Třetí generace BMW X5 je na trhu teprve tři roky, jenže už dnes je jasné, že za rok přijde její nástupce. My vám tak přinášíme o ní zatím získané podrobnosti.
Vše prozradil generální ředitel australského zastoupení BMW Marc Werner. Podle něj je nová X5 již v plném vývoji a dostane podvozkovou platformu CLAR. Ta je základem nové řady 7. Příští generace X5 navíc bude základem pro ultra velké a luxusní SUV se jménem X7.
Nová X5 bude lehčí, modernější a použita bude opět kombinace hliníku, vysokopevnostní oceli a uhlíkových vláken. Jeho větší sourozenec X7 dostane sedm plnohodnotných sedadel, hromadu výbavy a stane se prý "doplňkem" klasické X5ky.
Co se týče pohonných jednotek, pod kapotou zcela jistě najdeme naftový 3,0 litrový šestiválec, větší X7 pak bude moci mít i nový osmiválec a taktéž motor V12 s objemem 6 litrů. Výroba nového BMW X5 a připravovaného modelu X7 bude opět probíhat v USA na stejné lince, jako tomu je doposud.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.