Nedá se říci, že by po druhé světové válce prožívala Evropa svá nejlepší léta. Ale i přesto, že lidé neoplývali přebytkem kapitálu, stále se potřebovali přepravovat. Výrobci se tak snažili přijít s malým a levný vozem. Mezi tyto kreace patří například Messerschmitt KR200 nebo slavná Isetta. A právě druhý zmíněný „prcek“ se nyní vrací ve velkém stylu!
Isetta je miniautomobil, který navrhla a vyráběla v padesátých letech italská automobilka Iso. Ta prodala licenci na výrobo těchto strojů do několika zemí Evropy. Jednou ze společností, která práva na Isettu odkoupila, bylo i bavorské BMW, které postavilo více než 160 000 kusů. Díky BMW se z jednoválcového městského vozítka s výkonem 12 koňských sil stala legenda, jejíž zachovalé kousky se dnes prodávají bezmála za půl milionu korun.
Pokud po tomto roztomilém vozítku toužíte, přitom jste ale fanoušek moderních technologií a pojem automobilový veterán je vám cizí, máme pro vás řešení.
Společnost Micro Mobility Systems, sídlící ve Švýcarsku, totiž rozšířila portfólio svých produktů. Vedle výroby koloběžek rozjela i výrobu městského elektromobilu s názvem Microlino vycházejícího z legendární Isetty.
Ten nabízí baterii, na kterou vůz ujede zhruba 100 km. Automobil má ty nejlepší předpoklady pro pohyb po městě.
Vůz byl již nabídnut k prodeji za zhruba 250 000 korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?