Maličká Honda Brio je v Evropě prakticky neznámým automobilem, v Indii nebo Indonésii jde ale o mimořádně populární model. To konec konců dokazuje i fakt, že z pětidveřového hatchbacku je dále odvozen také sedan Amaze a kombi Mobilio. A právě nepraktičtější varianta jako jediná z rodiny nepodstoupila průběžnou modernizaci.
Aby byla situace co možná nejzamotanější, prošel hatchback modernizací zatím pouze v Indonésii a sedan Amaze pro změnu jen v Indii. Dá se nicméně předpokládat, že v následujících týdnech a měsících se omlazené modely objeví i na jiných trzích. A co se vlastně změnilo? Především je to přední část s výrazněji tvarovaným nárazníkem a maskou chladiče, která dostala chromovanou lištu s logem výrobce. V zadní části pak obě karosářské varianty dostaly nová světla, hatchback má dále také odlišnou chromovanou lištu na víku kufru a upravený stěrač s ostřikovačem.
Pro vyznavače sportovního stylu je v případě Bria připravena verze RS, odlišující se dvoubarevnými patnáctipalcovými litými koly, nástavci prahů, projektorovými předními světly s LED diodami denního svícení a zrcátky s integrovanými LED blinkry. Uvnitř pak čekejte celočernou palubní desku a 6,2palcový dotykový displej multimediálního systému. Standardní varianty se, stejně jako sedan Amaze, chlubí dvoubarevnou palubní deskou a novým přístrojovým panelem se třemi budíky. Audiosystém u tříprostorové verze nahrazuje ve vyšších výbavách infotainment, stejně jako u provedení RS.
Pod kapotou hatchbacku i sedanu najdeme zážehovou dvanáctistovku o výkonu 88 koní s točivým momentem 109 Nm v případě pětistupňového manuálu nebo 90 koní a 110 Nm v případě bezestupňového automatu CVT (ten nahradil starší automatickou převodovku s pěti stupni). Amaze má pak navíc naftovou patnáctistovku o výkonu 100 koní s točivým momentem 200 Nm a pětistupňovou manuální převodovkou.
Honda Brio Satya (tak zní oficiální název hatchbacku) je k dispozici ve výbavových stupních E a S a samozřejmě ve verzi RS. Cena se pohybuje od 129,6 milionu indonéských rupií do 174,7 milionu indonéských rupií (cca 230 000 - 316 000 korun). Honda Amaze je dostupná ve výbavových liniích E, S, SX a VX, její cena se pohybuje od 529 000 rupií do 819 000 rupií (cca 189 000 - 292 000 korun).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.