Hondu Brio v Evropě neznáme, v Asii populární model aktuálně prošel modernizací

Honda Amaze dostala novou přední část a hodnotnější interiér.
Honda Amaze dostala novou přední část a hodnotnější interiér., foto: Honda
ar6 10. dubna 2016 03:15
Sdílej:

Maličká Honda Brio je v Evropě prakticky neznámým automobilem, v Indii nebo Indonésii jde ale o mimořádně populární model. To konec konců dokazuje i fakt, že z pětidveřového hatchbacku je dále odvozen také sedan Amaze a kombi Mobilio. A právě nepraktičtější varianta jako jediná z rodiny nepodstoupila průběžnou modernizaci.

Aby byla situace co možná nejzamotanější, prošel hatchback modernizací zatím pouze v Indonésii a sedan Amaze pro změnu jen v Indii. Dá se nicméně předpokládat, že v následujících týdnech a měsících se omlazené modely objeví i na jiných trzích. A co se vlastně změnilo? Především je to přední část s výrazněji tvarovaným nárazníkem a maskou chladiče, která dostala chromovanou lištu s logem výrobce. V zadní části pak obě karosářské varianty dostaly nová světla, hatchback má dále také odlišnou chromovanou lištu na víku kufru a upravený stěrač s ostřikovačem.

Pro vyznavače sportovního stylu je v případě Bria připravena verze RS, odlišující se dvoubarevnými patnáctipalcovými litými koly, nástavci prahů, projektorovými předními světly s LED diodami denního svícení a zrcátky s integrovanými LED blinkry. Uvnitř pak čekejte celočernou palubní desku a 6,2palcový dotykový displej multimediálního systému. Standardní varianty se, stejně jako sedan Amaze, chlubí dvoubarevnou palubní deskou a novým přístrojovým panelem se třemi budíky. Audiosystém u tříprostorové verze nahrazuje ve vyšších výbavách infotainment, stejně jako u provedení RS.

Pod kapotou hatchbacku i sedanu najdeme zážehovou dvanáctistovku o výkonu 88 koní s točivým momentem 109 Nm v případě pětistupňového manuálu nebo 90 koní a 110 Nm v případě bezestupňového automatu CVT (ten nahradil starší automatickou převodovku s pěti stupni). Amaze má pak navíc naftovou patnáctistovku o výkonu 100 koní s točivým momentem 200 Nm a pětistupňovou manuální převodovkou.

Honda Brio Satya (tak zní oficiální název hatchbacku) je k dispozici ve výbavových stupních E a S a samozřejmě ve verzi RS. Cena se pohybuje od 129,6 milionu indonéských rupií do 174,7 milionu indonéských rupií (cca 230 000 - 316 000 korun). Honda Amaze je dostupná ve výbavových liniích E, S, SX a VX, její cena se pohybuje od 529 000 rupií do 819 000 rupií (cca 189 000 - 292 000 korun).

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.