventilace je středová konzole tvořená už pouze velkou poličkou. Vyšší výbavové stupně tento prostor nahrazují rádiem nebo dokonce multimediálním systémem s obrazovkou o úhlopříčce 6,2 palce. Zajímavé je, že přístrojový panel je vždy tvořen analogovým rychloměrem a otáčkoměrem a palubním počítačem. Místo je uvnitř oficiálně pro pět osob, pohodlně se ale usadí nejvýše čtyři lidé. Zavazadlový prostor pojme 215 až 235 litrů.
Pod kapotou tepe litrový čtyřválec, schopný spalovat benzín nebo etanol. V prvním případě je výkon 75 koní a točivý momente 93 Nm, v tom druhém hodnoty stoupnou na 77 koní a 97 Nm. Navzdory vzezření má Mobi přes pětistupňovou manuální převodovku poháněna pouze přední kola. Stokilometrovou rychlost zvládne hatchback za 13,8 sekundy a rozjede se maximálně na 153 km/h. Pozitivní je tak alespoň nízká hmotnost, pohybující se mezi 907 až 966 kilogramy.
Základní výbava Easy je velice chudá, když nenabídne ani posilovač řízení nebo zadní stěrač, za to má 13palcová ocelová kola s kryty nebo dělená zadní opěradla. O něco výše stojí verze Easy On s klimatizací, posilovačem řízení, výškově stavitelným sedadlem řidiče nebo 14palcovými koly. Provedení Look má centrální zamykání, elektrická přední okna, zadní stěrač, zrcátka v barvě karosérie nebo výškově stavitelné bezpečnostní pásy. Mobi Look On disponuje elektrickými zrcátky, mlhovkami, 14palcovými litými koly, rádiem s ovládáním na volantu nebo parkovacími senzory. Provedení Way má sice střešní ližiny a další doplňky, jinak ale většinou vychází z modelu Look. Linie Way On pak navazuje na model Look On, oproti němuž má třeba střešní úložnou konzoli. Ceny se pohybují mezi 31 900 až 43 800 realy (cca 218 000 až 299 000 korun).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?