Maličká Honda Brio je v Evropě prakticky neznámým automobilem, v Indii nebo Indonésii jde ale o mimořádně populární model. To konec konců dokazuje i fakt, že z pětidveřového hatchbacku je dále odvozen také sedan Amaze a kombi Mobilio. A právě nepraktičtější varianta jako jediná z rodiny nepodstoupila průběžnou modernizaci.
Aby byla situace co možná nejzamotanější, prošel hatchback modernizací zatím pouze v Indonésii a sedan Amaze pro změnu jen v Indii. Dá se nicméně předpokládat, že v následujících týdnech a měsících se omlazené modely objeví i na jiných trzích. A co se vlastně změnilo? Především je to přední část s výrazněji tvarovaným nárazníkem a maskou chladiče, která dostala chromovanou lištu s logem výrobce. V zadní části pak obě karosářské varianty dostaly nová světla, hatchback má dále také odlišnou chromovanou lištu na víku kufru a upravený stěrač s ostřikovačem.
Pro vyznavače sportovního stylu je v případě Bria připravena verze RS, odlišující se dvoubarevnými patnáctipalcovými litými koly, nástavci prahů, projektorovými předními světly s LED diodami denního svícení a zrcátky s integrovanými LED blinkry. Uvnitř pak čekejte celočernou palubní desku a 6,2palcový dotykový displej multimediálního systému. Standardní varianty se, stejně jako sedan Amaze, chlubí dvoubarevnou palubní deskou a novým přístrojovým panelem se třemi budíky. Audiosystém u tříprostorové verze nahrazuje ve vyšších výbavách infotainment, stejně jako u provedení RS.
Pod kapotou hatchbacku i sedanu najdeme zážehovou dvanáctistovku o výkonu 88 koní s točivým momentem 109 Nm v případě pětistupňového manuálu nebo 90 koní a 110 Nm v případě bezestupňového automatu CVT (ten nahradil starší automatickou převodovku s pěti stupni). Amaze má pak navíc naftovou patnáctistovku o výkonu 100 koní s točivým momentem 200 Nm a pětistupňovou manuální převodovkou.
Honda Brio Satya (tak zní oficiální název hatchbacku) je k dispozici ve výbavových stupních E a S a samozřejmě ve verzi RS. Cena se pohybuje od 129,6 milionu indonéských rupií do 174,7 milionu indonéských rupií (cca 230 000 - 316 000 korun). Honda Amaze je dostupná ve výbavových liniích E, S, SX a VX, její cena se pohybuje od 529 000 rupií do 819 000 rupií (cca 189 000 - 292 000 korun).
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.